FANDOM

Ген'Дай са безформена, на пръв поглед безсмъртна раса от неизвестна планета в галактиката. Напълно лишени от костна структура, Ген'Дай обикновено носят тежка броня за да си придадат човекоподобна форма.

Биологична информация

С изключение на големите си зъби, Ген'Дай не притежават кости, поради което в естествената си форма наподобяват безформени буци от мускули и нерви. За да придадат форма на телата си, те обитават тежка броня, направена за хуманоиди, което ги оприличава на много други видове в галактиката. Единственият опознавателен белег остава главата им - без окосмение, с две очи, нос, уста с остри зъби и големи уши, подобни на криле. Последните Ген'Дай свиват под долната си челюст, когато си слагат шлем. Освен кости, на тях им липсват и обособени органи. Ген'Дай нямат сърца и бели дробове, в резултат на което могат да понесат жестоки наранявания, дори и разчленяване, и да оцелеят. Затова често са смятани за безсмъртни. Истината е, че могат да регенирират отрязани крайници за минути. За разлика от повечето раси, нервтите им окончания са разпределени по равно из цялото тяло. Това им дава невероятни рефлекси и им позволява да оцелеят след тежки травми. Сетивата им са така чувствителни, че могат за усетят човешко сърцебиене от 200 метра растояние.

Тъй като Ген'Дай нямат сърце, функцията му в кръвоносната им система се поема от самите мускули - те движат кръвта през кръвоносните съдове чрез малки контракции. При рани, тялото само изолира нараненото място от кръвоснабдяването. Една от малкото им слабости е, че при твърде сериозни травми по цялото тяло могат да изпаднат в дълга хибернация. По време на нея регенеративните способности на индивида заменят изгубената телесна маса. Поради това единственият начин един Ген'Дай да бъде наистина убит е пълното унищожение на атомно ниво - например запратен към звезда (както умира Дърдж). Трябва обаче да се отбележи, че невероятните им способности за самолекуване на тялото не се отнасят за мозъка им. С течение на времето, мозъкът им дегенерира като при повечето видове, което довежда до вид психоза при възрастните Ген'дай.

История

Мирната родна планета на Ген'Дай била открита известно време след Великата Хиперпространствена Война От Ситската Империя. Вида бил покосен в последвалата битка, като неизвестен брой успели да избягат от планетата. След това, тя била забравена. Оцелелите Ген'Дай се разпилели из космоса, възприемайки номадски начин на живот като се прихвърляли от планета на планета.

Видът като цяло не взел участие в големите галактически войни, подхванати в по-късни епохи. От време на време се появяват като ловци на глави или водачи на престъпни групировки. Тези индивиди са именно Ген'Дай в напреднала възраст, страдащи от психоза заради дегенерация на мозъчната тъкан.

Общество и култура

Поначало миролюбив вид, Ген'Дай вярват в "овладяване на постоянното" - философско течение, според което всяка промяна е илюзия. Философите им казват, че да вземаш активно участие в каквото и да е начинание е вредно и безполезно. Лишени от единна власт след унищожението на родната им планета, Ган'Дай възприели номадското съществуване, пътувайки из космоса в самота. Понеже животът им е така дълъг, те се размножават рядко и имат крайно ниска раждаемост.

Докато по-голямата част от популацията се състои от философи, възрастните Ген'Дай страдат от влошаване на психическото състояние, което води до зачестяващи изблици на насилие. Тези отцепници често стават наемници и ловци на глави, с което представият целият вид в лоша светлина - като жестоки и безсърдечни диваци.

Ген'Дай в галактиката

Рядко срещани заради малкия си брой, тези, които все пак се срещат обикновено носят маски и тежка броня - не само за да си придадат форма, но и за да не се различават от другите хуманоиди. Малкото които познават вида ги смятат за дълголетни и трудни за убиване, както и - погрешно - за страховити убийци. Тази генерализация се дължи на факта, че най-известните представители на вида са стари, полудели Ген'Дай, които са склонни към насилие.

Двама Ген'Дай са запомнени с действията си от периода на Студената Война: Пламъкът, лидер на анти-имперското опълчение на Нар Шадаа, и Скакалецът, престъпник от Тарис, който присъства на преизграждането на планетата от Републиката.

Най-добре познат, обаче, е ловеца на глави Дърдж, който служил като командир в Конфедерацията от Независими Системи. Участник във Войните на Клонираните между Конфедерацията и Републиката, Дърдж бил изгубил напълно разсъдъка си по това време и притежавал несравнима жажда за кръв. Отговорен е за изтребването на Гунганските колонисти на луната Ома Д'ун, както и за смъртта на няколко Джедаи, включително Майстора-Джедай Глейв и Джон Антилис.