FANDOM

Monmothma
Мон Мотма
Биографическа информация
Родна планета

Чандрила

Роден(а)

48 ПБЯ на Чандрила

Починал(а)

24 СБЯ на Чандрила

Физически данни
Раса

Човек

Пол

Женски

Ръст

1,5 м

Цвят на косата

Кестеняв

Цвят на очите

Син

Цвят на кожата

Светла

Епохи
Принадлежност
Ние не сме сепаратисти, желаещи да напуснат Републиката. Ние сме верни граждани, опитващи се да запазят демокрацията в Републиката.
―Мон Мотма[изт]

Мон Мотма е важна политическа фигура по времето на залеза на Галактическата република, една от основателките на Съюза за възстановяване на Републиката и първата глава на Новата република. Тя подписва Петицията на двете хиляди и след превръщането на Републиката в Галактическа империя е един от най-върлите противници на император Палпатин. През 2 ПБЯ Мотма подписва Корелианското споразумение заедно с Бейл Органа, Гарм Бел Иблис, Рам Кота и Гейлън Марек, което формира Съюза за възстановяване на Републиката. Заедно с останалите е пленена на „Звездата на смъртта“, но в последствие всички биват спасени. Мотма изиграва важна роля в последвалата Галактическа гражданска война и след решителната победа на Бунтовниците в битката при Ендор става първата глава на новосформираната Нова република. Тя също така има дъщеря на име Лиеда и син на име Джобин. Мотма почива през 24 СБЯ на Чандрила в мир.

Връзки