FANDOM

Nomi Sunrider
Номи Сънрайдър
Физически данни
Раса

Човек

Пол

Женски

Ръст

1,6 м

Цвят на косата

Кафяв

Цвят на очите

Синьозелен

Цвят на кожата

Светъл

Епохи

Старата република

Принадлежност
Учители
  • Тон
  • Водо-Сиоск Бас
  • Арка Джет
  • Одан-Ур
Ученици

Вима Сънрайдър

Номи Сънрайдър, родена Номи Да-Бода, е рицар-джедай от времето на Галактическата република. Тя се омъжва за Андър Сънрайдър, който се обучава за джедай, и двамата имат дъщеря на име Вима. След като убиват съпруга ѝ, тя решава да поеме по неговия път и да стане рицар-джедай.

Биография

По пътя си към Амбрия, носещи адегански кристали на майстор Тон, Андър Сънрайдър и жена му Номи Сънрайдър биват нападнати от агенти на Бога Хътянина, който иска кристалите. Андър влиза в битка с тях, но един от агентите пуска отровното си животно, което захапва смъртоносно младия джедай. Духът му напътства Номи Сънрайдър и тя побеждава агентите със светлинния меч на мъртвия си съпруг. Заклева се никога повече да не използва светлинен меч, макар че по-късно ѝ се налага да го направи, но до края на дните си използва меча колкото се може по-рядко.

Бога праща още агенти след нея, за да вземат кристалите, но те се провалят. Въпреки че е предвидено съпругът ѝ да бъде обучен от Тон, тя приема съдбата си и започва да се обучава при него. Среща Ос Вилъм, друг ученик на Тон, и дълго време отказва да използва светлинен меч, докато не се налага да защити себе си и детето си от още агентите на Бога.

Пратена е заедно с Вилъм и много други джедаи на Ондерон, където среща Улик Кел-Дрома и се влюбва в него. Преди тази мисия създава собствен светлинен меч под наставленията на майстор Водо Сиоск-Бас. Когато учителят на Улик е убит, тя тръгва в преследване на Крат, последователите на Фрийдън Над. Съюзява се с Екзар Кун и се опитва да го освободи от тъмната страна на Силата, но безуспешно. Когато Улик влиза в битка с брат си Кей и го убива, Номи използва умението да изолира някого от Силата, но до такава степен, че никога повече да не я усети. Номи Сънрайдър помага и за победата над Екзар Кун.

Години по-късно дъщеря ѝ Вима, нетърпелива да започне своето обучение, отива да търси Улик, който е в изгнание. Номи е задълбочена в политиката и Голямото джедайско събиране и се усеща твърде късно. Улик обучава Вима колкото може при липсата на всякакво усещане за Силата. Номи идва, за да прибере дъщеря си, и след дълго време двамата се срещат. Улик е застрелян малко по-късно от републикански войник, погрешно взел безсилния бивш джедай за ситски лорд. Улик умира в ръцете на Номи и тялото му се отделя от реалния свят.

Връзки