FANDOM

Terénní obrněný nákladní transportér AT-ACT byl větší variantou standardního imperiálního transportéru AT-AT, v jehož trupu byl úložný prostor pro velký kontejner pro přepravu těžkých stavebních materiálů nebo bojové munice.

PopisEditovat

Nákladní modul uvnitř skeletu AT-ACT nabízel téměř 550 krychlových metrů prostoru a byl schopen pojmout až několik tisíc tun materiálu. Náklad uvnitř organizovali skladištní droidi, kteří jej rozdělovali a ukládali podle velikosti a hmotnosti. Díky vyššímu podvozku mělo AT-ACT delší krok, tím ale trpěla celá strukturní stabilita. Protože obrovskou váhu transportéru a nákladu nesly relativně tenké kloubové nohy, muselo stabilitu přetěžovaného vozidla udržovat elektromagnetické tenzorové pole.

PoužitíEditovat

Díky výkonným motorům a nohám s podporou tenzorového pole se mohly masivní transportéry AT-ACT pohybovat v různých prostředích cestou od těžebních lokalit po zpracovatelské závody. Uplatnily se zejména tam, kde jiná vozidla s repulzorovým pohonem nefugovala spolehlivě.

Impérium nasazovalo vozidla AT-ACT zejména na důležitých stavebních projektech. Přestože to nebyla útočná vozidla, byla dobře obrněna a ozbrojena, aby mohla spolehlivě chránit svůj cenný náklad. K obsluze nebyla třeba speciálně vycvičená posádka, mohli je řídit tankisti, piloti standardních AT-AT i řidiči ostatních imperiálních vozidel.

HistorieEditovat

Nejméně 4 transportéry AT-ACT byla dislokovány u Imperiálního bezpečnostního komplexu na Scarifu. Když byla Citadela napadena povstaleckým výsadkem Rogue One a ředitel Krennic nařídil zabezpečit okolní pláž, chopily se pozemní jednotky Impéria iniciativy a vyrazily se svými AT-ACT do akce. Proti transportérům byli povstalci na pláži i s použitím raketometů bezbranní, zničit je dokázala pouze palba stíhaček X-wing nebo U-wing.

Transportéry byly také využity při obraně loděnic Kuat Drive Yards, které Nová republika napadla po bitvě o Endor.

VýskytEditovat

  • Rogue One: Star Wars Story
  • Rogue One: A Star Wars Story novel
  • Star Wars: Commander
  • "Blade Squadron: Kuat"—Star Wars Insider 168

ZdrojeEditovat