"Bistan je blázen... Nechtěl bych však, aby mě během přistávacích operací kryl kdokoliv jiný než on."
―seržant Ruescott Melshi[zdroj]

Bistan byl Iakaru, který sloužil jako voják v Alianci pro obnovu republiky během Galaktické občanské války. Podílel se na povstalecké operaci, jejímž cílem bylo ukrást plány bitevní stanice Hvězdy smrti.

Životopis[editovat | editovat zdroj]

Bistan se k povstalecké Alianci připojil přibližně 6 měsíců před bitvou o Scarif poté, co pomohl týmu Speciálních jednotek Aliance, který tajně pronikl na Iakar s cílem ukrást zdravotnické potřeby pro potřeby Aliance. Svůj zápal, houževnatost a přesnost během boje prokázal, když imperiálním vojákům ztížil pronásledování povstalců dobře mířenými kameny a oštěpy. V reakci na tuto pomoc členové komanda Speciálních jednotek Bistana vybídli, aby se k nim připojil a bojoval proti Impériu.

Bistan

Když byla skupina Rogue One, která se vypravila na neschválenou misi na Scarif, odříznuta od možnosti úniku z planety, byl Bistan součástí jednotek, které byly z Yavinu 4 vyslány na pomoc. Bistan sloužil jako palubní střelec na U-wingu Modré eskadry, která pronikla štítovou bránou a zapojila se do bitvy na plážích kolem Imperiálního bezpečnostního komplexu. Díky své přesné střebě z opakovacího iontového blasteru "Roba" M-45 zničil minimálně jeden imperiální kolos AT-ACT, který decimoval povstaleckou pěchotu na plážích. Jeho U-wing byl ale brzy sestřelen, a Bistan v jeho troskách zahynul.

Osobnost[editovat | editovat zdroj]

Stejně jako ostatní Iakaru měl i Bistan ostrý zrak, přesné hloubkové vidění a pohotové reflexy, díky kterým se stal výtečným střelcem. Při střelbě z palubních dveří U-wingu používal minimální bezpečnostní prostředky, neboť spoléhal na svou mrštnost a rovnováhu.

Přestože chtěl Bistan zajistit svobodu svému lidu na Iakaru, pravdou je, že by bojoval tak či onak. Bojové akce mu přinášely vzrušení a adrenalin, díky kterým se cítil naživu. Ačkoliv jeho osobní spis uváděl množství případu neuposlechnutí rozkazu nadřízeného, díky své přátelské energii si mezi ostatními povstalci získal oblibu.

Ze zákulisí[editovat | editovat zdroj]

Bistan, kterého ztvárnil Nick Kellington, je postava vytvořená pro film Rogue One: Star Wars Story. Jeho jméno a rasu odhalil Pablo Hidalgo na akci The Star Wars Show v červenci 2016.

Výskyt[editovat | editovat zdroj]

Zdroje[editovat | editovat zdroj]