FANDOM

"Bistan je blázen... Nechtěl bych však, aby mě během přistávacích operací kryl kdokoliv jiný než on."
―seržant Ruescott Melshi[zdroj]

Bistan byl Iakaru, který sloužil jako voják v Alianci pro obnovu republiky během Galaktické občanské války. Podílel se na povstalecké operaci, jejímž cílem bylo ukrást plány bitevní stanice Hvězdy smrti.

ŽivotopisEditovat

Bistan se k povstalecké Alianci připojil přibližně 6 měsíců před bitvou o Scarif poté, co pomohl týmu Speciálních jednotek Aliance, který tajně pronikl na Iakar s cílem ukrást zdravotnické potřeby pro potřeby Aliance. Svůj zápal, houževnatost a přesnost během boje prokázal, když imperiálním vojákům ztížil pronásledování povstalců dobře mířenými kameny a oštěpy. V reakci na tuto pomoc členové komanda Speciálních jednotek Bistana vybídli, aby se k nim připojil a bojoval proti Impériu.

Bistan blaster M-45

Bistan

Když byla skupina Rogue One, která se vypravila na neschválenou misi na Scarif, odříznuta od možnosti úniku z planety, byl Bistan součástí jednotek, které byly z Yavinu 4 vyslány na pomoc. Bistan sloužil jako palubní střelec na U-wingu Modré eskadry, která pronikla štítovou bránou a zapojila se do bitvy na plážích kolem Imperiálního bezpečnostního komplexu. Díky své přesné střebě z opakovacího iontového blasteru "Roba" M-45 zničil minimálně jeden imperiální kolos AT-ACT, který decimoval povstaleckou pěchotu na plážích. Jeho U-wing byl ale brzy sestřelen, a Bistan v jeho troskách zahynul.

OsobnostEditovat

Stejně jako ostatní Iakaru měl i Bistan ostrý zrak, přesné hloubkové vidění a pohotové reflexy, díky kterým se stal výtečným střelcem. Při střelbě z palubních dveří U-wingu používal minimální bezpečnostní prostředky, neboť spoléhal na svou mrštnost a rovnováhu.

Přestože chtěl Bistan zajistit svobodu svému lidu na Iakaru, pravdou je, že by bojoval tak či onak. Bojové akce mu přinášely vzrušení a adrenalin, díky kterým se cítil naživu. Ačkoliv jeho osobní spis uváděl množství případu neuposlechnutí rozkazu nadřízeného, díky své přátelské energii si mezi ostatními povstalci získal oblibu.

Ze zákulisíEditovat

Bistan, kterého ztvárnil Nick Kellington, je postava vytvořená pro film Rogue One: Star Wars Story. Jeho jméno a rasu odhalil Pablo Hidalgo na akci The Star Wars Show v červenci 2016.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat