Czech Star Wars Wiki
Advertisement
Czech Star Wars Wiki

Rodianský námezdní lovec vyslaný Huttem Jabbou, aby získal od Hana Sola dluh nebo ho zabil. Poté, co se dozvěděl, že Han Solo je v kantýně v Mos Eisley (na Tatooinu) šel za ním, aby vymohl jabbovi peníze zpět, Solo však peníze neměl a tak mu Greedo vyhrožoval s blasterem v ruce. Solo však nepozorovaně výtáhl svoji vylepšenou DL-44 a Greeda zastřelil. Greedo patřil do pětice výborných nájemných lovců společně s Boba Fettem, Bosskem, IG-88 nebo Dengarem.

Greedo v kantýně s Hanem Solem

Životopis[]

Když byl Greedo ješte kluk, vyrůstal na Mos Espa. Již od mala s kamarády trénoval střelbu z otcovy zbraně, kterou později i vlastnil. Stal se z něho velmi dobrý střelec. Už v 18ti letech měl svuj první úkol, který zvládl splnit do posledního detailu, že si ho všiml dokonce i sám Velký Jabba The Hutt a najal si ho jako svého nejlepšího námezdního lovce kterého měl. Jelikož se Greedo vyznal v obchodech, (také díky svým známostem) byly jeho mise vždy úspešné.Velice mu také pomohlo, že znal skoro celé Mos Eisley nazpaměť. Upřednostňoval mise vpodvečer a spolu s kamarády, které znal už od mala, plnil mise za tučné částky až do doby, kdy jeho život ukončil Han Solo. V období klonových válek se dostal Greedo dokonce do konfliktu s republikou, konkrétně když Papanoida hledal u Jabby svou unesenou dceru, kterou Greedo, jakožto nájemný lovec, unesl.