Czech Star Wars Wiki
Advertisement

Hvězdný křižník MC80, obecně známý jako Mon Calamarijský hvězdný křižník, byla série vlajkových lodí užívaných především Aliancí pro obnovu republiky během Galaktické občanské války. Zatímco jejich protějšky ve formě imperiálních destruktorů třídy Imperial byly tvaru připomínajícímu klín nebo dýku, MC80 nenabývaly žádných ostrých tvarů, jejich typický vzhled byl dán vybouleninami po celém trupu, jemuž dominovali především oblé tvary. Každý křižník měl svůj unikátní design.

Historie[]

Počátky Rebelie[]

Prvního známého využití se tyto křižníky dočkali roku 18 PřBY, kdy skupina MC80A a MC75 pod velením velitele Giala Ackbara a admirála Radda prorazila imperiální blokádu nad Mon Calou. Tyto lodě se pak staly páteří flotily rebelů.

Aliance pro obnovu republiky[]

Flotila sestávající z 12 MC80 typu Liberty a 2 typu Home One společně s dalšími křižníky MC75 po prolomení blokády dorazily do vesmírných doků Mako-Ta, kde byly plně vyzbrojeny a proměněny ve válečné lodě. Nicméně Impérium toto předpokládalo a připravilo zde past a tak přiletěla Eskadra smrti, aby zničila prchající Mon Calamarijské síly. Rebelům se podaří utéct, ale mnoho jejich lodí je zničeno.

Mnoho z těchto lodí se později účastnilo rozhodující bitvy o Endor, například Liberty a Home One.

Služba Nové republice[]

Po porážce Impéria u Endoru a zformování Nové republiky se mnoho zbývajícíh křižníků MC80 účastnilo bojů nad Fondorem, Naboo, Kuatem či Kashyyykem.

Odboj[]

Později byla např. Home One vyřazena z aktivní služby a přidala se do flotily Odboje princezny Leiy. V roce 35 PBY se pak několik MC80 křižníků účastnilo bitvy o Exegol proti Konečnému řádu.

Výskyt[]

Advertisement