FANDOM

Imperiální bezpečnostní komplex bylo imperiální výzkumné a vývojové zařízení na planetě Scarif na Vnějším okraji galaxie. Zařízení bylo centrem výzkumu, plánování, vývoje a výroby zejména zaměřené na projekt Hvězdy smrti.

PopisEditovat

Komplex zařízení byl umístěn na povrchu tropických ostrovů na planetě Scarif. Bylo zaměřena na vývoj technologií a zbraňových systémů určených pro výstavbu tajné bitevní stanice zvané Hvězda smrti. Na projekt Hvězdy smrti dohlížel ředitel Výzkumu pokročilých zbraní Orson Krennic, který toto zařízení často navštěvoval. 

Bezpečnostní komplex se skládal z mohutné věže zvané Citadela, obklopené zalšími zařízeními, kasárnami a přistávacími plochami. V Citadele se mimo jiné nacházelo operační centrum a datový trezor, ve kterém byla uložena nejcitlivější vojenská tajemství Impéria.

HistorieEditovat

Roku 0 PřBY pronikla do Citadely povstalecká skupina Rogue One, s cílem získat plány Hvězdy smrti. Aby povstalcům zabránil s ukradenými plany uniknout, nařídil velkomoff Wilhuff Tarkin komplex zničit výstřelem právě z této bitevní stanice. Během útoku na Citadelu a bitvy na okolních plážích padla většina členů Rogue One. Zbytek přeživších, včetně Jyn Erso a kapitána Cassiana Andora zemřela na následky katastrofy, způsobeném výstřelem superlaseru. Celý bezpečnostní komplex byl zničen, obětí se stal také imperiální ředitel Orson Krennic.

Ze zákulisíEditovat

Scarif koncept

koncept bezpečnostního komplexu

Původně měl komplex vypadat jako obří dokovací zařízení, ve kterém by se mohla usadit celá Hvězda smrti. Sloužilo by k přímému zásobování bitevní stanice z povrchu planety. Jeho design byl inspirován tvarem dataportů, které užívali droidi (např. R2-D2) pro připojení k počítačům.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat