Czech Star Wars Wiki
Advertisement

Mon Remonda byl první moncalamarský křižník třídy MC80B dodaný Nové republice. Jedné z nejmodernějších a nejlépe vyzbrojených aliančních lodí velel kapitán Onoma. Byla také vlajkovou lodí Hana Sola během honu na imperiálního admirála Zsinje.

Historie[]

Han Solo velitelem na Mon Remonda

Mon Remonda se podílel na osvobozování Coruscant, kde zajal imperální hvězdný destruktor Triumph. Poté co Triumph ztratit štíty, napadl ho Mon Remonda palbou z turbolaserů a iontových kanonů. Destruktor brzy přišel o energii a začal se propadat do atmosféry Coruscantu, proto ho Mon Remonda zachytil svými tažnými paprsky a ustálil na orbitě.

V roce 7 PBY sloužil jako vlajková loď flotily generála Sola při hledání imperiálního admirála Zsinje. Na palubě nesl čtyři letky stíhaček: eskadry Rogue, Wraith, Nova a Polearm. Díky palebné síle Mon Remondy se novorepublikové flotile podařilo překazit Zsinjův pokus o obsazení nedostavěného dreadnoughtu třídy Executor jménem Razor's Kiss. Dreadnought byl zničen a navíc se podařilo vážně poškodit Zsinjovu vlajkovou loď Iron Fist. Samotný Mon Remonda byl těžce poškozen. Po opravě ve Fondorských loděnicích sehrál důležtou roli v bitvě o Selaggis.

Loď se roku 10 PBY zůčastnila čtvrté bitvy o Mon Calamari. Během bitvy zničia imperiální hvězdný destruktor a několik dalších podpůrných lodí. Poté ji napad a rozdrtil jeden z Ničitelů světů Silencer-7.

Výskyt[]

Zdroje[]

V jiných jazycích
Advertisement