Czech Star Wars Wiki
Advertisement

Norra Wexley (rozená Susser) byla pilotka rebelů z planety Akiva, která sloužila v Alianci za obnovu republiky a Nové republiky během Galaktické občanské války.

Životopis[]

Po bitvě u Endoru se vrátila do Akiva, aby se znovu setkala se svým odcizeným dospívajícím synem Temminem Wexleym, ale byla vtažena do mise na záchranu zajatého pilota Nové republiky Wedge Antillese. Spojila síly s Temminem, jeho bitevním droidem série B1 „Mister Bones,„nájemný lovec Jas Emari a bývalý imperiální důstojník věrnosti Sinjir Rath Velus, Norra a její provizorní povstalecká tlupa vyvolaly povstání proti Impériu na Akivě, narušily Říšskou radu budoucnosti a pomohly zachránit Klínové Antily. Při pokusu zadržet imperiálního admirála Rae Sloana byla její stíhačka TIE zasažena hořícími troskami ze Sloanova raketoplánu. Poté, co se zotavila ze zranění, Norra, její syn a jejich společníci se připojili k novorepublikovému vojákovi Jomu Barellovi při pronásledování imperiálních válečných zločinců. Později Norra a její tým podnikli misi na žádost princezny Leii Organy, aby zachránili jejího manžela Hana Sola, který se ztratil, když se snažil osvobodit Wookieeho domovský svět Kashyyyk. Během razie v Ashmeadově zámku, Norře a jejímu týmu se podařilo osvobodit stovku povstaleckých vězňů včetně jejího manžela Brentina. Znovushledání Norry a Temmina s Brentinem bylo zhořklé poté, co byl s ostatními vězni z Ashmeadova zámku zneužit Říší k útoku na vedení Nové republiky. Po útoku na Chandrilu se Norra a její tým pustili do honu na velkoadmirála Rae Sloana, o kterém se domnívali, že je za útok zodpovědný. Norrino pronásledování ji přivedlo do pustého světa Jakku na Vnitřním okraji. Poté, co unikla z imperiálního zajetí, pokračovala spolu s Jasem a panem Bonesem v honu na Sloana. Uprostřed kataklyzmatické bitvy u Jakku, Norra dohonila svého dávného protivníka Sloana a svého odcizeného manžela Brentina. Norra odložila své nepřátelství vůči Sloanovi a Brentinovi, aby spojila síly a zastavila spiknutí Gallia Raxe s cílem zničit Jakku spolu s císařskými a novorepublikovými silami. Během bitvy, Norře se podařilo usmířit se s manželem před jeho smrtí rukou Raxe. Po skončení Galaktické občanské války, Norra následovala svého syna Temmina do nové letecké akademie Nové republiky na Hosnijské Primě, aby se stala instruktorkou.

Advertisement