FANDOM

Oddanost je román, který napsal Timothy Zahn, odehrávající se od pátého do šestého měsíce po bitvě o Yavin. Kniha byla v České republice vydána v roce 2009, její sequel, Ruka odplaty, vyšel v roce 2013.

AnotaceEditovat

Ztráta Hvězdy smrti zasadila Impériu citelný úder, avšak Palpatine děsivý vykonavatel jeho vůle Darth Vader stále zůstávají pro Povstaleckou alianci největší hrozbou. Brutální zničení Alderaanu nepředstavuje jen ukázku jejich vražedné vojenské síly, ale také mrazivé svědectví toho, kam až jsou odhodláni zajít, aby Alinaci rozdrtili. Luke Skywalker, Han Solo a princezna Leia si naproti tomu nejsou jistí ani sami sebou. Luke je statečný a vnímavý k Síle, ale jeho výcvik dosud není dokončen. Han váhá, má-li boj povstalců přijmout za svůj - a jeho pochybnosti ještě zvyšují starosti Leiy, která se ze všech sil snaží udržet Alianci pohromadě.

Avšak nelidsky kruté zničení Alderaanu otřese vírou některých imperiálních vojáků. Jeden z nich, stormtrooper Daric LaRone, zvolí cestu násilného odporu a strhne s sebou čtyři následovníky v zoufalém pokusu uniknout pomstě svého pána.

ZdrojeEditovat