FANDOM

Quay Tolsite byl provozní ředitel Pykeského syndikátu, který řídil chod dolů na koření na planetě Kessel. Zemřel roku 10 PřBY, při krádeži coaxia ho zabila Qi'ra.

ŽivotopisEditovat

Quay Tolsite byl  pykeský muž, který pocházel z planety Oba Diah. Pracoval jako administrátor pykeských operací (tzv. kápo) na Kesselu. V řídícím centru kesselských dolů dohlížel na činnost droidů, kteří řídíli práci množství otroků v dolech. K jeho povinnostem patřilo jednání s obchodníky, kteří na Kessel přilétali. Ačkoliv byl na vedoucí pozici, jeho postavení mu nikdo z Pykeů příliš nezáviděl. Mocnější členové gangu vždy radějí vládli z povzdálí a navíc drsné prostředí Kesselu nesvědčilo pykeské fyziologii. Odznakem jeho moci byl svazek kódových klíčů, potřebných k přístupu do konttrolních systémů, monitorovací techniky a uzamykání dveří, který nosil stále u sebe.

Krádež coaxiaEditovat

Qi'ra mrtvý Tolsite

Qi'ra nad mrtvým Tolsitem

Roku 10 PřBY přiletěli na Kessel Qi'ra , Han Solo s přáteli a členové gangu Tobiase Becketta , s úmyslem ukrást vytěžené zásoby surového coaxia . Quira předstírala úmysl vyjednávat s Tolsitem o prodeji otroků. Když ji Tolsite zavedl do své pracovny, použali Qi'ra své bojové umění Teräs Käsi a zabila ředitele jeho vlastním kódový klíčem, který mu zabodla do hrudi.

OsobnostEditovat

Jako pravý a zkorumpovatelný Pyke se Tolsite staral především o zisk a strádání pracujících otroků si nijak nevšímal. Stejně jako ostatní Pykeové musel v kesselském prostředí nosit přilbu napojenou na dýchací přístroje, které však v agresivní atmosféře rychle degradovaly. Tolsite tak trpěl alergií dýchacích cest, která se projevolala hlenem neustále kapajícím z dýchacích trubic jeho masky.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat