FANDOM

Rey byla lidská žena, sběračka a zázračné dítě Síly, která objevila svou citlivost k Síle během své cesty za nalezením legendárního mistra Jedie Luka Skywalkera a přinesla novou naději pro galaxii na pokraji války. Rey vyrostla sama na pusté pouštní planetě Jakku, v naději, že se její rodina jednoho dne vrátí, zdokonalující své schopnosti jako sběračka a bojovnice. Její život se navždy změnil, když narazila na BB-8, astromechanického droida Odboje, který nesl informace o místu pobytu Skywalkera, a na stormtroopera jménem Finn, který dezertoval z Prvního řádu. Spolu byli pronásledováni Prvním řádem, což je donutilo utéct z Jakku na palubě Millennium Falcona, načež jim pomohl Han Solo a Chewbacca během jejich cesty za základnu Odboje na D'Qaru.

Na Takodaně, Rey nalezla světelný meč, který kdysi patřil Lukovi a Anakinovi Skywalkerovi, ale odmítla myšlenku, že světelný meč je náznakem jejího osudu. Rey byla poté unesena temným uživatelem Síly Kylo Renem, který chtěl získat informace o místě pobytu Skywalkera. Během útoku na superzbraň Prvního řádu, základnu Hvězdovrah, byla Rey svědkem smrti Sola rukou Rena a střetla se s temným válečníkem v souboji světelnými meči. Rey, zraněný Finn a Chewbacca unikli na D'Qar a zjistili místo pobytu Skywalkera. Rey se odhodlala do ztraceného světa Ahch-To, našla Skywalkera a navrátila mu jeho otcův světelný meč jako znamení jediné naděje, která galaxii zůstala: návrat Jediů.

Biografie Editovat

Brzký život na Jakku Editovat

Sběračka Editovat

"Ne! Vraťte se!"
―Rey křičí na svou rodinu, aby se vrátila, jak mohla vidět ve vizi později v jejím životě[zdroj]

Rey se narodila roku 15 PoBY, jedenáct let po Bitvě o Endor. Ve svých mladých letech ji z neznámých důvodů opustila její rodina na Jakku, pouštní planetě v Západních oblastech. Věřila, že to bylo nedopatřením a že se jednoho dne vrátí a odvedou domů. Během svého života na Jakku často spařila cizince ve Stanici Niima, hlavním obchodní stanici planety, o nichž si myslela, že na Jakku přicestovali omylem, nevědomky o kruté realitě tohoto písečného světa. Rey se divila, jestli byla opuštěna podobným způsobem, jestli se její rodina dostala na Jakku nehodou a ona byla opuštěna následkem neštěstí. Ať už byly důvody jakékoliv, držela se naděje, že se její rodina jednoho dne vrátí, i přes to, že si začínala uvědomovat, že se nikdy nevrátí. Dlouho si toto nechtěla připustit.

Ze zákulisíEditovat

Postavu Rey ztvárnila Daisy Ridley, jejíž účast na natáčení byla poprvé zveřejněna 29. dubna 2014.[1] Samotná postava se poprvé objevila v teaser traileru k tomuto filmu 28. listopadu 2014.[2] Její jméno bylo odhaleno na sběratelské kartičce na začátku prosince 2014.[3] Režisér J. J. Abrams uvedl, že příjmení postavy nebylo uvedeno zcela záměrně.[4]

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

  1. Obsazení Epizody VII
  2. Teaser trailer Epizody VII
  3. Jména postav z Epizody VII
  4. J. J. Abrams vysvětluje jména postav