FANDOM

Roodown byl abednedský sběrač a nosič, který žil na planetě Jakku. Byl známý svou přezdívkou "drtič" a mechanickými pažemi.

ŽivotopisEditovat

Roodown zvaný "Drtič" se po léta živil jako sběrač kovů a součástek napouštní planetě Jakku. Býval jedním z nejlepších sběračů, kteří přinášeli a prodávali své nálezy na stanici Niima u obchodníka Unkara Plutta. Roodown se jednou s obchodníkem dostal do jakési pře. Rozezlený Unkar Plutt, který byl přesvědčen, že Roodown prodává své zboží jinému obchodníkovi, poslal na smolařského sběrače své hrdlořezy. Ti mu usekli obě paže.

Roodown Rey

Rey a Roodown

Roodown si nechal končetiny nahradit mechanickými pažemi, určenými ke zvedání nákladu.  Unkar Plutt mu dovolil zůstat a nabízet své služby na stanici Niima. Bývalý sběrač svou mechanickou sílu nabízel ostatním sběračům jako nosič, či občasný vymahač, za potravinové dávky.

Sběračka Rey, která s Unkarem Pluttem také často obchodovala, si zapsala své domněnky, že Plutt nešťastného incidentu s Roodownem později litoval, a proto ho nechal dál žít na stanici.

Ze zákulisíEditovat

Roodown zákulisí
Roodown je postava vytvořená pro film Star Wars Epizoda VII: Síla se probouzí. Její jméno bylo poprvé odhaleno v knize Star Wars: Síla se probouzí: Obrazový slovník, sepsané Pablem Hidalgem.

Podobně jako ostatní jména abednedských postav uvedených v Obrazovém slovníku a pojmenovaných P. Hidalgem je jméno sběrače Roodowna odkazem na jednu z písní skupiny Beastie Boys, kterou má rád režisér filmu J. J. Abrams. Roodown je odkazem na píseň Root Down.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat