FANDOM

Snoke byl k Síle citlivý humanoid neznámého druhu a původu, který se stal nejvyšším vůdcem Prvního řádu, nástupnické militantní organizace po Galaktickém impériu. Snoke, podobně jako císař Palpatine, byl velmi mocný v ovládání temné strany Síly, a stal se mistrem Darth Vaderova vnuka, Kylo Rena. Pod Snokeovým vedením První řád zlikvidoval vládu Nové republiky, oslabil hnutí odporu nazývané Odboj a získal vládu nad velkou částí galaxie. Zemřel roku 34 PBY, zrazen svým učedníkem Kylem Renem.

ŽivotopisEditovat

Snoke prsten

Snokeův prsten

Snoke byl příslušník neznámého druhu. Zřejmě se stal vůdcem skupiny němých cizích hvězdoplavců, nazývaných Sluhové, pocházejících z Neznámých oblastí. Někdy během svého života se Snoke vypravil do katakomb pod Darth Vaderovým hradem na Mustafaru, odkud si přinesl černý obsidiánový kámen. Ten si nechal zasadit do zlatého prstenu, zdobeného vyrytými glyfy, které pocházely od čtyř starodávných mudrců z Dwartii.

Po rozpadu Galaktického impéria uprchli imperiální velitelé se  zbytky svých jednotek do Neznámých oblasti, kde se chtěli ukrýt. Na neprobádaném území by zcela jistě zahynuli, nebýt pomoci Snokeových Sluhů a jejich znalosti starodávných hyperprostorových cest. Díky nim a díky objevům velkoadmirála Thrawna, který Neznámé oblasti také dříve zkoumal, se imperiálové dokázali znova zorganizovat a položit základy Prvního řádu, jehož nejvyšším vůdcem se nečekaně stal právě Snoke. Vedoucí představitelé imperiáního vedení, včetně velkoadmirálky Rae Sloane, politického šílence Ormase Apolina a dokonce generála Brendola Huxe, byli zaskočeni rychlým vzestupem Snokea. Ten využil Brendolova syna Armitage Huxe jako nástroj k získání moci, a posléze ho nahradil na nejvyšším stupni hierarchie Řádu.

Učitel Kyla RenaEditovat

Snoke vycítil potenciál pokrevní linie Bena Sola, Darth Vaderova vnuka a syna Leiy Organy a Hana Sola. Věřil, že dokáže Bena přetáhnout na temnou stranu Síly a s jeho pomocí zničit posledního Jedie v galaxii - Benova strýce Luka Skywalkera.

Leia si byla vědoma Snokeova vlivu na svého syna, přesto o tom se svým mužem nemluvila, neboť Han věcem spojeným se Silou příliš nerozuměl. Leia také cítila, že ochránit Bena před temnou stranou Síly je jen její zodpovědnost. Také věřila, že Benův obrovský potenciál v Síle dokáže její bratr Luke usměrnit tím, že mu poskytne jediský výcvik. Přes veškerou snahu Luke cítil, že v Benovi roste moc temné strany a v jisté slabé chvíli uvěřil, že Snoke ve korupci jeho učedníka uspěl a podlehl pokušení Bena zabít. Ben se cítil svým mistrem zrazen, zničil Skywalkerovův nový Řád Jedi a přísahal věrnost Snokeovi. Stal se Snokeovým učedníkem, zvolil si nové jméno Kylo Ren a Snoke ho ustanovil šampionem Prvního řádu a pánem Rytířů z Renu.

Výcvik v soustavě RarlechEditovat

Ve snaze naučit Rena využít plně svůj potenciál, přivedl Snoke svého učeníka na skalnatou planetu. Tam ho pomocí Síly vyzvedl a držel nad prospastí plnou ostrých skal. Učil ho, jak přeměnit strach a bezmoc, které Kyle pociťoval, ve hněv a sílu. V závěru lekce svrhl svého učeníka do propasti, aby ověřil jeho schopnosti. 

Výcvik na planetě Dagobah Editovat

Snoke přivedl svého žáka také k Jeskyni zla na planetě Dagobah, v níž prošel zkouškou i Luke Skywalker při svém výcviku u mistra Yody. Kylo se v jeskyni utkal s vizí svého strýce Luka, kterého zabil. Vizi svých rodičů však zničit nedokázal a propadl tak silném záchvatu hněvu, že výbuchem Síly zničil celou jeskyni. Snoke byl potěšen ukázkou Renovy moci, ale litoval, že byla jeskyně, do které chtěl přivést své příští učedníky, nenávratně zničena. Ren mu však odpověděl, že žádné další učedníky už potřebovat nebude

Válka s OdbojemEditovat

Kylo Ren Snoke
Snoke pověřil Rena pátráním po Luku Skywalkerovi, který se po zničení svého Řádu uchýlil do ústraní. Obával se, že by pod jeho vedením mohli povstat noví Jediové a bojovat proti Prvnímu řádu. Když Řád získal informaci, že mapa ke Skywalkerově úkrytu je uložena v droidovi BB-8 na palubě Millennium Falconu, vyslal Snoke Kylo Rena postavit se vlastnímu otci a získat mapu dřív, než se k ní dostane Odboj.

Snoke také schválil návrh generála Armitage Huxe použít právě dokončenou základnu Hvězdovrah ke zničení vlády Nové republiky, která Odboj podporovala. Tím by byl Odboj významně oslaben, a mohl by být zničen dřív, než nalezne Skywalkera.

Výstřel z Hvězdovrahu zlikvidoval vládu i flotilu Nové republiky v soustavě Hosnian. Protože Kylo Ren nedokázal získat droida BB-8 a sběračka Rey dokázala odolat jeho výslechu, nařídil Snoke generálu Huxovi použít Hvězdovrah znovu a zničit i základnu Odboje na planetě D'Qar. Reyiny schopnosti v Síle Snokea zaujaly a chtěl si ji nechat přivést, ta ale mezitím z vězení uprchla. První řád byl navíc zaskočen úspěšným útokem Odboje na Hvězdovrah. Když bylo jasné, že bude superzbraň zničena, povolal Snoke generála Huxe a Kylo Rena k sobě, aby dokončil Renův výcvik.

Zrazen svým učedníkemEditovat

Zatímco generál Hux pronásledoval zbytky Odboje, navázal Snoke pomocí Síly mentální spojení mezi Kylo Renem a Rey. Věděl, že se Rey pokusí setkat s Kylem a přetáhnout ho na svou stranu. Snoke by tak mohl Rey zajmout a získat od ní informace o úkrytu Luka Skywalkera. Rey skutečně pronikla na Snokeovu vlajkovou loď Supremacy a s Kylem se setkala, její záměr se ale nezdařil. Kylo ji přivedl do Snokeova trůnního sálu, kde jí Snoke pronikl do mysli a přečetl si všechna její tajemství. Poté nařídil Kylovi, aby v rámci své závěrečné zkoušky Rey zabil.

Kylo ale měl s Rey své vlastní plány. Zatímco se zdánlivě připravoval Rey setnout, nenápadně pomocí Síly  pootočil a zapnul Reyin světelný meč, který ležel na opěradle Snokeova trůnu. Meč Snokea doslova rozpůlil a na místě zabil, jeho horní část těla se zřítila na zem, k nohám stále sedícím na trůně.

Úřad nejvyššího vůdce nezůstal dlouho volný. Kylo Ren se okamžitě ujal velení Prvního řádu a přinutil generála Huxe uznat Rena novým vůdcem.

Osobnost a vzhledEditovat

Snoke 2
Snokeovo tělo a tvář byly z neznámé příčiny silně poškozeny. Na první pohled upoutávaly pozornost obrovská jizva na holé lebce, zdeformovaná lícní kost a tvář a jakoby poleptaná tkáň na jeho krku. Jaké jeho celkový fyzický vzhled vypadal křehce a slabě. To byl zřejmě jeden z důvodů, proč se Snoke vždy zdržoval v ústraní, na vlastní oči ho viděl jen málokdo. I s nejvyššími představiteli Prvního řádu vedl jednání prostřednictvím hologramu, který byl promítán v temné místnosti. Hologram také promítal Snokeovu postavu v nadlidské velikosti, což podporovalo jeho hrozivý vzhled.

Přestože Snoke nebyl Sith, byl velmi mocný v ovládání temné strany Síly a znal mnoho technik, včetně telekineze, škrcení, násilné čtení myšlenek a dokonce vytváření silových blesků. Dokázal také vytvořil propojení myslí jiných osob tak, že se navzájem viděly a slyšely, a to i na astronomické vzdálenosti.

VýskytEditovat

  • Star Wars Battlefront II (pouze zmínka)
  • Phasma (pouze zmínka)
  • Před probuzením (pouze zmínka)
  • Poe Dameron 1: Black Squadron, Part I (pouze zmínka)
  • Join the Resistance (pouze zmínka)
  • Poe Dameron 8: The Gathering Storm, Part I (pouze zmínka)
  • Poe Dameron 10: The Gathering Storm, Part III (pouze zmínka)
  • Poe Dameron 11: The Gathering Storm, Part IV (pouze zmínka)
  • Poe Dameron 12: The Gathering Storm, Part V (pouze zmínka)
  • Poe Dameron 14: Legend Lost, Part I (pouze zmínka)
  • Poe Dameron 16: Legend Lost, Part III (pouze zmínka)
  • Age of Resistance - Supreme Leader Snoke 1
  • Star Wars Epizoda VII: Síla se probouzí
  • Star Wars: The Force Awakens novelization (hologram)
  • Star Wars: The Force Awakens: A Junior Novel (hologram)
  • The Force Awakens (Golden Book) (hologram)
  • The Force Awakens, Part III (hologram)
  • The Force Awakens, Part V (hologram)
  • The Force Awakens, Part VI (hologram)
  • Star Wars: The Force Awakens Beginner Game
  • Star Wars Epizoda VIII: Poslední z Jediů

ZdrojeEditovat