Czech Star Wars Wiki
Advertisement

T-85 X-Wing byla vesmírná stíhačka nové generace série X-Wing používaná novorepublikovými silami 30 let po bitvě o Endor.

Popis[]

T-85 byla vylepšená verze starého modelu T-65B. Ačkoliv podobný vzhledem, díky novým motorům byl tento model mnohem rychlejší než předchozí verze. Jako všechny modely série X-Wing i tento model byl pilotován jediným pilotem s astromechanickým droidem umístěným za kokpitem.

Výzbroj tvořily 4 laserové kanóny Taim & Bak KX14 na špicích 4 křídel s měnitelnou geometrií (S-foils). T-85 také mohly odpalovat protonová torpéda z odpalovačů MG7-B.

Historie[]

T-85 byly využívány výhradně flotilou Nové republiky k ochranně hyperprostorových cest od pirátů. Jejich objednávka byla zadána poté, co admirál Gial Ackbar poznamenal, že modely T-70 již zastarávají. Komandér Poe Dameron v dobách služby Nové republice létal na T-80 v eskadře Rapier.

T-85 X-Wingy vylétající z hangáru

Většina republikových T-85 byla zničena během útoku Prvního řádu pomocí základny Hvězdovrah na systém Hosnian v roce 34 PBY. Po bitvě o Crait kladl Odboj Prvnímu řádu minimálně odpor v jejich snahách o sešrotování všech zajatých nepřátelských lodí, včetně zbývajících T-85. Jeden model T-85 byl ale ukraden během nájezdu eskadry Dross pod velením Shriva Suurgava na šrotoviště na planetě Bracca.

Za scénou[]

T-85 byly poprvé k vidění veřejnosti v knize Star Wars: Before the Awakening od Grega Rucky. Ačkoliv podle obrazového slovníku k Epizodě VIII byly všechny T-85 zničeny, pozdější publikace toto tvrzení vyvrátily (např. Resistance Reborn).

Výskyt[]

Advertisement