FANDOM

"Mnoho let jste největší bitvy ve Star Wars pouze vídali. Co kdybyste je mohli i prožít?"
―Tagline[zdroj]

Star Wars: Battlefront je první hra ze série Battlefront. Je to first/third-person shooter z prostředí Star Wars. Hra byla vyvíjena ve videoherním studiu Pandemic a poté 20.9.2004 vydána LucasArts.

Synopse Editovat

Kampaň je rozdělena na 2 části - Klonové války a Galaktická občanská válka.

Kampaň Klonových válek Editovat

(32 PřBY - 19 PřBY)

Obchodní federace zablokovala mírumilovnou planetu Naboo. Bitevní droidi B1 pochodují přes travnaté pláně vstříc domorodé armádě Gunganů. Armáda Obchodní federace přijíždí v transportérech MTT a tancích AAT. Oproti nim stojí Gungani na svých Kaadech a deflektorním štítem. Bitva končí těžce vybojovaným vítězstvím Gunganů.

Lidé z Naboo a ozbrojené složky bojují v ulicích hlavního města proti droidům Obchodní federace. Mezitím se královna dostává zpět do paláce. Při bitvě je bohužel zabita celá královská garda.

  • Agresivní vyjednávání

Obchodní spolek Wookieejů uvalí sankce proti Obchodní federaci, jež je součástí Konfederace nezávislých systémů. Na odvetu posílá Darth Sidious svého učedníka Darth Tyrana s armádou bitevních droidů. Spolek i se svou soukromou armádou je zničen.

Galaktická republika s novou armádou klonů napadá pod vedením Mace Windua separatistickou základnu na Geonosis. Separatistická armáda bitevních droidů klade tuhý odpor, ale nakonec je i s většinou Geonosianů zničena. Stejně tak jsou AT-TE zničeny lodě evakuující separatisty.

Separatisté objevili klonovací zařízení na Kaminu a vyslali na planetu [[Bitevní droid B1]|bitevní droidy B1]], bitevní droidy B2 a droideky. Armáda KNS je ale zničena klony.

Republika objevila dlouhovlnný vysílač separatistů na planetě Rhen Var. Vyslaná armáda zničí všechny bitevní droidy na planetě.

Konfederace nezávislých systémů zahajuje zoufalý útok na domovské planetě Wookieejů, Kashyyyku. Vyslaná armáda pod vedení mistra Yody je schopna odvrátit útok, zničit bitevní droidy a zachránit Wookiee.

Kampaň Občanské války Editovat

(0 PřBY - 4 PBY)

  • Písečná Exterminace (0 PBY)

Galaktické impérium vysílá legii stormtrooperů do boje proti povstalcům v Dunovém moři na Tatooine. Všichni povstalečtí vojáci a někteří Tuskenové jsou pobiti.

  • Obležení Mos Eisley (0 PBY)

Stormtroopeři a Darth Vader prohledávají Mos Eisley kvůli droidům, kteří u sebe mají plány první Hvězdy smrti. Vader popraví všechny obyvatele, kteří mají možná spojitosti se zmizením droidů.

  • Sabotáž na Rhen Varu (0 PBY)

Povstalci objevili imperiální základnu na planetě Rhen Var a vysílají na místo armádu. Stormtroopeři nakonec ale zvládají vydržet nápor a všechny povstalecké vojáky do jednoho pobijí.

Impérium vysílá legii stormtrooperů na prošetření povstalecké aktivity na měsíci Yavinu. Ve starobylé aréně pobijí všechny přítomné povstalce.

  • Obrana Yavinu 4 (0 PBY)

Hvězda smrti byla zničena a mnoho únikových modulů dopadlo na Yavin 4. Všichni přeživší vojáci Impéria jsou pobiti povstalci.

Povstalecká základna na Hothu byla Impériem odhalena! Vojáci Impéria jsou však povstalci s pomocí Luka Skywalkera zdrženi dostatečně dlouho, že všechny transporty jsou schopné se evakuovat.

  • Obsazení Bespinu (3-4 PBY)

Povstalci vysílají armádu, aby obsadila Oblačné město na Bespinu. Všechny Imperiální vojenské složky jsou zničeny.

  • Bitva v oblacích (3-4 PBY)

Povstalci zasazují zničující úder imperiálním vojákům na Bespinu. Poslední přeživší jsou přemoženi na těžební platformě.

Hvězda smrti II je konstruována nad měsícem Endoru. Rebelové s pomocí domorodých Ewoků zničí stanici ovládající obranný štít okolo bitevní stanice, která je poté povstalci zničena.

Conquest Editovat

Conquest je postupné obsazení celé Galaxie jednou organizací, ovládanou hráčem.

  • 1.Úsvit rebelů - Povstalci
  • 2.Vzestup Impéria - Galaktické Impérium
  • 3.Klony útočí - Galaktická republika
  • 4.Pomsta Sithů - Konfederace nezávislých systémů
  • 5.Galaktická občanská válka - Povstalci/Galaktické Impérium
  • 6.Galaxie rozdělena - Povstalci/Galaktické Impérium
  • 7.Klonové války - Galaktická republika/Konfederace nezávislých systémů
  • 8.Balanc Síly - Galaktická republika/Konfederace nezávislých systémů

Následující díly Editovat

Star Wars: Battlefront II byl vydán 1.11.2005 pro Playstation 2, PSP, PC a Xbox.

V květnu 2007 ohlásil LucasArts exkluzivní edici SW: BF Renegade Squadron pouze pro PSP. Edice SW:BF Elite Squadron byla pouze pro mobilní zařízení vydána v roce 2009.

Nová verze, Star Wars Battlefront, od studia DICE byla oznámena na E3 v r. 2013 a byla vydána 17.11.2015. Sequel, Star Wars Battlefront II, byl vydán v r. 2017.