Czech Star Wars Wiki
Czech Star Wars Wiki

Star Wars 13: Vader sestřelen III je 3. díl komiksové minisérie Star Wars: Vader sestřelen, která je součástí komiksových sérií Star Wars: Darth Vader (Marvel)  a Star Wars (Marvel 2015). V češtině byl vydán jako součást Star Wars Magazínu, číslo 4/2017.

Úvod[]

V galaxii panuje neklid. Darth Vader vystopoval svého syna, povstaleckého pilota Luka Skywalkera, na planetu Vrogas Vas. Vader porazí v boji několik povstaleckých eskader, poté ho však Luke přinutí nouzově přistát a sám musí udělat totéž.

Zpráva o tom, že Vader uvázl na planetě, dorazí k princezně Leie a Hanovi Solovi, tou dobou u povstalecké flotily. Leia usoudí, že mají ojedinělou příležitost skoncovat s Vaderem jednou provždy, a pošle proti němu všechny dostupné jednotky povstalců. Han se tedy vydává zachránit Luka na vlastní pěst.

Luke při průzkumu planety narazí na starý a opuštěný chrám Jediů. Když prochází rozvalinami, zahlédne důvěrně známého protokolárního droida, ze kterého se však nevyklube nikdy jiný než Vaderův přestrojený spojenec Nulák...

Obsah[]

Doktorka Aphra a vražední droidi BT-1 a 0-0-0 se blíží k omráčenému Skywalkerovi. U něj stojí na stráži R2-D2 a snaží se svého přítele bránit, je ale zahnán palbou z obrovského množství zbraní vestavěných do BT-1. Mohutné exploze však upoutají pozornost Hana Solo a Chewbaccy, kteří nad krajinou přelétají v Millennium Falconu a po Skywalkerovi pátrájí.

0-0-0 vs Chewbacca

Aphra a její droidi nesou Skywalkera do své lodi Ark Angel, aby ho předali Darth Vaderovi, po cestě jsou přepadeni Hanem a Chewbaccou. Chewbacca utrhne ruku Nulákovi, BT-1 pronásleduje R2-D2 a Han s Aphrou se pustí do střeleckého souboje. Vzájemně si sestřelí nad hlavou hnízdo vosích červů a během panického útěku před nimi do sebe vrazí a omráčí se. Nulákovi se podaří omámit Chewbaccu skrytou injekcí s neurotoxinem, ale než mu může ublížit více, usekne droidovi druhou ruku Luke svým světelným mečem. R2-D2 proudem oleje zasáhne a oslepí BT-1, který kolem sebe začne bezhlavě střílet a způsobí pád skalního masivu. Luke, Han, Chewiee a R2-D2 zatím prchají do bezpečí.

Princezna Leia v čele jednotky Delta vyráží do zoufalého boje s Darth Vaderem. Většinu povstalců ale Vader zase pobije a Leia se s tím setkává tváří v tvář.

Výskyt[]

Postavy
Tvorové
Modely droidů
Události
Lokace
Organizace a tituly
Inteligentní druhy
Technika
Zbraně a technologie
Ostatní

Tvorové

  • vosí červ

Modely droidů

Události

Lokace

  • Vrogas Vas
    • Chrám Jediů (Vrogas Vas)
    • Vrogas Vas refueling base

Inteligentní druhy

Technika

Zbraně a technologie

Ostatní

Zdroje[]