FANDOM

Supremacy, posměšně přezdívaná "Snokův budoár", byl hvězdný dreadnought třídy Mega, který sloužil nejvyššímu vůdci Snokovi jako vlajková loď jeho flotily a jako mobilní základna Prvního řádu. Loď byla značně poškozena při pokusu o zneškodnění flotily Odboje poblíž planety Crait.

Popis Editovat

Rozměry Editovat

VwDFyUc

Schéma Supremacy

Supremacy měla rozpětí křídel přes 60 kilometrů a byla jediným hvězdným dreadnoughtem třídy Mega ve službách Prvního řádu. Její konstrukce nabývala neslýchaných rozměrů. Zatímco se jednalo o základnu Prvního řádu, sloužila tato loď také jako velitelské centrum a bitevní stanice. Její velikost byla kolosální, lehce překonala jakoukoliv jinou loď v historii celé galaxie včetně hvězdných dreadnoughtů Galaktického impéria.

Motory Editovat

Loď měla přibližně 32 podsvětelných motorů, které byly na rozdíl od podsvětelných motorů obou Hvězd smrti vylepšené. Supremacy měla na pravoboku alespoň šest komplexů fůzních reaktorů, které zmírňovaly dopad příchozího poškození.

Vybavení a posádka Editovat

Supremacy byla dost velká na to, aby byla dokem pro osm hvězdných destruktorů třídy Resurgent, přičemž dva byly uchovávány vevnitř, šest venku. Na lodi bylo okolo 2 225 000 lidí, především důstojníků, stormtrooperů, dělostřelců, mechaniků vozidel, technických specialistů a komunikačních zaměstnanců. Na palubě se nacházelo přes 10 hal, přičemž na každé se mohlo ubytovat okolo 36 000 stormtrooperů. Posádka byla zmanipulovaná Prvním řádem a věřila mýtu, že galaxie je v chaosu a potřebuje pevný a neohrožený řád, který by ji ovládal. Většina z nich však nesměla být nasazena v boji kvůli svému příliš nízkému věku.

Díky své roli jako základna Prvního řádu nesloužila tato loď jen jako transportér stormtrooperů do boje, ale také v jejích hangárech mohly kotvit, být opravovány a sestrojovány různé druhy lodí. Do dvou z hangárů se dokonce vlezly a byly zde opravovány hvězdné destruktory třídy Resurgent. Kromě hangárů se zde nacházely i výrobní linky, doky, výcviková střediska a výzkumné laboratoře. Supremacy sloužila jako jedna z hlavních výzkumných laboratoří a továren Prvního řádu a byla schopná konkurovat i těm nejproduktivnějším světům pod jeho režimem. Na lodi se vyskytovala patra určená výhradně pro návrhy, vývoj a schvalování nových zbraní a technologií. Ve skladech byly uloženy různé nezpracované materiály. Dále jsme mohli na lodi nalézt osm sléváren duraoceli, těžební středisko asteroidů pro získávání surových materiálů přímo z asteroidových polí a nejmodernější výrobní linky. Výcviková centra měla mladým kadetům vštěpit doktrínu, aby mohli působit v armádě. Jelikož bylo na lodi vše potřebné, nebylo možné Supremacy odtrhnout od zásob. Její způsobilost potvrzovalo to, že její ničící síla byla srovnatelná s celou flotilou, její produktivita s celou planetou a že sloužila pro testování různých vojenských technologií. Na zádi bylo nápravné středisko, výrobní hala, která zaměstnávala 200 000 lidí, a 346 prádelen. Většina z posádky sídlila v "městských" částech lodě.

Dále se zde nacházelo minimálně osm výrobních linek droidů, přičemž jedna z nich, P-3, dosahovala nejvyšší úrovně, stejně jako výrobní zóna pozemních vozidel. Konce křídel byly vyhrazeny pro přísně tajné laboratoře, nebezpečné testy zbraní a komunikační střediska. Pravé křídlo obsahovalo tramvajový systém, který sloužil pro přepravu personálu.

Můstek Editovat

Hlavní můstek Supremacy se nacházel na masivní konstrukci uprostřed lodi a podobal se tak Siege Dreadnoughtu třídy Mandator IV a do určité míry i hvězdným destruktorům třídy Resuregent. Z můstku bylo možné vidět na všechny strany, což umožňovalo dohlížet na "městské" části na křídlech destruktoru.

Hyperprostorový sledovač a výzbroj Editovat

Supremacy byla schopná sledovat své cíle i v hyperprostoru díky kombinaci technologických vymožeností a útoků na data hrubou sílou. Řídící komplex palubního sledování se spojil s velmi výkonným počítačem, který obsahoval databanky plné bojových hlášení a kosmických cest. Statické hyperprostorové pole, nacházející se kolem počítače, mu umožňovalo pracovat nevídanou rychlostí. Poslední známá trajektorie cíle odhalila triliony destinací, kam by se mohla loď vydávat, a počítač jednotlivé místa obrovskou rychlostí vyhodnotil. Schopnost sledování lodí v hyperprostoru se datuje až do doby Tarkinovy iniciativy.

Loď byla nejenže hlavní velitelskou lodí, ale také mobilní základnou, pověstným mozkem složek Prvního řádu a byla naprosto samostatná a nezávislá. Na jejím povrchu byly stovky těžkých turbolaserů, protiletadlových naváděných střel, těžkých iontových děl a projektorů tažného paprsku. Na přídi lodi se vyskytovalo deset turbolaserových věží. Její síla byla tak velká, že jen Hvězdy smrti a základna Hvězdovrah se jí mohli rovnat. Komunikační komplex sledoval provoz na holonetu celé galaxie, aby mohl identifikovat trendy a slabiny, které by mohl První řád využít. Ještě k tomu tato loď vydávala rozkazy různým agentům, kteří pracovali v Nové republice a volném vesmíru.

Historie Editovat

Výroba Editovat

Loď byla na příkaz Snoka vyrobena jako hlavní základna Prvního řádu za ohromnou sumu v Neznámých regionech, její přesné místo vzniku je však tajné. I když si několik důstojníků a spojenců Prvního řádu přálo, aby hlavní základnou byla nějaká planeta, Snoke trval na používání Supremacy a zamítl určit hlavní planetu Prvního řádu alespoň do doby, než se splní jejich cíl ovládnout galaxii a obnovit staré Galaktické impérium, které se snažil napodobit a stavět na něm.

Studená válka Editovat

Dokud nebyla dokončena, byla Supremacy skryta za nejzářivějšími hvězdami v Neznámých regionech galaxie, aby ji nikdo neobjevil. Během studené války Snoke upřednostňoval dávání rozkazů z lodě svým poskokům. Odboj však tušil, že nějaká taková loď, kterou přezdívali "Snokův budoár", existuje a snažili se potvrdit její pravost. Nicméně ani ti nejcyničtější členové Odboje si neuměli představit, jak obří loď doopravdy byla. Předtím, než FN-2187 zběhl k Odboji, strávil nějaký čas na palubě Supremacy, když byl hvězdný destruktor třídy Resurgent Finalizer, na kterém byl přiřazený, zde zakotvený. 2187 zde vykonával hlídky a obvyklé povinnosti. Bohužel se mu o existenci této lodě nepodařilo Odboj kontaktovat, kvůli jeho časové vytíženosti. Po Hosnianské pohromě se Snoke rozhodl, že je čas loď a sebe odhalit nic nečekající galaxii a začít pronásledovat Odboj.

Útok na flotilu Odboje Editovat

HoldoKamikaze

Supremacy rozdělená na dva díly po obětování se viceadmirálky Amilyn Holdo.

Supremacy se podílela na pronásledování prchající flotily Odboje. Pod vedením generála Armitage Huxe Supremacy následovala flotilu s vědomím, že nemůže skočit do hyperprostoru, protože je První řád může svou novou technologií vystopovat a zároveň by jim došlo palivo. Pomocí jediného turbolaseru Supremacy likvidovala lodě Odboje, jímž došlo palivo - první sestřelila nákladní loď, poté lékařskou fregatu a korvetu. Nakonec začal Odboj evakuovat svou vlajkovou loď Raddus pomocí transportérů a Hux nařídil pálit na transportéry místo vlajkové lodě. Mezitím, co se Hux soustředil na to, aby se transportéry neevakuovaly na Crait, začala viceadmirálka Amilyn Holdo připravovat vlajkovou loď na skok do hyperprostoru směrem k Supremacy. Hux si toho všiml až příliš pozdě a mohl maximálně sledovat, jak Raddus proletěl pravým křídel, přičemž zničil několik hvězdných destruktorů třídy Resurgent. Většina velení Prvního řádu však stihla utéct díky přípravám, které vedl Snoke. Loď byla od útoku značně poničená, ale zůstala nadále funkční, i když bylo jasno, že je vlajková loď u konce své životnosti.

Za scénou Editovat

Loď byla odhalena pomocí dálkově ovládaného droida BB-9E značky Sphero pomocí odhalování určitých oblastí a sbírání dat. První informace naznačovaly, že délka Supremacy je přes 60 kilometrů. Pablo Hidalgo však na Twitteru potvrdil, že se jedná o šířku rozpětí jejích křídel.

Výskyt Editovat

  • Star Wars: Epizoda VIII Poslední z Jediů (První výskyt)
  • Star Wars: The Last Jedi: Expanded Edition
  • Star Wars: The Last Jedi: A Junior Novel
  • The Last Jedi: Rose and Finn's Secret Mission
  • The Last Jedi Adaptation 1
  • The Last Jedi Adaptation 2

*Stránka byla přeložena z Wookiepedie.