FANDOM

Mitth'raw'nuruodo, známý spíše jako Thrawn, byl Chisský  muž z planety Csilla, který sloužil jako člen Chisské adescence a důstojník v Imperiálním námořnictvu. Thrawn přišel z Neznámých regionů a jeho znalosti o těchto oblastech posloužily císaři Palpatinovi kvůli jeho zájmu o objevování tajemství temné strany síly v Neznámých oblastech.

Během Klonových válek  Thrawn zkoumal hranice galaxie, aby zjistil, zda může být Galaktická republika dobrým spojencem s Chisskou adescencí a setkala se s Jediským  generálem Anakinem Skywalkerem, kterému pomáhal v bitvě. Thrawn dospěl k závěru, že Republika bude špatným spojencem. O několik let později, poté, co se Galaktická republika změnila v Impérium, se mu podařilo i přes  ve Flotile silně zakořeněný rasismus vstoupit do Imperiálního námořnictva. Věřil, že pokud pozná nepřátelskou kulturu, umění a filozofii, může nepřítele porazit právě na základě získaných poznatků.

V roce 2 PBY byl Thrawn povýšen na velkoadmirála a získal tak velení sedmé flotily kvůli jeho vítězství nad povstáním na Batonnu.  Díky úspěchu na Batonnu dostal za úkol lokalizovat a zničit lothalskou povstaleckou buňku.Thrawn objevil, že se povstalci nacházejí na Atollonu a zahájil na tuto základnu útok. Bitva byla pro Impérium úspěšná a většina povstalecké skupin Phoenix byla zničena. Nejdůležitější povstalečtí velitelé ale unikli i s bývalým agentem ISB Kallusem.  Impérium navíc utrpělo velké ztráty a Thrawn dostal předpověď své porážky od tajemného tvora citlivého na sílu, známého jako Bendu.

V 1 PBY, Thrawn a jeho flotila čelili odporu lothalského obyvatelstva a povstalcům, kteří se snažili osvobodit Lothal. Zatímco velkoadmirál čelil Ezru Bridgerovi na palubě jeho hvězdného destruktoru Chimaera, byla Chimaera napadena purgilly kteří loď odnesli s sebou do hyperprostoru. Tímto se stala planeta Lothal nezávislá na Impériu. Na konci Galaktické občanské války byly Thrawnovy znalosti o neznámých regionech částečně využity zbytky Galaktického Impéria, které unikly do Neznámých regionů a reorganizovaly se do Prvního řádu.

Výskyt

  • Thrawn 
  • Thrawn, Part I
  • Thrawn, Part II
  • Thrawn, Part III
  • Thrawn, Part IV
  • Thrawn, Part V
  • Thrawn, Part VI
  • Star Wars Rebels: Steps Into Shadow 
  • Star Wars Rebels – "Hera's Heroes"
  • Star Wars Rebels – "Iron Squadron"
  • Star Wars Rebels – "An Inside Man"
  • Star Wars Rebels – "Visions and Voices" 
  • Star Wars Rebels – "Warhead"
  • Star Wars Rebels – "Through Imperial Eyes"
  • Star Wars Rebels – "Secret Cargo"
  • Star Wars Rebels – "Double Agent Droid"
  • Star Wars Rebels – "Zero Hour"
  • Thrawn: Alliances
  • Star Wars Rebels: Heroes of Mandalore
  • Star Wars Rebels – "In the Name of the Rebellion"
  • Star Wars Rebels – "The Occupation" 
  • Star Wars Rebels – "Flight of the Defender"
  • Star Wars Rebels – "Kindred"
  • Star Wars Rebels – "Crawler Commandeers" 
  • Star Wars Rebels – "Rebel Assault"
  • Star Wars Rebels – "Jedi Night"
  • Star Wars Rebels – "DUME" 
  • Star Wars Rebels – "Wolves and a Door"
  • Star Wars Rebels – "A World Between Worlds" 
  • Star Wars Rebels – "A Fool's Hope" 
  • Star Wars Rebels – "Family Reunion – and Farewell"
  • Aftermath: Empire's End
  • Star Wars: Force Arena

Zdroje

Wookieepedia

Zdroje

https://starwars.wikia.com/wiki/Mitth%27raw%27nuruodo