FANDOM

U.O. Statura byl lidský důstojník, který během konfliktu s Prvním řádem sloužil v Odboji jako admirál. Byl jedním z velitelů, kteří naplánovali a řídili útok na základnu Hvězdovrah.

ŽivotopisEditovat

U.O. Statura se narodil na planetě Garel někdy před Galaktickou občanskou válkou. Jako teenager získal bojové zkušenosti během války proti Impériu za osvobození Garelu. Po pádu Impéria v bitvě o Endor si začal budovat kariéru v oboru aplikovaných věd, dokud ho generálka Leia Organa nezverbovala k Odboji. Tam dostal na starost nákupy lodí a zásobování odbojových jednotek. Díky svým schopnostem brzy získal post admirála. Po zničení soustavy Hosnian se stal jedním z tvůrců plánu útoku na základnu Hvězdovrah.

OsobnostEditovat

"Aby ta základna mohla kontrolovat tolik energie, tak musí mít nějaký termální oscilátor."
―U.O. Statura[zdroj]

Statura byl praktický a technicky zaměřený člověk a tyto vlastnosti hojně využíval při dohlížení na logistiku Odboje. Také dokázal správně odhadnout velikost a sílu základny Hvězdovrah a analyzovat její možné slabiny. Generálka Organa si ho proto vždy držela poblíž a spoléhala na jeho úsudek a rady.

VýskytEditovat

  • Star Wars Epizoda VII: Síla se probouzí
  • Star Wars: The Force Awakens novel
  • Star Wars: The Force Awakens: A Junior Novel
  • The Force Awakens, Part V
  • Star Wars: The Force Awakens Beginner Game (pouze obrázek)

ZdrojeEditovat