Czech Star Wars Wiki
Advertisement
Czech Star Wars Wiki

Val byla lidská žena, která pracovala s banditou Tobiasem Beckettem během éra Galaktického impéria. Val byla expert ve střelbě s blasterovou puškou.

Životopis[]

Val byla velice zdrženlivá, co se její minulosti týče, včetně jejího celého jména. Vyrostla však na Solarinu a její otec byl hudebník. Ten jí pojmenoval po hudební nástroji valachordu.

Během nadvlády Galaktického impéria spolupracovala se žoldáky Tobiasem Beckettem a ardennianským pilotem Rio Durantem. Navíc byla také ve vztahu s Beckettem.

Setkání s Hanem Solem[]

Deset let před bitvou o Yavin během války na Mimbanu, Val společně s Beckettem a Durantem infiltrovali mimbanské jednotky stormtrooperů. V nich potkali mladého Hana Sola, jež se i přes počáteční odmítání především ze strany Val přidal k jejich gangu. Solo mimo jiné také utekl od imperiálních jednotek s Wookieem jménem Chewbacca, který se od té doby stal neodlučitelnou součástí Hanova života a tudíž i Beckettova gangu.

Jakmile dorazili na Vandor, Beckettova banda začala plánovat krádež coaxia z transportéru 20-T Railcrawler, aby Beckett splatil svůj dluh vůči Drydenu Vosovi, vůdci Rudého rozbřesku. Beckett mimoděk zmínil Hanu Solovi, že doufá v absenci Enfys Nesta a jeho Oblačných jezdců, kteří jim poslední dobou dělali potíže.

Coaxiová krádež a smrt[]

Další den, zatímco Beckett, Solo a Chewbacca zaměstnávali rangetroopery, kteří tvořili ochranku vlaku a později také úspěšně odpojili vagón s coaxiem, Val připravovala detonátory k odpálení mostu, což by umožnilo posádce ukradnout kradeným AT zvedačem pouze vagón s coaxiem přímo z kolejí.

Naneštěstí, Nest a její jezdci se připojili k šarvátce mezi Beckettem a imperiály, aby okradli jak imperiální síly, tak Becketta o drahé coaxium. Smrtelně ranili Ria, pilot zvedače, jehož kontrolu poté převzal Solo, přičemž však zalarmoval několik strážních droidů. Ačkoliv Val se dokázala ubránit hrstce droidů byla uvězněna daleko od zbytku gangu a uvědomila si, že by to od detonace zpět k ostatním už nezvládla. Přes komlink sdělila Beckettovi, že ho miluje, načež poté odpálila se sebou i most. Její oběť však byla zbytečná, jelikož byl Solo nucen odhodit vagón, aby zachránil Becketta s Chewiem.

Za scénou[]

Val byla ztvárněna herečkou Thandie Newton ve filmu Solo: Star Wars Story z roku 2018. Její obsazení bylo zveřejněno 21. února 2017. Vzhled její postavy se inspiroval ženskými členy Viet Congu a Black Panther Party.

Výskyt[]