Czech Star Wars Wiki
Advertisement

Velkoadmirál byla nejvyšší hodnost, používaná ve (vesmírném) námořnictvu Galaktického impéria a Prvního řádu, byl nadřízen admirálům, viceadmirálům a kontradmirálům. Velkoadmirál byl nejvyšší z admirálských hodností, byla to čestná hodnost, udělovaná pouze vyjímečným osobnostem.

V období, kdy planetu Mon Cala ovládalo Impérium, byla hodnost velkoamirála používána také v Moncalamarijské obchodní flotile.

Historie[]

velkoadmirál Rae Sloane

Geniálnímu chisskému veliteli Thrawnovi udělil císař Palpatine hodnost velkoadmirála po jeho vítězství u Batonnu asi 2 PřBY.

Během Lothalské kampaně velel imperiální Třetí flotile velkoadmirál Balanhai Savit. V té době patřili Thrawn a Savit mezi 12 velkoadmirálů, kteří sloužili Impériu.

Během Galaktické občanské války , kdy se planeta Mon Cala dostala pod vládu Impéria, velel Moncalamarijské obchodní flotile v hodnosti velkoadmirála regent Urtya.

Po bitvě o Endor byla jedním z velkoadmirálů zbytku imperiálního námořnictva Rae Sloane. Po nástupu Prvního řádu jí tato hodnost zůstala.

Uniforma[]

Vyjímečná hodnost velkoadmirála dostala i vyjímečnou uniformu. Oproti běžné šedé tunice imperiálních důstojníků byl velkoadmirál oblečen v čistě bílé uniformě se zlatými epoletami na ramenou a černým opaskem s pouzdrem na blaster. Na prsou nosil hodnostní plaketu s dvěma řadami po šesti kamenech.

Výskyt[]

  • Thrawn (román)
  • Leia, Princess of Alderaan (pouze zmínka)
  • Thrawn: Alliances
  • Star Wars Rebels: Steps Into Shadow
  • Star Wars Rebels – "Hera's Heroes"
  • Star Wars Rebels – "Iron Squadron"
  • Star Wars Rebels – "An Inside Man"
  • Star Wars Rebels – "Warhead"
  • Star Wars Rebels – "Through Imperial Eyes"
  • Star Wars Rebels – "Secret Cargo"
  • Star Wars Rebels – "Double Agent Droid" (pouze zmínka)
  • Star Wars Rebels – "Zero Hour"
  • Star Wars Rebels: Heroes of Mandalore (hologram)
  • Star Wars Rebels – "Flight of the Defender"
  • Star Wars Rebels – "Kindred"
  • Star Wars Rebels – "Rebel Assault"
  • Aftermath
  • Aftermath: Life Debt
  • Aftermath: Empire's End
  • Phasma (pouze zmínka)

Zdroje[]

Advertisement