Czech Star Wars Wiki
Advertisement

Vonduun Skerr Kyrric byl yuuzhanvongský název pro plátové brnění, které nosili yuuzhanvongští válečníci. Brnění bylo pomocí bioinženýrství vyráběno z živého krunýře kraba vonduuna.

Popis[]

Pláty brnění se navzájem překrývaly a chránily tak podstatnou část válečníkova těla. Zároveň se jednotlivé pláty daly snadno odepnout a odhodit. Díky úžasné odolnosti krabova krunýře bylo brnění odolné proti blasterům, projektilovým zbraním, monomolekulárním ostřím a dokonce světelným mečům. Často bylo pokryto ostrými výstupky, které se daly při soubojích použít jako zbraň.

yuuzhanvongský pilot

Existovalo mnoho různých variant brnění, zřejmě se upravovalo podle potřeb každého válečníka. Nějčastější barevnou variantou byla černá, ale byly zaznamenány i červené a jiné zbroje. Válečný pán Czulkang Lah nosil brnění, které zvyšovalo jeho fyzickou sílu.

Ke zranitelným bodům brnění patřila oblast podpaží, kde měl krab umístěna žábra. Válečníci si také často nechránili obličej. Krunýř samozřejmě neodolal palbě silnějších energetických zbraní, jako byly např. palubní zbraně stíhaček a umíral i po zásahu silovým bleskem.

Smrtelně nebezpečný byl pro válečníky ve vonduunském krunýři pyl z bafforrových stromů, rostoucích na Ithor. Pyl působil jako alergen způsobující masivní otoky, které zabily kraba i bojovníka, oděném v jeho krunýři.

Brnění mohli nosit i ne-Yuuzhan Vongové, avšak stávalo se to zřídka, protože bylo třeba zabít nejprve nositele brnění, což se většinou neobešlo bez poškození nebo zabití samotného krunýře. Zajmout živé brnění se poprvé podařilo Danni Quee a čenům eskadry Wraith Baljosi Arnjakovi a Bhindi Drayson v bitvě o Borleias. Luke Skywalker, Mara Jade Skywalker a ještě další nosili po určitou dobu plastocelové repliky vonduunského brnění.

Okolo roku 40 PBY se v Novém řádu Jedi používalo brnění při výcviku boje se světelným mečem, právě pro jeho odolnost proti světelné čepeli. Jedním z uživatelů byl např. Ben Skywalker.

Darth Krayt, Temný pán ze Sithu a vůdce Řádu jednoho Sitha, nosil yuuzhanvongské brnění od svého setkání s Yuuzhan Vongy a Vergere v Neznámých regionech. Nosil ho až do své smrti a vzkříšení roku 137 PBY, kdy brnění zničil Darth Wyyrlok III.

Výskyt

Darth Krayt v brnění

Zdroje[]

Advertisement