Czech Star Wars Wiki
Advertisement

Zillo byl obrovský polointeligentní plazovitý tvor, který pravděpodobně pocházel z planety Malastare. Jeho krunýř byl téměř nezničitelný běžnými zbraněmi.

Biologie a vzhled[]

Zillo byl plazovitý tvor obřích rozměrů. Na délku dosahoval asi 97 metrů a jeho tělo mělo zvlášní trojnou symetrii. Tři přední končentiny, z nichž jedna vyrůstala ze zad, měly po třech prstech. Třetí zadní končetinu nahrazoval ohebný ocas, na jehož konci vyrůstalo 8 bodců. 

Celé tělo tvora bylo pokryto silným plátováním, které odolávalo většině konvenčních zbraní i světelným mečům. Rytíř Jedi Anakin Skywalker objevil, že tvora je možné zranit nebo omráčit, pokud je silnou zbraní zasažen do úzké škvíry mezi plátováním. 

Podle pozorování doktora Sionvera Bolla, který zkoumal jedince přivezeného na Coruscant, jevil Zillo určitý stupeň inteligence. 

Příšera pocházela pravděpodobně z planety Malastare, v období před Klonovými válkami už byla pokládána za vyhynulý druh. 

Historie[]

Poslední na Malastare[]

V roce 22 PřBY, během bitvy o Malastare, způsobilo bombardování povrchu planety probuzení zřejmě posledního jedince z dlouhodobé hybernace. Domorodí Dugové vystrašeni řáděním příšery požádali o pomoc Republiku. Vojenské jednotce pod velením Anakina Skywalkera se podařilo omráčit Zilla palbou z tanků třídy Falchion a převézt ho na Coruscant, kde měl být studován. Tam příšera znovu unikla a ohrožovala životy tisíců obyvatel, byla proto zabita raketami s jedem, které byly vypáleny přímo do její tlamy. 

Benathyjské božstvo[]

Jiný jedinec žil na domovské planetě druhu Benathy v Divokém vesmíru. Válečníci druhu Benathy považovali příšeru za své božstvo, zvláště poté, co jim pomohla odrazit imperiální jednotky vedené Darth Vaderem. Zilla zabil až Vaderův vnuk Kylo Ren, který se nechal příšerou spolknout a prosekal se z jejích vnitřností světelným mečem. 

Výskyt[]

  • Star Wars: The Clone Wars – "The Zillo Beast" 
  • Star Wars: The Clone Wars – "The Zillo Beast Strikes Back"
  • Age of Resistance - Kylo Ren 1
  • A Crash of Fate (pouze hlava)

Zdroje[]

V jiných jazycích
Advertisement