FANDOM

Corran Horn
Corran Horn
Biografisk information
Hjemplanet

Corellia

Født

18 BBY

Fysisk beskrivelse
Art

Menneske

Køn

mand

Højde

1,67 meter

Hårfarve

brun

Øjenfarve

grøn

Kronologisk og politisk information
Æra(er)
Tilknytning
Kendte mestere

Corran Horn var en corelliansk X-wing pilot i Rogue Squadron og senere Jedi-ridder i Den Nye Jedi-Orden. Som ung tjente han i Corellias sikkerhedstyrke (CorSec) med sin far Hal Horn, hvor han opbyggede mange evner og kompetencer, som han gjorde brug af senere i livet, og det formede også hans livssyn. Han måtte dog flygte fra Corellia efter Slaget om Endor, da han kom i konflikt med en officer fra Imperiets Efterretningstjeneste ved navn Kirtan Loor, som lod dusørjægeren Bossk gå fri, efter at denne havde myrdet Corrans far.

Efterfølgende sluttede han sig til Den Nye Republik og da han var en fremragende pilot blev han løjtnant i Rogue Squadron, ledet af Wedge Antilles. Horn spillede en vigtig rolle i missioner som Slaget ved Borleias, Befrielsen af Coruscant og Bacta Krigen. Ironisk nok for en tidligere officer i Corellias lovhåndhævelse giftede han sig med smugleren Mirax Terrik, datter af den berømte Booster Terrik, som Corrans far havde anholdt.

Uden at vide det, var Horn barnebarn af Jedi mesteren Neeja Halcyon og havde ligesom sin far en stærk forbindelse til Kraften. Horn opdagede dette umiddelbart før Bacta krigen, men afslog foreløbig Luke Skywalkers tilbud om Jedi træning. Da Mirrax blev kidnappet i 11 ABY, begyndte han dog sin træning ved akademiet på Yavin 4, så han kunne udruste sig til at redde Mirrax fra Invid piraterne. Det lykkedes Horn at infiltrere piraterne og med hjælp fra Skywalker og Horns ven fra Rogue Squadron, Ooryl Qrygg, besejrede Horn deres ledere.

Evner og kræfter

Horn havde en analytisk tankegang og foretrak at tænke sig igennem problemer, snarere end at arbejde ud fra følelser. Dette stammede sandsynligvis fra hans tid i CorSec, og forblev selv efter han blev Jedi. Som løjtnant i Rogue Squadron var han en af de bedste piloter i Den Nye Republiks flåde, hvilket han beviste under utallige slag og missioner.

Som jedi havde Horn et lettere usædvanligt forhold til Kraften. Ligesom andre Jedi-riddere i hans familie (deriblandt hans bedstefar Neeja Halcyon) var hans evner for telekinese mangelfuld, og det krævede ofte store anstrengelser for ham bare at få en småsten til at rokke sig. Til gengæld var han en mester i telepati og tanketrick og kunne frembringe illusioner i folks hoveder, selv i kampsitiationer. Horn besad også et sjældent talent for at absorbere energi fra f.eks. ekplosioner. Derudover var han særdeles dygtig med et lyssværd.

Optrædener:

X-wing-serien (følgende bøger af Michael A. Stackpole):

I, Jedi - roman af Michael A. Stackpole

The Hand of Thrawn duologien af Timothy Zahn

  • Specter of the Past
  • Vision of the Future

The New Jedi Order

Andre sprog