FANDOM

1157893-ulic qel droma
Ulic Qel-Droma
Biografisk information
Hjemplanet

Alderaan

Død

3986 BBY, Rhen Var

Fysisk beskrivelse
Art

Menneske

Køn

Mand

Højde

1,77

Hårfarve

Brun

Øjenfarve

Brun

Kronologisk og politisk information
Æra(er)

Old Republic era

Tilknytning
Kendte mestere
Kendte lærlinge

Vima Sunrider

Ulic Qel-Droma var en Jedi-ridder og senere Sith-fyrste, der levede ca. 4000 år før Slaget ved Yavin. Han var en af sin generations mest lovende jedi-lærlinge. En formidabel kriger med et godt hjerte, selvom han godt kunne være overmodig og dumdristig. Han faldt dog senere til Den Mørke Side og blev sammen med Exar Kun en frygtet krigsfyrste.

Biografi

Han var født på Alderaan og sammen med sin bror Cay og twi-leken Tott Doneeta blev han oplært som Jedi på Arkania af den magtfulde Jedi-mester Arca Jeth. Trekløvererts første mission var på planeten Onderon, hvor de skulle hjælpe i en strid mellem planetens kongehus og de udstødte frihedskæmpere, der levede uden for hovedstaden Iziz i Onderons vilde jungler. Til at begynde med allierede de unge Jedi-riddere sig med kongehuset under ledelse af dronning Amanoa, men senere gik de over til at hjælpe frihedskæmperne, ledet af Oron Kira, da de opdagede at Amanoa og hendes hof tilbad Den Mørke Side. Et stort slag opstod mellem frihedskæmperne, med hjælp fra Ulic og de andre jedier, og de kongelige styrker, og slaget endte da mester Jeth uventet kom til undsætning. Dette førte til en midlertidig fred på Onderon sammen med et ægteskab mellem Kira og Amanoas datter prinsesse Galia.

Andre sprog