FANDOM

Premium-Eras-canon
«Επιτέλους, οι Τζεντάι δεν υπάρχουν πια.»
«Όχι αν
εγώ έχω να πω κάτι για αυτό!»
— Νταρθ Σίντιους και Γιόντα

Μια μονομαχία πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Σκοτεινού Άρχοντα των Σιθ Νταρθ Σίντιους και του μεγάλου δασκάλου Τζεντάι Γιόντα που ήρθαν αντιμέτωποι σε μια ισχυρή μονομαχία με φωτόσπαθα μέσα στη καρδιά της Αυτοκρατορικής Αίθουσας της Γερουσίας. Στο τέλος, ο Γιόντα υποχώρησε και εξόρισε τον εαυτό του στο Ντέιγκομπα, ενώ ο Σίντιους παγιοποίησε τη βασιλεία του ως Αυτοκράτορας του γαλαξία.

Εισαγωγή

«Τους Σιθ να καταστρέψουμε, πρέπει.»
— Ο Γιόντα στον Όμπι-Ουάν Κενόμπι

Μια άγρια μονομαχία μεταξύ του δασκάλου Τζεντάι Μέις Ουίντου και του Ανώτατου Καγκελάριου Πάλπατιν, ο οποίος επίσης ήταν ο Σκοτεινός Άρχοντας των Σιθ Νταρθ Σίντιους, είχε τελειώσει όταν ο ιππότης Τζεντάι Άνακιν Σκαϊγουόκερ επενέβη για να σώσει το Καγκελάριο κόβοντας το χέρι του Ουίντου με το οποίο κρατούσε το φωτόσπαθο του. Αυτή η δράση άφησε άοπλο τον Ουίντου και επέτρεψε στο Σίντιους να σκοτώσει το δάσκαλο Τζεντάι με ένα κύμα αστραπών της Δύναμης.

Ο Σίντιους, έχοντας παίξει το ρόλο του μέντορα στο Σκαϊγουόκερ για χρόνια, τον επηρέασε στο να αλλάξει στρατόπεδο με την ικανότητα να σώσει τη γυναίκα του μέσω των ενεργειών της σκοτεινής πλευράς της Δύναμης. Αν και τρομοκρατημένος από αυτό που επέτρεψε να συμβεί, ο Σκαϊγουόκερ λαχταρούσε να σώσει τη γυναίκα του πάνω απο όλα τα άλλα ζητήματα και επίσης πίστευε πως ο ρόλος του στη δολοφονία του Ουίντου είχε εξαλείψει κάθε πιθανότητα επιστροφής του στο Τάγμα. Έτσι λοιπόν, ο Σκαϊγουόκερ υποτάχθηκε στις διαταγές του Σκοτεινού Άρχοντα, ο οποίος τον έκανε Σιθ και του έδωσε το όνομα Νταρθ Βέιντερ. Ο νέος δάσκαλος του Βέιντερ τότε τον έστειλε στο ναό των Τζεντάι με τη 501η Λεγεώνα και τον διέταξε να σκοτώσει όλους τους Τζεντάι που βρίσκονταν μέσα. Ο Σίντιους εντωμεταξύ εξέδωσε τη Διαταγή 66, ένα πρωτόκολλο με το οποίο είχαν προγραμματιστεί οι κλώνοι στρατιώτες για να σκοτώσουν τους Τζεντάι διοικητές τους σε περίπτωση προδοσίας. Οι δυο πράξεις συνδυασμένες προκάλεσαν τη σχεδόν ολοκληρωτική εξόντωση του Τάγματος των Τζεντάι.

Πριν φύγει απο το ναό των Τζεντάι, ο Βέιντερ ενεργοποίησε το πομπό λέγοντας στους Τζεντάι να επιστρέψουν στο Κόρισαντ, με την προσδοκία έλευσης των επιζώντων Τζεντάι στο ναό τους ώστε να σκοτωθούν και αυτοί. Οι δάσκαλοι Τζεντάι Γιόντα και Όμπι-Ουάν Κενόμπι, ωστόσο, είχαν καταφέρει να γλυτώσουν απο τη πρώτο χτύπημα της Εκκαθάρισης των Τζεντάι και ανασυντάχθηκαν. Ανακαλύπτοντας το μήνυμα και υποψιαζόμενοι ότι ήταν παγίδα, κατευθύνθηκαν προς το ναό των Τζεντάι με σκοπό να επαναρυθμίσουν τη μετάδοση. Όταν έφτασαν, ανακάλυψαν πως υπήρχε μια φρουρά απο κλώνους στρατιώτες που ήταν εκεί για να σκοτώσουν οποιοδήποτε Τζεντάι επιχειρούσε να αλλάξει το πομπό. Αφού τους εξουδετέρωσαν, αναδημιούργησαν το πομπό προειδοποιώντας όσους Τζεντάι επιβίωσαν να κρυφτούν και να μην κατευθυνθούν προς το ναό τους. Κοιτώντας το υλικό που τράβηξαν οι κάμερες ασφαλείας, ανακάλυψαν πως ο Σκαϊγουόκερ, ο πρώην πάνταγουαν του Κενόμπι, είχε ηγηθεί της επίθεσης. Ξέροντας ότι θα έπρεπε να καταστρέψουν τους Σιθ για το καλό του γαλαξία, αποφάσισαν να χωριστούν και να αντιμετωπίσουν τους δύο Σιθ ξεχωριστά. Ο Κενόμπι ήθελε να αντιμετωπίσει το Σίντιους, αδυνατώντας ακόμη και να σκεφτεί να σκοτώσει τον πρώην μαθητευόμενο και φίλο του. Ο Γιόντα, παρόλα αυτά, επεσήμανε πως ο Σίντιους παραήταν δυνατός για το Κενόμπι και τον έστειλε να εντοπίσει το Βείντερ. Ο Γιόντα, εντωμεταξύ, διείσδυσε στο Κτήριο της Γερουσίας, αποφασισμένος να σκοτώσει το νεοδιόριστο Γαλαξιακό Αυτοκράτορα.

Η μονομαχία

«Εάν είσαι τόσο ισχυρός, γιατί φεύγεις;»
«Δεν θα με σταματήσεις· Ο Νταρθ Βέιντερ θα γίνει ισχυρότερος και απο τους δυο μας.»
«Η πίστη στο νέο σου μαθητευόμενο, λανθασμένη, μάλλον είναι—όπως και η πίστη σου στη σκοτεινή πλευρά της Δύναμης.
»
— Γιόντα και Νταρθ Σίντιους
Sidslightning

Ο Σίντιους απελευθερώνει ένα καταιγισμό αστραπών της Δύναμης στο Γιόντα.

Μέσα στο Κτήριο της Γερουσίας, ο Γιόντα περπάτησε προς το γραφείο του Πάλπατιν αναισθητοποιώντας τους δυο βασιλικούς φρουρούς του αφού τους έσπρωξε πάνω σε ένα τοίχο με τη Δύναμη. Ειρωνικά αποκαλώντας τον «Αυτοκράτορα», ο Γιόντα ενημέρωσε το Σίντιους πως γνώριζε για τη κατάσταση του Άνακιν ως νέο μαθητευόμενο του Σίντιους. Ο Σίντιους παρατήρησε ρητορικά πως ο Γιόντα είχε επιζήσει απο τη Διαταγή 66, και όταν ο Γιόντα αστειευόμενος τον ρώτησε αν είχε εκπλαγεί, ο Σίντιους γρύλισε πως η υπεροψία του Γιόντα τον είχε τυφλώσει. Τότε, εκτόξευσε ένα κύμα αστραπών της Δύναμης στο μεγάλο δάσκαλο που τον χτύπησε σε έναν τοίχο και τον έκανε να χάσει στιγμιαία τις αισθήσεις του.

Συνειδητοποιώντας πως η μάχη μεταξύ των δυο δασκάλων της Δύναμης ήταν επικείμενη, ο Αντιπρόεδρος Μας Αμίντα γρήγορα έφυγε απο το γραφείο καθώς ο Πάλπατιν πλησίαζε το πεσμένο δάσκαλο Τζεντάι. Γελώντας περιφρονητικά προς τον αντίπαλο του, ο Σίντιους ειρωνεύτηκε το Γιόντα με το γεγονός πως το Τάγμα είχε καταστραφεί, και πως οι Τζεντάι είχαν εξουδετερωθεί. Ξαφνικά, ο Γιόντα απάντησε με ένα σπρώξιμο της Δύναμης που έστειλε το Σίντιους να στην άλλη πλευρά του δωματίου και πάνω απο το γραφείο του. Ο Γιόντα ισχυρίστηκε πως η σύντομη θητεία του τελείωσε, και ο Σίντιους προσπάθησε να διαφύγει. Ο Τζεντάι τότε στάθηκε στο δρόμο του, εμποδίζοντας τον, και άναψε το φωτόσπαθο του, ρωτώντας τον γιατί φεύγει αφού είναι τόσο ισχυρός. Συνειδητοποιώντας πως θα έπρεπε να μονομαχήσει με το δάσκαλο Τζεντάι, ο Σίντιους ενεργοποίησε το δικό του φωτόσπαθο και γρύλισε πως δεν θα μπορούσε να τον σταματήσει γιατί ο Νταρθ Βέιντερ θα γινόταν ισχυρότερος και απο τους δυο τους. Ως απάντηση ο Γιόντα του είπε πως η πίστη του στο Βέιντερ και στη σκοτεινή πλευρά της Δύναμης ίσως ήταν λανθασμένες. Χωρίς να ειπωθεί τίποτα άλλο, η μονομαχία ξεκίνησε.