FANDOM

Premium-Eras-legends
«Ό,τι και αν έχει γίνει ο Τζέισεν, κάποτε ήταν ένας ήρωας. Ο Τζέισεν Σόλο έσωσε το γαλαξία.»
— Η Λεία Οργκάνα Σόλο, στο Χαν Σόλο

Ο Νταρθ Κέιντους ήταν ένας Άρχοντας Σιθ ο οποίος στράφηκε ενάντια στην οικογένεια και τους φίλους του, προδίδοντας πρώην αρχές του και οδηγώντας τη Γαλαξιακή Συμμαχία, που κάποτε υπερασπίστηκε, σε μια βασιλεία του τρόμου, αφού ο ίδιος προσπάθησε να φέρει τάξη και τη σταθερότητα σε ένα θρυμματισμένο γαλαξία. Όντας γιος των Χαν και Λέια Οργκάνα Σόλο, του δόθηκε το όνομα Τζέισεν Σόλο και ήταν ένας από τους ηγετικούς ιππότες Τζεντάι ο οποίος ήταν πολύ σημαντικός στο να ηττηθούν οι Γιούζαν Βονγκ και στο να προστατευτεί ο γαλαξίας κατά τη διάρκεια του Πολέμου Γιούζαν Βονγκ. Ο εγγονός του Νταρθ Βέιντερ, o Σόλο ήθελε να προστατεύσει το γαλαξία και η μεγαλύτερη προθυμία του να δεχτεί οποιοδήποτε κόστος έπαιξε ρόλο στη πτώση του σε Σιθ.

Γεννημένος το 9 ΜΜΓ, ο Τζέισεν Σόλο πέρασε το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων χρόνων του, ως ο στόχος διαφόρων απαγωγών και σκευωριών ενάντια στους διάσημους γονείς του. Όταν ήταν δεκατριών ετών, ο ίδιος και η δίδυμη αδελφή του, Τζέινα, άρχισαν να παρακολουθούν το Πράξεουμ των Τζεντάι στο Γιάβιν 4, όπου ο θείος τους Λουκ Σκαϊγουόκερ τους δίδαξε τους τρόπους της Δύναμης. Εκεί έκανε αρκετούς φίλους, μεταξύ των οποίων και η Χαπάν πριγκίπισσα Τένελ Κο Ντζο, από την οποία προσελκύστηκε έντονα. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του, εκείνος και οι φίλοι του νίκησαν ενάντια σε πολλά σχέδια εναντίον της Καινούργιας Δημοκρατίας και το 24 ΜΜΓ, ο ίδιος και ο νεώτερος αδελφός του, Άνακιν, ήταν μαθητευόμενοι του Σκαϊγουόκερ.

Ένας φιλόσοφος ο οποίος αγωνίστηκε με την ιδέα της χρήσης βίας για την καταπολέμηση της βίας, ο Σόλο εισήλθε σε μια προσωπική κρίση με το ξέσπασμα του πολέμου Γιούζαν Βονγκ. Προτίμησε να εξυπηρετήσει μακριά από τις πρώτες γραμμές, αλλά αισθάνθηκε υποχρεωμένος να εργαστεί εθελοντικά για την ομάδα κρούσης που σχηματίστηκε για να εξαλειφθεί η βόξαϊν βασίλισσα στο Μάιρκρ. Εκεί, ο Άνακιν Σόλο σκοτώθηκε και ο Τζέισεν άρχισε να ηγείται της ομάδας, και σκότωσε τη βασίλισσα, τελειώνοντας την απειλή βόξαϊν. Ωστόσο αιχμαλωτίστηκε από τους Γιούζαν Βονγκ.

Ο Σόλο πέρασε σχεδόν ένα χρόνο σε αιχμαλωσία, κατά τη διάρκεια της οποίας δέχθηκε βασανιστήρια για εβδομάδες σε κάποια φάση. Ο Σόλο υπέφερε από τις διδασκαλίες της Βέρτζερ, η οποία τον είχε αιχμαλωτίσει και έγινε η μέντορας του. Ο Τζέισεν γλίστρησε στη σκοτεινή πλευρά της Δύναμης, όμως επανήλθε και αποφάσισε να αντιδράσει δείχνοντας με άνευ όρων και ολόπλευρη αγάπη στο σύμπαν. Έπειτα, διέφυγε από την αιχμαλωσία των Γιούζαν Βονγκ μαζί με τη Βέρτζερ, η οποία ήταν μια πρώην Τζεντάι της Παλιάς Δημοκρατίας και επέστρεψε στη πολεμική προσπάθεια. Στη τελευταία μάχη του πολέμου, ο Σόλο όρμηξε στο Φρούριο του Ανώτατου Κυρίαρχου Σίμρα Τζαμανί και νίκησε τον Όνιμι, ο οποίος έλεγχε διανοητικά τον Ανώτατο Κυρίαρχο.

Στη συνέχεια, πέρασε πέντε χρόνια επισκέπτοντας και μαθαίνοντας από διάφορες σέκτες που χρησιμοποιούσαν τη Δύναμη. Κατά τη διάρκεια του χρόνου του με τους Διανοητικούς Περιπατητές, βίωσε ένα όραμα για μια σκοτεινή φιγούρα που εξουσίαζε το γαλαξία και ο Τζέισεν αποφάσισε να αποτρέψει την εκπλήρωσή του. Κατά τη διάρκεια της Κρίσης της Σκοτεινής Φωλιάς οπλισμένος με μια πιο αδίστακτη φιλοσοφία αποδεχόμενος τις διάφορες θυσίες στο όνομα του γενικότερου καλού, συνωμότησε για την εξάλειψη των Κίλικ να αποτρέψει άλλο όραμα του γαλαξιακού πολέμου και την προστασία της κόρης του Αλάνα, ενώ τη συνωμοσία σχεδίασε μαζί με τη Τένελ Κα Ντζο. Το 40 ΜΜΓ, ο Σόλο συμφώνησε να γίνει ο μαθητευόμενος Σιθ της Λουμίγια αφού είχε ψάξει το μέλλον και διαπίστωσε ότι αν δεν το κάνει, θα σκότωνε το Λουκ Σκαϊγουόκερ και ο γαλαξίας θα καταναλώνονταν από χάος.

Για ένα χρόνο ξεκίνησε μια κάθοδο στη σκοτεινή πλευρά η οποία, σιγά-σιγά τον έστρεψε εναντίον των Τζεντάι και της οικογένειας του, καθώς ο ίδιος γινόταν σκοτεινότερος και πιο ακραίος. Μετά την κατάληψη του ελέγχου της Γαλαξιακής Συμμαχίας, σκότωσε τη Μάρα Τζέιντ Σκαϊγουόκερ, βασάνισε το πρώην μαθητευόμενο του, Μπεν Σκαϊγουόκερ, διέπραξε πολλαπλές φρικαλεότητες, παίρνοντας τη Ταχίρι Βέιλα ως επίσημη Σιθ μαθητευόμενη του, και έγινε ένας δάσκαλος Σιθ, όμως τελικά σκοτώθηκε από τη δίδυμη αδελφή του, Τζέινα.