FANDOM

«Το κάλυμμα της σκοτεινής πλευράς έπεσε. Άρχισε, ο πόλεμος των κλώνων.»
— Γιόντα

Το Star Wars: Επεισόδιο II (Star Wars Episode II: Attack of the Clones) είναι ο τίτλος αμερικανικής ταινίας επιστημονικής φαντασίας του 2002, σε σκηνοθεσία του Τζορτζ Λούκας. Είναι η πέμπτη ταινία της σειράς Star Wars ενώ χρονολογικά, ως προς την υπόθεση, είναι η δεύτερη. Με διάρκεια 142 λεπτών είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία της σειράς.

Η ταινία εκτυλίσσεται 10 χρόνια μετά τα γεγονότα της Μάχης του Νεμπού, σε ένα σημείο που ο γαλαξίας βρίσκεται στο χείλος του εμφύλιου πολέμου. Υπό την ηγεσία ενός αποστάτη Τζεντάι, του Κόμη Ντούκου, χιλιάδες πλανητικά συστήματα απειλούν να αποσχιστούν από την Γαλαξιακή Δημοκρατία. Όταν γίνεται μια δολοφονική απόπειρα εναντίον της Γερουσιάστριας Πάντμε Αμιντάλα, της πρώην βασίλισσας του Νεμπού, ο μαθητευόμενος Τζεντάι Άνακιν Σκαϊγουόκερ διατάζεται να τη προστατεύσει, ενώ ο δάσκαλος του, Όμπι-Ουάν Κενόμπι αναλαμβάνει να διερευνήσει την δολοφονική απόπειρα. Σύντομα ο Άνακιν, η Πάντμε και ο Όμπι-Ουάν θα βρεθούν στη καρδιά των Αυτονομιστικών περιοχών στην έναρξη μιας νέας απειλής για το γαλαξία, το Πόλεμο των Κλώνων.

Κυκλοφορώντας στις 16 Μαΐου 2002, η Επίθεση των Κλώνων ήταν μια από τις πρώτες ταινίες που γυρίστηκαν αποκλειστικά σε σύστημα high definition digital 24-frame. Όπως και η προκάτοχος του, συγκέντρωσε ανάμεικτες κριτικές και ήταν οικονομική επιτυχία· όμως, έγινε επίσης η πρώτη ταινία της σειράς που δεν ήταν η πιο επικερδής παγκόσμια στο έτος το οποίο κυκλοφόρησε.

Εισαγωγικό κείμενο

Επεισόδιο II
Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΚΛΩΝΩΝ
Υπάρχει ανησυχία στη Γαλαξιακή Γερουσία. Αρκετά
χιλιάδες αστρικά συστήματα έχουν δηλώσει τις
προθέσεις τους να φύγουν από τη Δημοκρατία.

Αυτό το αυτονομιστικό κίνημα, υπό την ηγεσία του
μυστηριώδους Κόμη Ντούκου, έχει κάνει τα πράγματα
δύσκολα για το περιορισμένο αριθμό ιπποτών Τζεντάι
να διατηρήσει την ειρήνη και τη τάξη στο γαλαξία.

Η Γερουσιάστρια Αμιντάλα, η πρώην Βασίλισσα του
Νεμπού, επιστρέφει στη Γαλαξιακή Γερουσία για να
ψηφίσει στο κρίσιμο θέμα της δημιουργίας ενός
ΣΤΡΑΤΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που να βοηθήσει
τους καταβεβλημένους Τζεντάι....

Περίληψη

Η Γαλαξιακή Δημοκρατία βρίσκεται σε αναταραχή. Ο πρώην Τζεντάι Κόμης Ντούκου οργάνωσε ένα Αυτονομιστικό κίνημα εναντίον της Δημοκρατίας, και η Γαλαξιακή Γερουσία συζητά ένα νόμο για την δημιουργία ενός στρατού για τη Δημοκρατία ώστε να βοηθήσει τους Τζεντάι εναντίον της απειλής των Αυτονομιστών. Η Γερουσιαστής Πάντμε Αμιντάλα, η πρώην βασίλισσα του Νεμπού, επιστρέφει στον πλανήτη Κόρισαντ για την ψηφοφορία. Με την άφιξη της, γλιτώνει από μια δολοφονική απόπειρα, και ο Ανώτατος Καγκελάριος Πάλπατιν αναθέτει στον Όμπι-Ουάν Κενόμπι και τον μαθητευόμενο του, Άνακιν Σκαϊγουόκερ, τη προστασία της. Ο Όμπι-Ουάν και ο Άνακιν ανακαλύπτουν τη δολοφόνο σε μια νέα δολοφονική απόπειρα. Όμως, πριν να προλάβει να τους πει οτιδήποτε, η δολοφόνος εκτελείται από τον εργοδότη της με ένα δηλητηριώδες βελάκι. Ο Όμπι-Ουάν μαθαίνει πως το βελάκι κατασκευάστηκε στο μακρινό θαλάσσιο πλανήτη του Καμίνο, και αναλαμβάνει να τον διερευνήσει, ενώ ο Άνακιν αναλαμβάνει να συνοδεύσει την Πάντμε πίσω στην πατρίδα της, όπου η παιδική τους φιλία εξελίσσεται σε έρωτα. Διερευνώντας για το Καμίνο, ο Όμπι-Ουάν ανακαλύπτει πως έχει διαγραφεί από τους χάρτες στα αρχεία των Τζεντάι. Ο Γιόντα αποκαλύπτει πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει μόνο από Τζεντάι, και πιστεύει πως ήδη υπάρχει κάποια συνωμοσία.

Ο Όμπι-Ουάν πηγαίνει στο Καμίνο, όπου ανακαλύπτει πως έχει δημιουργηθεί μυστικά ένας στρατός κλώνων για τη Δημοκρατία, με γενετικό πρωτότυπο ένα κυνηγό επικηρυγμένων που ονομάζεται Τζάνγκο Φετ. Αντιλαμβανόμενος πως ο Φετ είναι ο εργοδότης της δολοφόνου, τον ακολουθεί μαζί με τον γιο του, το Μπόμπα Φετ, ως το βραχώδη πλανήτη Τζεονόσις όπου φτιάχνεται ένας νέος στρατός ανδροειδών.

Στο Νεμπού, ο Άνακιν βλέπει οράματα με την μητέρα του, Σμι, να υποφέρει. Ενάντια στις διαταγές του Όμπι-Ουάν, ο Άνακιν και η Πάντμε ταξιδεύουν στο πλανήτη Τατουίν. Αφού συναντά τον νέο του πατριό, το Κλιγκ Λαρς, και το θετό του αδερφό Όουεν, ο Άνακιν μαθαίνει πως η μητέρα του απήχθη πριν από λίγες εβδομάδες από Άμμο-ανθρώπους. Ο Σκαϊγουόκερ φτάνει στο καταυλισμό της φυλής, και τη βρίσκει ετοιμοθάνατη από βασανιστήρια. Αφότου η μητέρα του πεθαίνει στα χέρια του, ο Άνακιν σφάζει τους πάντες στο καταυλισμό και επιστρέφει με το πτώμα της μητέρας του, αποκαλύπτοντας στη Πάντμε το έγκλημα του. Η Πάντμε τον παρηγορεί.

Έχοντας μάθει πως ο Κόμης Ντούκου εξουσιοδότησε τις δολοφονικές απόπειρες εναντίον της Πάντμε και πως οι Αυτονομιστές φτιάχνουν νέο στρατό από ανδροειδή, ο Όμπι-Ουάν δίνει τις πληροφορίες με ολόγραμμα στον Άνακιν, που τις μεταδίδει στο Συμβούλιο των Τζεντάι. Όμως, στην μέση της μετάδοσης ο Όμπι-Ουάν αιχμαλωτίζεται από τους Αυτονομιστές. Ο Ντούκου προσπάθησε χωρίς επιτυχία να πάρει στο πλευρό του τον Όμπι-Ουάν, και του αποκάλυψε πως η Δημοκρατία ελέγχεται μυστικά από έναν Άρχοντα Σιθ με το όνομα Νταρθ Σίντιους. Ενώ ο Άνακιν και η Πάντμε κατευθύνονται στο Τζεονόσις για να σώσουν τον Όμπι-Ουάν, ο Πάλπατιν παίρνει από τη Γερουσία έκτακτες εξουσίες «τις οποίες αποδέχεται απρόθυμα», για να οργανώσει το στρατό των κλώνων και να τους στείλει εναντίον των Αυτονομιστών. Μόλις έφτασαν στο Τζεονόσις, ο Άνακιν και η Πάντμε συλλαμβάνονται από το Τζάνγκο Φετ και κατευθύνονται σε δημόσια εκτέλεση μαζί με τον Όμπι-Ουάν. Οδηγούμενοι προς εκτέλεση, ο Άνακιν και η Πάντμε ομολογούν αμοιβαία τα αισθήματα τους ενώ μεταφέρονται σε μια μεγάλη αρένα, όπου μαζί με τον Όμπι-Ουάν βρίσκονται εναντίον τεράστιων θηρίων. Ωστόσο, ο Μέις Ουίντου και μια ομάδα από Τζεντάι εμφανίζονται και ηγούνται της άμυνας εναντίον των τεράτων και των Αυτονομιστών. Ο Ουίντου σκοτώνει το Τζάνγκο Φετ αλλά οι Τζεντάι βρίσκονται να μειονεκτούν αριθμητικά. Την ώρα που ο Ντούκου απαιτεί την παράδοση τους, φτάνει ο Γιόντα με τον στρατό των κλώνων.

Στο μέσο της μάχης που ξεκίνησε ανάμεσα στους κλώνους της Δημοκρατίας και τα ανδροειδή των Αυτονομιστών, ο Όμπι-Ουάν και ο Άνακιν αντιμετωπίζουν το Ντούκου σε μονομαχία με φωτόσπαθα. Ο Ντούκου τους κερδίζει μόνος του, τραυματίζοντας τον Όμπι-Ουάν και κόβοντας το δεξί χέρι του Άνακιν, αλλά πάνω στην ώρα φτάνει ο Γιόντα. Ανίκανος να νικήσει το Γιόντα, ο Ντούκου φεύγει με το σκάφος του για το Κόρισαντ, παίρνοντας μαζί του τα σχέδια για ένα υπερόπλο. Εκεί τον περιμένει ο Σίντιους, ο οποίος του δηλώνει πως όλα πάνε με το σχέδιο τώρα που ο γαλαξίας βρίσκεται σε πόλεμο. Ενώ οι Τζεντάι αναγνωρίζουν με θλίψη την έναρξη του Πόλεμου των Κλώνων, ο Πάλπατιν επιθεωρεί τα τάγματα των κλώνων στρατιωτών που ξεκινούν για τα πεδία των μαχών. Τέλος, ο Άνακιν – που έχει αντικαταστήσει το κομμένο δεξί του χέρι με ένα μηχανικό – παντρεύεται μυστικά με την Πάντμε στο Νεμπού, με μάρτυρες το C-3PO και το R2-D2.

Ηθοποιοί και Χαρακτήρες

  • Χέιντεν Κρίστενσεν στο ρόλο του Άνακιν Σκαϊγουόκερ
  • Γιούαν ΜακΓκρέγκορ στο ρόλο του Όμπι Ουάν Κενόμπι
  • Νάταλι Πόρτμαν στο ρόλο της Πάντμε Αμιντάλα
  • Κρίστοφερ Λι στο ρόλο του Κόμη Ντούκου/Νταρθ Ταϊράνους
  • Τεμουέρα Μόρισον στο ρόλο του Τζάνγκο Φετ
  • Ίαν ΜακΝτάιαρμιντ στο ρόλο του Πάλπατιν/Νταρθ Σίντιους
  • Φρανκ Οζ ως η φωνή του Γιόντα
  • Άντονι Ντάνιελς ως η C-3PO (φωνή και σώμα)
  • Κένι Μπέικερ ως ο R2-D2 (φωνή και σώμα)
  • Ντάνιελ Λόγκαν στο ρόλο του Μπόμπα Φετ
  • Τζίμι Σμιτς στο ρόλο του γερουσιαστή Μπέιλ Οργκάνα

Παραγωγή

  • Σκηνοθεσία: Τζορτζ Λούκας
  • Παραγωγή: Ρικ ΜακΚάλουμ
  • Σενάριο: Τζορτζ Λούκας
  • Πρώτη προβολή: 16 Μαΐου 2002
  • Μουσική: Τζον Ουίλιαμς
  • Διάρκεια: 142 λεπτά
  • Γλώσσα: Αγγλικά