FANDOM

Premium-Eras-canon
«Για άλλη μια φορά οι Σιθ θα κυβερνήσουν το γαλαξία, και θα έχουμε ειρήνη.»
— Ο Νταρθ Σίντιους στο Νταρθ Βέιντερ

Οι Σιθ, γνωστοί και ως το Τάγμα των Σιθ, ήταν ένα τάγμα που χρησιμοποιούσε τη Σκοτεινή πλευρά της Δύναμης για να κατακτήσει το γαλαξία. Οι Σιθ ήταν αρχαίοι εχθροί με τους Τζεντάι και δύο τους έχουν πολεμήσει αμέτρητες φορές. Έχτισαν αυτοκρατορίες και πάλεψαν με τους Τζεντάι για τον έλεγχο του γαλαξία σε πολλές περιπτώσεις. Εξακόσια χρόνια πριν από τη Γαλαξιακή Αυτοκρατορία οι Σιθ στράφηκαν ο ένας στον άλλο. Εκείνη την εποχή ο Νταρθ Μπέιν με σκοπό να σταματήσει τις εμφύλιες συγκρούσεις θέσπισε το Κανόνα των Δύο που προέβλεπε ότι θα υπήρχε μόνο ένας δάσκαλος Σιθ και ένας μαθητευόμενος. Οι Σιθ συνέχισαν για εκατοντάδες χρόνια να σχεδιάζουν μυστικά την καταστροφή των Τζεντάι. Ο Νταρθ Σίντιους και ο μαθητευόμενος του, Νταρθ Μολ, έκαναν την εμφάνιση τους στα τελευταία χρόνια της Δημοκρατίας. Ο Σίντιους ως Πάλπατιν έγινε Καγκελάριος, επομένως είχε τον έλεγχο της Δημοκρατίας και των Σιθ. Έπειτα, ο Σίντιους πήρε σαν μαθητή του το Κόμη Ντούκου που ώθησε τους Αυτονομιστές σε πόλεμο με τη Δημοκρατία. Τρία χρόνια μετά την έναρξη του Πολέμου των Κλώνων ο Σίντιους κατάφερε να κάνει τον Άνακιν Σκαϊγουόκερ να σκοτώσει το Κόμη Ντούκου. Ο Σίντιους έκανε τον Άνακιν μαθητή του με το όνομα Νταρθ Βέιντερ και σύντομα εξέδωσε τη Διαταγή 66 σκοτώνοντας σχεδόν όλους τους Τζεντάι, ενώ σε πολιτικό επίπεδο ο Πάλπατιν πήρε τον έλεγχο της Γερουσίας και έγινε Αυτοκράτορας, με τους Σιθ να ελέγχουν το γαλαξία για άλλη μια φορά. Ο Σίντιους και ο Βέιντερ διοίκησαν για πάνω από είκοσι χρόνια, μέχρι που εμφανίστηκε ο Λουκ Σκαϊγουόκερ. Ο Σίντιους προσπάθησε να τον φέρει στην σκοτεινή πλευρά, όμως εκείνος αρνήθηκε. Κατά την διάρκεια της μάχης αναμεταξύ τους και εκεί που ο Λουκ υπέφερε απο τις αστραπές του Σίντιους, ο Βείντερ άρπαξε το Σίντιους και τον σκότωσε ρίχνοντας τον στον αντιδραστήρα του δεύτερου Άστρου του Θανάτου. Οι Σιθ εξουδετερώθηκα και ο Βέιντερ πέθανε λίγο αργότερα, με τη Δύναμη να έρχεται σε ισορροπία.

Ιστορία

Αρχαίες Εποχές

«Κάποτε ήμασταν αδέρφια. Όμως απο το Εκατονταετές Σκότος γεννήθηκαν οι Σιθ.»
— Άγνωστος Τζεντάι
Moraband

Ο Μόραμπαντ, ο πλανήτης καταγωγής των Σιθ.

Το Τάγμα των Σιθ ιδρύθηκε χιλιάδες χρόνια πριν απο το Πόλεμο των Κλώνων και οι Σιθ ήταν οι αρχαίοι εχθροί του Τάγματος των Τζεντάι. Εγκατεστημένοι απο έναν αποκομμένο Τζεντάι κατά τη διάρκεια του Εκατονταετούς Σκότους, οι Σιθ επιδίωξαν περαιτέρω γνώση και δύναμη μέσω της εκμάθησης της σκοτεινής πλευράς της Δύναμης. Τελικά, αυτός ο Τζεντάι μπόρεσε να συσσωρεύσει ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι το οποίο τον ακολούθησε, ενώ όλοι όσοι προσχώρησαν σε αυτή τη νέα φιλοσοφία αγκάλιασαν τη σκοτεινή πλευρά. Το σχίσμα αυτό στο Τάγμα των Τζεντάι οδήγησε σε έναν εμφύλιο πόλεμο μεταξύ των Τζεντάι και των νεοσύστατων Σιθ. Ο πόλεμος τελείωσε με την ήττα των Σιθ, οι οποίοι απομακρύνθηκαν απο το χαρτογραφημένο διάστημα. Ωστόσο χωρίς να το ξέρουν οι Τζεντάι, οι Σιθ εγκαταστάθηκαν στο Μόραμπαντ, ένα πλανήτη με κόκκινη άμμο, όπου μυστικά ξαναέχτισαν το τάγμα τους και περίμεναν για μια ευκαιρία να επιτεθούν.

Καθώς το Τάγμα των Σιθ μεγάλωνε, έχτισαν μεγάλους ναούς και τάφους στο Μόραμπαντ σε μια τοποθεσία γνωστή ως η Κοιλάδα των Σκοτεινών Αρχόντων. Οι Σιθ έχτισαν αυτοκρατορίες στις πλάτες των σκλάβων τους και πολέμησαν με τους Τζεντάι για τον έλεγχο του γαλαξία. Κατά τη διάρκεια αυτών των πολέμων κατασκεύασαν τεράστια υπερόπλα τροφοδοτούμενα απο γιγαντιαίους κρυστάλλους κάιμπερ.

Σε ένα σημείο, πέντε χιλιάδες χρόνια πριν απο την άνοδο της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας, οι Σιθ διεξήγαγαν ένα πόλεμο ενάντια στους Τζεντάι τη Παλιά Δημοκρατία. Αυτό έγινε μετά από πολλά χρόνια εξορίας στο Μόραμπαντ μετά απο το Εκατονταετές Σκότος. Κατά τη διάρκεια αυτού του πολέμου, οι Σιθ επιτέθηκαν στο πλανήτη-πρωτεύουσα της Δημοκρατίας, το Κόρισαντ. Αυτό επέτρεψε στους Σιθ να χτίσουν ένα ναό στο πλανήτη, ο οποίος έγινε ένα μέρος με τη δύναμη της σκοτεινής πλευράς σε τεράστιο ποσό. Τελικά, οι Τζεντάι κατάφεραν να απωθήσουν τους Σιθ απο το Κόρισαντ. Σχεδόν χίλια χρόνια αργότερα οι Τζεντάι έχτισαν ένα δικό τους ναό πάνω απο εκείνον που είχαν φτιάξει οι Σιθ σε μια προσπάθεια συγκράτησης και εξάλειψης της δύναμης του.

Στο πέρασμα του χρόνου, οι Σιθ συνέχισαν να αναπτύσσουν την αυτοκρατορία τους, χτίζοντας ναούς σε διάφορους πλανήτες. Ένας τέτοιος ναός κατασκευάστηκε στο Μάλακορ. Στη καρδιά του ναού υπήρχε ένα υπερόπλο το οποίο έπαιρνε τη δύναμη του απο ένα γιγαντιαίο κρύσταλλο κάιμπερ. Οι Τζενταί τελικά το ανακάλυψαν αυτό και ξεκίνησαν μια επίθεση στο ναό. Μια άγρια μάχη ξέσπασε ανάμεσα στην Αυτοκρατορία των Σιθ και στους ιππότες Τζεντάι. Κατά τη διάρκεια της μάχης, το υπερόπλο ενεργοποιήθηκε, σκοτώνοντας και πετρώνοντας όσους βρίσκονταν στο πλανήτη. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να απαγορευθεί ο πλανήτης για τους Τζεντάι και να γίνει ένας θρύλος για τις επόμενες χιλιετίες.

Σε κάποιο σημείο μια Σιθ Κυρία Σάα, άκουσε για ένα παιδί διαισθητικό της Δύναμης, το Μόμιν, ο οποίος είχε φυλακιστεί επειδή δημιουργούσε άσεμνα γλυπτά. Η Σάα απελευθέρωσε το Μόμιν και τον πήρε ως μαθητευόμενο Σιθ, εκπαιδεύοντας τον στις μεθόδους της σκοτεινής πλευράς. Παρόλα αυτά, στο Μόμιν δεν άρεσε το να είναι μαθητευόμενος και όταν η Σάα διαφώνησε μαζί του, εκείνος τη σκότωσε σε μια απο τις μάχες τους. Ο Μόμιν ποτέ του δεν πήρε κάποιο μαθητή και αντί για αυτό έψαξε για να μάθει περισσότερα πράγματα για τη σκοτεινή πλευρά. Αποφάσισε πως ο μόνος του ακροατής ήταν η Δύναμη και γι'αυτό λαχταρούσε να αποδείξει πως ήταν αντάξιος της. Έτσι, κατασκεύασε ένα υπερόπλο, χρησιμοποιώντας πόρους που κληρονόμησε απο τη Σάα και με τη βοήθεια των ακολούθων του. Το υπερόπλο του Μόμιν είχε τη δυνατότητα να αποτεφρώσει μια ολόκληρη πόλη, όμως το πραγματικό του σχέδιο ήταν διαφορετικό: ήθελε να τοποθετήσει τη Δύναμη στο κινητήρα του όπλου και να παγώσει τις εκφράσεις τρόμου αυτών των ατόμων για πάντα. Όταν το επιχείρησε αυτό, οι Τζεντάι τον σταμάτησαν και το σώμα του Μόμιν καταστράφηκε, αφήνοντας τη συνείδηση του μέσα στη μάσκα.

Darth Bane canon

Μια ψευδαίσθηση του Νταρθ Μπέιν πολύ μετά το θάνατο του.

Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου γνωστή ως η Σκοτεινή εποχή, ξέσπασε άλλος ένας πόλεμος μεταξύ των Τζεντάι και των Σιθ. Νωρίς στο πόλεμο, οι Σιθ επιτέθηκαν στο Κόρισαντ, το πλανήτη-πρωτεύουσα της Δημοκρατίας. Τότε, οι Σιθ κατάφεραν να κατακτήσουν το πλανήτη καθώς και το ναό των Τζεντάι. Η Απελευθέρωση του Κόρισαντ ήταν μια απο τις τελευταίες μάχες του πολέμου και είχε ως αποτέλεσμα την εκδίωξη των Σιθ απο το πλανήτη.

Κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, οι Σιθ και οι Τζεντάι πολέμησαν στο Τακοντάνα. Η πειρατής Μαζ Κανάτα αργότερα έχτισε το κάστρο της πάνω απο το θρυλικό πεδίο της μάχης.

Η προσπάθειά τους να αποκτήσουν δύναμη ήταν τελικά αυτό που κατέστρεψε τους Σιθ, καθώς η σκοτεινή πλευρά τους έκανε να επιτεθούν ο ένας στον άλλον. Μέσα σε ένα χρόνο, οι Τζεντάι κατάφεραν να νικήσουν τους διαμαχόμενους Σιθ, φέρνοντας το σκοτεινό τάγμα εξασθενημένο. Όπως αποδείχτηκε, ένας Σιθ, ο Νταρθ Μπέιν επέζησε. Με τους υπόλοιπους Άρχοντες Σιθ να έχουν καταστραφεί, ο Μπέιν αναμόρφωσε το τάγμα με την ίδρυση του Κανόνα των Δύο, ο οποίος όριζε πως μόνο δύο Σιθ, ένας δάσκαλος και ένας μαθητευόμενος θα μπορούσαν να υπάρχουν σε οποιαδήποτε στιγμή, για να μην υπάρξει ξανά εσωτερική διαμάχη. Οι Σιθ εγκατέλειψαν το παραδοσιακό τους πλανήτη καταγωγής, το Μόραμπαντ, αφού είχε σημαδευτεί απο πολλούς πολέμους. Τελικά, ο Νταρθ Μπέιν σκοτώθηκε και θάφτηκε στη Κοιλάδα των Σκοτεινών Αρχόντων, όμως ο Κανόνας των Δύο συνεχίστηκε με το μαθητή του.

Η Αόρατη Απειλή

«Επιτέλους θα αποκαλύψουμε τους εαυτούς μας στους Τζεντάι. Επιτέλους θα πάρουμε εκδίκηση.»
— Ο Νταρθ Μολ στο Νταρθ Σίντιους
Sidious and Maul

Ο Νταρθ Σίντιους με το πρώτο μαθητή του, Νταρθ Μολ.

Οι Σιθ έμειναν κρυμμένοι για χίλια χρόνια, με τους Τζεντάι να τους θεωρούν νεκρούς, καθώς εκείνοι σχεδίαζαν την εκδίκηση τους απέναντι στο Τάγμα των Τζεντάι. Οι Σιθ παρέμειναν μια μακρινή ανάμνηση μέχρι τις τελευταίες ημέρες της Γαλαξιακής Δημοκρατίας όταν ο Νταρθ Σίντιους, ένας Σκοτεινός Άρχοντας των Σιθ και ο μαθητής του, Νταρθ Μολ, εμφανίστηκαν στους Τζεντάι. Ο Σίντιους είχε σκοτώσει το δάσκαλο του, Νταρθ Πλέγκιους, στον ύπνο του και πήρε στη κατοχή του τη θέση του δασκάλου για τον εαυτό του. Κρυβόταν απο τα δημόσια μάτια, υποδυόμενος το Γερουσιαστή του Νεμπού, Πάλπατιν, ενώ στα κρυφά ενορχήστρωσε την εισβολή του πλανήτη καταγωγής του απο την Εμπορική Ομοσπονδία. Αυτό επέτρεψε στο Σκοτεινό Άρχοντα να κάνει ένα παιχνίδι για το υψηλότερο γραφείο του γαλαξία στο πολιτικό του πρόσωπο και να σπείρει τους σπόρους της εκδίκησης των Σιθ. Ο Μολ επιτέθηκε στη Βασίλισσα Αμιντάλα του Νεμπού και αργότερα σκότωσε το δάσκαλο Τζεντάι Κουάι-Γκον Τζιν, όμως ηττήθηκε απο το πάνταγουαν του, Όμπι-Ουάν Κενόμπι και έπειτα εξαφανίστηκε. Παρά αυτό το εμπόδιο, οι Σιθ είχαν επιστρέψει, θολώνοντας τη Δύναμη με την ισχύ της σκοτεινής πλευράς. Η άφιξη του Άνακιν Σκαϊγουόκερ, ενός νεαρού αγοριού ιδιαίτερα ισχυρό στη Δύναμη πρόσφερε έναν πιθανό νέο μέλος των Σιθ δίπλα στο Νταρθ Σίντιους, ο οποίος είχε γίνει ο Ανώτατος Καγκελάριος της Δημοκρατίας με το δημόσιο του πρόσωπο, εκείνο του Πάλπατιν.

Ο Πόλεμος των Κλώνων

Εκπληρώνοντας το Μεγάλο Σχέδιο

«Έχω καλά νέα για σένα, άρχοντα μου, ο πόλεμος ξεκίνησε.»
«Εξαιρετικά, όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.
»
— Ο Νταρθ Ταϊράνους και ο Νταρθ Σίντιους
Sidious and Tyranus

Ο Νταρθ Σίντιους με το δεύτερο του μαθητή, Νταρθ Ταϊράνους.

Με την απώλεια του Νταρθ Μολ, ο Νταρθ Σίντιους πήρε ένα καινούργιο μαθητή, ένα πρώην Τζεντάι, το Κόμη Ντούκου. Παίρνοντας το Σιθ όνομα Νταρθ Ταϊράνους, ο Ντούκου έγινε το πρόσωπο της Συνομοσπονδίας των Ανεξάρτητων Συστημάτων ενάντια στη Δημοκρατία και έσπρωξε το γαλαξία σε πόλεμο. Οι Τζεντάι, κάποτε ειρηνευτές, έγιναν στρατηγοί και πολεμιστές, ένα βαθμό που πρωτύτερα αρνιόνταν λόγω του κώδικα των Τζεντάι. Εκείνη την εποχή, ο Κόμης Ντούκου πήρε το δικό του μαθητή στο πρόσωπο της Ασάζ Βέντρες, παρόλο που ένας τρίτος Σιθ απαγορευόταν σύμφωνα με το Κανόνα των Δύο. Η Βέντρες, ωστόσο, υπηρετούσε το Ντούκου ως η προσωπική του δολοφόνος. Η Βέντρες, καθώς και οι υπόλοιποι που στρατολόγησε ο Ντούκου, επίσης ωφέλησαν τους Σιθ με το να κρύβουν το γεγονός ότι ο Ντούκου ήταν ένας απλός μαθητής του Νταρθ Σίντιους. Για τουλάχιστον δύο χρόνια μέσα στο Πόλεμο των Κλώνων, πολλοί Τζεντάι θεωρούσαν πως ο Ντούκου ήταν ο δάσκαλος του Τάγματος των Σιθ και ο Σίντιους μπορούσε να συνεχίσει να χειρίζεται τη Δημοκρατία χωρίς να προκαλέσει υποψίες.

SidiousVsNightbrothers

Ο Σίντιους μάχεται ενάντια στο Μολ και στον Οπρές.

Η Βέντρες διασταύρωσε τα ξίφη της με τους Άνακιν Σκαϊγουόκερ, Όμπι-Ουάν Κενόμπι και Ασόκα Τάνο σε αμέτρητες περιπτώσεις. Ενώ ήταν αφοσιωμένη στο στόχο της, ο δάσκαλος της εν τέλει τη πρόδωσε σύμφωνα με τις διαταγές του Νταρθ Σίντιους. Ο Ντούκου σύντομα ταξίδεψε στο Ντάθομιρ με στόχο να βρει ένα καινούργιο μαθητή. Εκείνος και οι αδερφές του σκότους τελικά συμφώνησαν για ένα νεαρό Ζάμπρακ που ονομαζόταν Σαβάζ Οπρές και ήταν ο αδερφός του Νταρθ Μολ. Ωστόσο, η Ασάζ Βέντρες ζήτησε εκδίκηση για τη προδοσία του Ντούκου και χρησιμοποίησε τον Οπρές ως μέσο επίτευξης του στόχου της. Βασανιζόμενος απο τις απαιτήσεις των δυο δασκάλων του, ο Οπρές τελικά γύρισε εναντίον των Βέντρες και Ντούκου. Αφού επέστρεψε στις αδερφές του σκότους, ο Οπρές έμαθε πως ο αδερφός του, Νταρθ Μολ, ο οποίος θεωρούταν νεκρός, δεν είχε πεθάνει. Ο Μολ είχε επιβιώσει το τραυματισμό του στο Νεμπού λόγω της τεράστιας εξάρτησης του από τη σκοτεινή πλευρά και ζούσε στους σωρούς σκουπιδιών στο Λόθορ Μάινορ. Παρόλα αυτά, η τραγική κατάληξη του Μολ είχε ως αποτέλεσμα να τρελαθεί. Θυμόταν μόνο μια λέξη: «Κενόμπι». Οδηγούμενος απο έναν Ανακόνταν, ονόματι Μόρλεϊ, ο Οπρές κατάφερε να επιστρέψει το Μολ στις αδερφές του σκότους για θεραπεία. Τώρα, θεραπευμένος απο τη τρέλα και με δύο μηχανικά πόδια, ο Νταρθ Μολ ξεκίνησε ένα κυνήγι για τον άνθρωπο που του είχε σχεδόν καταστρέψει τη ζωή, τον Όμπι-Ουάν Κενόμπι. Το σχέδιο εκδίκησης του έφτασε στο τέλος του με τη δολοφονία της πραγματικής αγάπης του Κενόμπι. Ωστόσο, ο Νταρθ Σίντιους ένιωσε τη δράση του πρώην μαθητή του και ταξίδεψε στο Μάνταλορ για να της θέσει ένα τέλος. Εκεί, σκότωσε τον Οπρές και αιχμαλώτισε το Μολ, φυλακίζοντας τον σε μια παλιά φυλακή που βρισκόταν σε μια βουνοκορφή, γνωστή ως Η Σπάιρ, για να διευθετήσει μια μακροχρόνια και θανάσιμη διαμάχη με τις Αδερφές του Σκότους.

Αργότερα, κατά τη διάρκεια του πολέμου, ο Γιόντα επισκέφτηκε το Μόραμπαντ, το πλανήτη καταγωγής των Σιθ. Ο δάσκαλος Τζεντάι αντιμετώπισε ένα απατηλό φάντασμα του αρχαίου Σιθ Νταρθ Μπέιν, ο οποίος ήταν θαμμένος στον άγονο πλανήτη, και μονομάχησε με το Σίντιους σε ένα πνευματικό επίπεδο ως αποτέλεσμα μιας αρχαίας, μαγικής τελετής των Σιθ. Μέσω αυτής της εμπειρίας, ο Γιόντα έμαθε μερικά πράγματα για τη Δύναμη, τα οποία οι Σιθ δεν γνώριζαν.

Η Εκδίκηση των Σιθ

«Επιτέλους, οι Τζεντάι δεν υπάρχουν πια.»
— Ο Νταρθ Σίντιους στο Γιόντα
Flaming temple

Ο ναός των Τζεντάι μέσα στις φλόγες.

Μετά απο τρία χρόνια του Πολέμου των Κλώνων, το μεγάλο σχέδιο του Νταρθ Σίντιους είχε σχεδόν ολοκληρωθεί. Θυσίασε το Κόμη Ντούκου σε ένα βίαιο φόνο απο τον Άνακιν Σκαϊγουόκερ για να χειραγωγήσει το νεαρό Τζεντάι. Ως Πάλπατιν είπε στο Άνακιν το θρύλο των Σιθ για το Νταρθ Πλέγκιους. Ο Πλέγκιους μέσω της σκοτεινής πλευράς, είχε αποκτήσει τη δυνατότητα να κρατάει τους ανθρώπους απο το να πεθαίνουν μέχρις ότου ο μαθητευόμενος το σκότωσε στον ύπνο του. Η ιστορία ενθουσίασε το Άνακιν, ο οποίος ήταν απεγνωσμένος με τον ενδεχόμενο θάνατο της αγαπημένης του, Πάντμε Αμιντάλα, και ήθελε να αποκτήσει αυτήν την δύναμη.

Τελικά, ο Πάλπατιν αποκάλυψε το ποιος ήταν πραγματικά και παρέσυρε τον Άνακιν στη σκοτεινή πλευρά. Ο δάσκαλος Τζεντάι Μέις Ουίντου προσπάθησε να συλλάβει το Σκοτεινό Άρχοντα, όμως σκοτώθηκε μετά απο την παρέμβαση του Άνακιν. Μετά απο αυτό ο Άνακιν μετονομάστηκε σε Νταρθ Βέιντερ και έγινε Σιθ. Ο Σίντιους τότε, εξέδωσε τη Διαταγή 66, τη σφαγή των Τζεντάι, με το Βέιντερ να ηγείται στην επίθεση στο ναό των Τζεντάι. Έπειτα, διέταξε το Βέιντερ να πάει στο σύστημα Μούσταφαρ ώστε να σκοτώσει το Αυτονομιστικό Συμβούλιο και έτσι να τελειώσει τη Συνομοσπονδία. Στη πολιτική αρένα, κατηγόρησε τους Τζεντάι ως προδότες οι οποίοι προσπάθησαν να τον δολοφονήσουν και αναδιοργάνωσε τη Δημοκρατία χρησιμοποιώντας την εξουσία που του δόθηκε ως αποτέλεσμα του Πολέμου των Κλώνων για να μετατρέψει τη Γαλαξιακή Δημοκρατία στη Γαλαξιακή Αυτοκρατορία, εγκαθιστώντας τον εαυτό του ως Αυτοκράτορα. Για άλλη μια φορά οι Σιθ κυβερνούσαν το γαλαξία, χωρίς να το ξέρει κανείς εκτός απο τους λιγοστούς εναπομείναντες Τζεντάι.

Αυτοκρατορική Εποχή

Άνοδος της Αυτοκρατορίας

«Και οι μαθητές μου; Ο Νταρθ Μολ ήταν μια απώλεια, όμως ο Νταρθ Ταϊράνους... ήταν σαν μια τορπίλη πρωτονίων. Υπηρέτησε το σκοπό του και έφυγε. Είχα έναν...ανώτερο υποψήφιο στο μυαλό μου. Τα καταφέραμε Βέιντερ, οι Τζεντάι καταστράφηκαν! Η Δημοκρατία είναι ένα θρυμματισμένο πτώμα που εγώ πρέπει να αναστήσω ως μαριονέτα! Και εσύ, Βέιντερ-το αγόρι που μετατράπηκε στον άνδρα που προοριζόταν να γίνει...»
— Ο Νταρθ Σίντιους στο Νταρθ Βέιντερ
Vader and Sidious

Ο Νταρθ Σίντιους με το τρίτο και τελευταίο μαθητή του, Νταρθ Βέιντερ.

Μετά απο τη αναδιοργάνωση της Δημοκρατίας και την εκκαθάριση των Τζεντάι, ο Νταρθ Σίντιους και ο Βέιντερ κυβέρνησαν τη Γαλαξιακή Αυτοκρατορία για πάνω απο είκοσι χρόνια μέχρι τη Μάχη του Έντορ. Οι δύο Άρχοντες Σιθ ίδρυσαν ένα στέλεχος στρατού απο χρήστες της σκοτεινής πλευράς γνωστοί ως οι Ανακριτές. Στους Ανακριτές δόθηκε η διαταγή να κυνηγήσουν επιζώντες της Εκκαθάρισης των Τζεντάι και να εμποδίσουν παιδιά διαισθητικά της Δύναμης απο το να γίνουν Τζεντάι. Ο πρώτος Ανακριτής ήταν ο Μέγας Ανακριτής, ο οποίος ήταν ένας πρώην Φρουρός Τζεντάι και ιππότης. Οι Ανακριτές εκπαιδεύτηκαν απο το Βέιντερ και ήταν οπλισμένοι με περιστρεφόμενα φωτόσπαθα με δύο λεπίδες.

Κάποια στιγμή στην Αυτοκρατορική Εποχή, ο Βέιντερ ξεκίνησε μια αποστολή στο Μούσταφαρ. Μαζί του, πήρε την Αυτοκρατορική Αρχηγό της Αρχιτεκτονικής, Σμήναρχο Άλβα Μπρεν, το βοηθό της, Υποπλοίαρχο Ρόγκο, και τη μάσκα που κάποτε ανήκε στο Μόμιν. Ο Σίντιους είχε διαβεβαιώσει το Βέιντερ ότι η μάσκα θα τον βοηθούσε στη μελέτη του εκεί. Ενώ ήταν στο πλανήτη, ο Βέιντερ πήγε στη σπηλιά των Σιθ. Τότε η ψυχή του Μόμιν βγήκε απο τη μάσκα, μπήκε στο σώμα του Ρόγκο και τον χρησιμοποίησε για να σχεδιάσει ένα κτήριο.

Μετά το ξέσπασμα της ανταρσίας του Λοθάλ περίπου τέσσερα χρόνια πριν τη Μάχη του Γιάβιν, ο Σίντιους απέστειλε το Βέιντερ να κυνηγήσει την Ομάδα Φάντασμα, οι οποίοι ήταν μέρος της αυξανόμενης επανάστασης. Ο Βέιντερ παρέσυρε την ομάδα στο Λοθάλ σε μια προσπάθεια να εντοπίσει το Πυρήνα Φίνιξ. Ο Βέιντερ ηγήθηκε μιας επίθεσης στο στόλο του Φίνιξ, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να καταστραφεί η επαναστατική ναυαρχίδα Φίνιξ Χόουμ, όμως η επανάσταση επιβίωσε. Κατά τη διάρκεια της αψιμαχίας ο Βέιντερ ανακάλυψε πως η πρώην του μαθητευόμενη, Ασόκα Τάνο, ήταν ακόμη ζωντανή. Υπό τις διαταγές του Σίντιους, ο Βέιντερ απέστειλε και άλλους Ανακριτές για να κυνηγήσουν τον επιζώντα της Εκκαθάρισης των Τζεντάι, Κέιναν Τζάρους και του μαθητευόμενου του, Έζρα Μπρίτζερ.

Γαλαξιακός Εμφύλιος Πόλεμος

«Κρατήσαμε το σκελετό της Δημοκρατίας για σχεδόν είκοσι χρόνια, ενώ το Άστρο του Θανάτου χτιζόταν. Είκοσι χρόνια, μαθητή μου. Όλος αυτός ο προγραμματισμός είναι τώρα σκόνη γύρω απο το Γιάβιν... Τώρα, δεν έχουμε τη Γερουσία για να διατηρήσουμε τη τάξη. Δεν έχουμε το Άστρο του Θανάτου για να την επιβάλλουμε. Το καλύτερο μας όπλο διαλύθηκε. Είμαστε στρατιωτικά περικυκλωμένοι. Όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δεν πλησιάσαμε τόσο κοντά στη καταστροφή.»
— Ο θυμός του Νταρθ Σίντιους σε σχέση με την αποτυχία του Νταρθ Βέιντερ
Death Star 1

Το Άστρο του Θανάτου ήταν βασισμένο σε αρχαία αρχιτεκτονική των Σιθ.

Στα χρόνια που ακολούθησαν μετά τη Μάχη του Γιάβιν, η Αυτοκρατορία αντιμετώπισε την αυξανόμενη επανάσταση που εξελίχθηκε στη Συμμαχία για την Επαναφορά της Δημοκρατίας. Στα κρυφά, ο Αυτοκράτορας ανέθεσε τη κατασκευή του Άστρου του Θανάτου, ενός τεράστιου υπερόπλου που ήταν ικανό να καταστρέφει ολόκληρους πλανήτες. Αφού επαναστατικά στοιχεία έκλεψαν τα σχέδια του Άστρου του Θανάτου, ο Βέιντερ ηγήθηκε της μυστικής αποστολής στο Τατουίν η οποία τελείωσε με τη σύλληψη της Πριγκίπισσας Λέια Οργκάνα, την υιοθετημένη κόρη του Μπέιλ Οργκάνα και ένα απο τα βιολογικά παιδιά του Άνακιν Σκαϊγουόκερ. Λίγο αργότερα, ο Αυτοκράτορας διέλυσε την Αυτοκρατορική Γερουσία και διέταξε τη καταστροφή του Άλντερααν.

Ο Άρχοντας Βέιντερ και ο Μέγας Μοφ Γουίλχαφ Τάρκιν παρευρέθηκαν στη καταστροφή του Άλντερααν όσο ήταν παρούσα η Πριγκίπισσα Λέια. Πριν εκτελέσουν τη Λέια διασώθηκε απο μια ομάδα την οποία αποτελούσαν ο γιός του Άνακιν, Λουκ Σκαϊγουόκερ, οι λαθρέμποροι Χαν Σόλο και Τσουμπάκα, τα ανδοειδή R2-D2 και C-3PO και τον δάσκαλο Τζεντάι Όμπι-Ουάν Κενόμπι. Ενώ οι επαναστάτες διέφυγαν με το Μιλένιουμ Φάλκον, ο Κενόμπι έμεινε πίσω για να καθυστερήσει το Βέιντερ. Η Λέια και οι διασώστες της υποχώρησαν στην επαναστατική βάση στο Γιάβιν 4. Το Άστρο του Θανάτου ταξίδεψε στο Γιάβιν για να εξοντώσουν την Επανάσταση μια για πάντα, όμως αυτό το σχέδιο το εμπόδισε μια ομάδα πιλότων αστρομαχητικών. Κατά τη διάρκεια της Μάχης του Γιάβιν, ο Βέιντερ ένιωσε πως η Δύναμη ήταν ισχυρή στον επαναστάτη πιλότο Σκαϊγουόκερ, ο οποίος έριξε τη βολή που κατέστρεψε το Άστρο του Θανάτου. Ωστόσο, ο Βέιντερ επέζησε τη καταστροφή.

Threat of Skywalker

Οι δύο Άρχοντες Σιθ συζητούν για την αυξανόμενη δύναμη του Λουκ Σκαϊγουόκερ και την απειλή που αποτελεί.

Τρία χρόνια μετά τα γεγονότα του Γιάβιν και μετά απο τη Μάχη του Χοθ, ο Αυτοκράτορας είπε στο Βέιντερ πως ο Λουκ ήταν ο γιος του Άνακιν Σκαϊγουόκερ, όμως αυτό δεν ήταν κάτι που ο Βέιντερ δε γνώριζε. Ο Βέιντερ πίστευε πως ο Λουκ θα ήταν ένας ισχυρός σύμμαχος αν γυρνούσε στη σκοτεινή πλευρά. Ο Αυτοκράτορας διέταξε το Βέιντερ να το καταφέρει αυτό ή αλλιώς να τον καταστρέψει εάν αρνιόταν να παραδοθεί στη σκοτεινή πλευρά. Παράλληλα, ο Λουκ είχε ταξιδέψει στο Ντέιγκομπα, όπου εκπαιδεύτηκε απο το Γιόντα, ένα δάσκαλο Τζεντάι που ήταν κάποτε ο ηγέτης του Τάγματος των Τζεντάι. Ο Βέιντερ κατάφερε να πιάσει τους Χαν, Λέια, C-3PO και Τσουμπάκα στη Πόλη των Σύννεφων στο Μπέσπιν. Διαισθανόμενος το κίνδυνο που διέτρεχαν οι φίλοι του, ο Λουκ άφησε την εκπαίδευση του και ταξίδεψε στη Πόλη των Σύννεφων, όπου ο Βέιντερ τον περίμενε. Κατά τη διάρκεια της μονομαχίας τους, ο Βέιντερ έκοψε το δεξί χέρι του Λουκ και του αποκάλυψε πως ήταν ο πατέρας του. Παρά το πόνο του, ο Λουκ αρνήθηκε να συμμαχήσει με το Βέιντερ και κατάφερε να διαφύγει.

Ο Θάνατος των Σιθ

«Τώρα, εκπλήρωσε το πεπρωμένο σου και πάρε τη θέση του πατέρα στο πλευρό μου.»
«Ποτέ. Δε θα στραφώ ποτέ στη σκοτεινή πλευρά. Αποτύχατε, μεγαλειότατε. Είμαι ένας Τζεντάι, όπως ο πατέρας μου πριν απο εμένα.»
«Ας είναι, Τζεντάι.
»
— Ο Νταρθ Σίντιους και ο Λουκ Σκαϊγουόκερ

Στα κρυφά, ο Αυτοκράτορας διεύθυνε τη κατασκευή ενός δεύτερου Άστρου του Θανάτου πάνω απο το δασώδες φεγγάρι του Έντορ. Σε μια προσπάθεια να καταστρέψει την Επανάσταση μια για πάντα, ο Αυτοκράτορας κανόνισε να διαρρεύσουν μυστικές πληροφορίες για το δεύτερο Άστρο του Θανάτου σε κατασκόπους Μπόθαν. Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, η Επαναστατική Συμμαχία προετοιμάστηκε να επιτεθεί στο δεύτερο Άστρο του Θανάτου. Πριν απο τη Μάχη του Έντορ, ο Βέιντερ ταξίδεψε στο δεύτερο Άστρο του Θανάτου για να προειδοποιήσει το Μοφ Τίαν Τζέρτζεροντ για την επιτάχυνση της κατασκευής του υπερόπλου. Σύντομα, ο Σίντιους ταξίδεψε στο σταθμό μάχης για να επιβλέψει τα τελευταία στάδια κατασκευής.