FANDOM

Premium-Eras-canon
«Νομίζεις πως μπορείς να τον γυρίσεις; Αξιολύπητο παιδί. Δεν μπορώ να προδοθώ, δεν μπορώ να νικηθώ. Βλέπω το μυαλό του. Βλέπω κάθε πρόθεση. Ναι... τον βλέπω να ενεργοποιεί το φωτόσπαθο του και να χτυπά σωστά! Και τώρα, ανόητο παιδί, το ανάβει και σκοτώνει τον πραγματικό του εχθρό!»
— Οι τελευταίες λέξεις του Σνόουκ στη Ρέι.

Ο Σνόουκ ήταν ένας ανθρωποειδής εξωγήινος διαισθητικός της Δύναμη που υπήρξε ο Ανώτατος Ηγέτης του Πρώτου Τάγματος περίπου τριάντα χρόνια μετά τη Μάχη του Έντορ. Παρόλο που ο Σνόουκ χρησιμοποιούσε τη σκοτεινή πλευρά, δεν ήταν Σιθ, αφού το τάγμα αυτό εξαλείφθηκε με το θάνατο των δυο τελευταίων Αρχόντων Σιθ, Νταρθ Σίντιους και Νταρθ Βέιντερ. Όπως και οι Σιθ, έτσι και ο Σνόουκ προσπάθησε να επιτύχει τη πλήρη καταστροφή του Τάγματος των Τζεντάι, το οποίο έβλεπε σαν σύμβολο της καλού και σαν εμπόδιο για τα σχέδια του για τη κατάκτηση του γαλαξία.

Ενθουσιασμένος απο τη γενεαλογία των Σκαϊγουόκερ, ο Σνόουκ έβαλε στο στόχαστρο του το νεαρό αλλά ισχυρό Μπεν Σόλο. Για αυτό κατάφερε να τον γυρίσει στη σκοτεινή πλευρά. Ο Σόλο που είχε εκπαιδευτεί στους τρόπους της φωτεινής πλευράς της Δύναμης ως μέρος μιας νέας γενιάς Τζεντάι, αρνήθηκε τη σχέση του με το Τάγμα των Τζεντάι και την οικογένεια του για να γίνει ο Κάιλο Ρεν—άρχοντας των Ιπποτών του Ρεν και μαθητής του Σνόουκ. Με το Ρεν υπό τη διοίκηση του, ο Σνόουκ έστειλε το νέο του ακόλουθο του να κυνηγήσει και να σκοτώσει το δάσκαλο Τζεντάι Λουκ Σκαϊγουόκερ, το θείο και πρώην μέντορα του Μπεν Σόλο.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών του ψυχρού πολέμου, καθώς ο Ρεν ηγούταν στο κυνήγι του χάρτη που οδηγούσε στο Σκαϊγουόκερ, ο Στρατηγός Άρμιτεϊτζ Χαξ ενημέρωσε το Σνόουκ ότι το υπερόπλο Στάρκιλερ ήταν έτοιμο και πρότεινε έτσι να δοκιμάσει την καταστροφική δύναμη πυρός του ενάντια στο πλανήτη-πρωτεύουσα της Καινούργιας Δημοκρατίας, Χόσνιαν Πράιμ. Ο Σνόουκ ενέκρινε το σχέδιο του στρατηγού, με αποτέλεσμα τον αφανισμό ολόκληρου του συστήματος Χόσνιαν, της Γαλαξιακής Γερουσίας και ενός σημαντικού κομματιού του Αμυντικού Στόλου της Καινούργιας Δημοκρατίας. Με τη Δημοκρατία σε σύγχυση, ο Σνόουκ γύρισε τη προσοχή του στην Αντίσταση, μια παραστρατιωτική ομάδα με αρχηγό τη μητέρα του Ρεν, Λέια Οργκάνα, και διέταξε το Χαξ να χρησιμοποιήσει το υπερόπλο στο πλανήτη Ντ'Καρ, τη βάση της Αντίστασης. Παρόλα αυτά, η Βάση Στάρκιλερ καταστράφηκε σε μια επίθεση της Αντίστασης και ο Ρεν νικήθηκε απο τη Ρέι, μια επίσης ισχυρή διαισθητική της Δύναμης και ρακοσυλλέκτρια απο το Τζακού.

Παρά την απώλεια του υπερόπλου του, ο Σνόουκ ανέπτυξε τις ένοπλες δυνάμεις του Πρώτου Τάγματος σε όλο το γαλαξία με σκοπό να καταλάβει τον έλεγχο των μεγάλων αστρικών συστημάτων. Την ίδια στιγμή, ο ίδιος προσωπικά επέβλεψε τις προσπάθειες του Πρώτου Τάγματος να καταστρέψει την Αντίσταση. Χρησιμοποιώντας το κινητό αρχηγείο του, το Αστρικό Μεγάλο Θωρηκτό κλάσης-Μέγκα Σουπρέμασι, ως διοικητικό σκάφος, ο στόλος του Ανώτατου Ηγέτη κυνήγησε το στόλο της Αντίστασης απο το Ντ'Καρ στο Σύστημα Κρέιτ. Επίσης ξεκίνησε να αναθεωρεί την άποψη του για το Ρεν, τον οποίο τότε θεωρούσε ως αποτυχημένο μαθητευόμενο και ανάξιο της παρακαταθήκης του Βέιντερ. Πιστεύοντας πως ο Ρεν δεν ήταν αρκετά δυνατός για να κρύψει την αντιμαχόμενη καρδιά του, ο Σνόουκ χρησιμοποίησε τις δυνάμεις του για να ενώσει τα μυαλά του Ρεν και της Ρέι, οι οποίοι δέθηκαν μεταξύ τους μέσω της Δύναμης, ως ένα τρόπο να παρασύρει την επίδοξη Τζεντάι σε παγίδα. Η Ρέι τελικά τσίμπησε το δόλωμα, πεπεισμένη πως θα γύριζε το Ρεν στη φωτεινή πλευρά, και βασανίστηκε απο το Σνόουκ ο οποίος κατάφερε να διερευνήσει το μυαλό της και να μάθει τη τοποθεσία εξορίας του Σκαϊγουόκερ. Έχοντας κερδίσει τη γνώση που επεδίωκε και καταλαβαίνοντας πως η Ρέι ήταν μια απειλή για εκείνον, διέταξε το Ρεν να την εκτελέσει. Ακόμη καθώς συγκεντρωνόταν στις σκέψεις του Ρεν, ο Ανώτατος Ηγέτης δεν ένιωσε την επικείμενη προδοσία με τη μορφή του φωτόσπαθου των Σκαϊγουόκερ, το οποίο ο Ρεν χρησιμοποίησε για να σκοτώσει το δάσκαλο του. Ο σκοτεινός πολεμιστής τότε πήρε το τίτλο του Ανώτατου Ηγέτη για τον εαυτό του και ενοχοποίησε τη Ρέι—η οποία αρνήθηκε τη πρόταση του Ρεν να διοικήσουν το γαλαξία μαζί—για το θάνατο του Σνόουκ.

Βιογραφία

«Απο εκεί προέρχεσαι. Έτσι είσαι φτιαγμένος. Απο τη σκοτεινή πλευρά και τη φωτεινή. Ο καλύτερος γλύπτης δεν μπορεί να διαμορφώσει ένα αριστούργημα απo κακά υλικά. Πρέπει να έχει κάτι καθαρό, κάτι δυνατό, κάτι άθραυστο, με το οποίο να εργαστεί.»
— Σνόουκ

Πρώιμη ζωή

Snoke throne room

Ο Σνόουκ ήταν ο Ανώτατος Ηγέτης του Πρώτου Τάγματος, μιας ερημικής οργάνωσης που στόχευε να επανακτήσει τη παρακαταθήκη της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας.

Ο Σνόουκ ήταν ένας ανθρωποειδής εξωγήινος που ήταν ένας αφέντης της σκοτεινής πλευράς της Δύναμης. Σε κάποιο απροσδιόριστο σημείο της ζωής του, απέκτησε ένα μαύρο οψιάνο λίθο απο τις κατακόμβες και τα ορυχεία κάτω απο το κάστρο του Νταρθ Βέιντερ στο πλανήτη Μούσταφαρ. Επικόλλησε τη πέτρα σε ένα χρυσό δαχτυλίδι που φορούσε, το οποίο είχε τα σύμβολα απο τις τέσσερις φιγούρες του ντουάρτι, αμφιλεγόμενα άτομα απο τις πρώτες ημέρες της Γαλαξιακής Δημοκρατίας που αντιπροσωπεύονταν απο μπρούτζινα αγάλματα στο γραφείο του Ανώτατου Καγκελάριου Πάλπατιν.

Παρόλο που ήταν ένας πολύ ισχυρός εξασκούντας της σκοτεινής πλευράς, ο Σνόουκ δεν είχε καμία σχέση με τους Σιθ, οι οποίοι εξαφανίστηκαν με τους θανάτους των Νταρθ Σίντιους και Νταρθ Βέιντερ κατά τη διάρκεια της Μάχης του Έντορ απο τον ιππότη Τζεντάι Λουκ Σκαϊγουόκερ. Ως εκ τούτου, ο Σνόουκ, ένας αποκρυπτικός αφέντης της Δύναμης, ήταν αναζητητής μυστικών και αρχαίων γνώσεων. Τον είχε διαισθανθεί ο Σίντιους πριν απο το θάνατο του τελευταίου. Επίσης του ήταν οικείος ο Σκαϊγουόκερ.

Τελικά, ο Σνόουκ είδε την άνοδο και τη πτώση της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας. Δια μέσω του κρυφού Ενδεχομένου, πολλοί πρώην Αυτοκρατορικοί αξιωματικοί, ευγενείς και τεχνολόγοι κατευθύνθηκαν προς τις Άγνωστες Περιοχές του γαλαξία. Οι περισσότεροι απο τους Αυτοκρατορικούς αξιωματικούς θα είχαν χάσει τη ζωή τους στη μετάβαση σε αυτή την αχαρτογράφητη περιοχή εάν δεν ήταν για τα αρχαία μονοπάτια του υπερδιαστήματος τα οποία ήταν σημειωμένα απο μια ακολουθία εξωγήινων πλοηγών που υπηρετούσαν το Σνόουκ, τους Συμμετέχοντες. Εκτός απο αυτό χρησιμοποιήθηκαν και οι γνώσεις που προσέφερε ο Τσις Μεγάλος Ναύαρχος Θρον, κάτι το οποίο βοήθησε τους πρώην Αυτοκρατορικούς αξιωματικούς να εγκατασταθούν εκεί και αναδιοργανωθούν ως το Πρώτο Τάγμα. Σε κάποιο χρονικό διάστημα, ο Σνόουκ απρόσμενα έγινε ο Ανώτατος Ηγέτης του Πρώτου Τάγματος. Οι τελευταίοι της Αυτοκρατορικής ηγεσίας, συμπεριλαμβανομένης της Μεγάλης Ναυάρχου Ρέι Σλόουν, του πολιτικά φρενοβλαβή Ορμς Άπολιν και ακόμη και του Στρατηγό Μπρέντολ Χαξ δεν περίμεναν την άνοδο του Σνόουκ στην εξουσία και ήταν έκπληκτοι όταν πραγματοποιήθηκε.

Δελεασμός του Κάιλο Ρεν στη σκοτεινή πλευρά

«Όχι. Ήταν ο Σνόουκ.»
«Ο Σνόουκ;»
«Ήξερε πως το παιδί μας θα ήταν ισχυρό με τη Δύναμη. Πως θα γεννιόταν με ίση προοπτική για το καλό και το κακό.
»
— Λέια Οργκάνα και Χαν Σόλο
Episode VIII Snoke and Kylo Ren

Γοητευμένος απο τη γενεαλογία των Σκαϊγουόκερ, ο Σνόουκ είδε τη προοπτική για απεριόριστη δύναμη στο Μπεν Σόλο.

Ο Σνόουκ είχε διάφορους μαθητές πριν επενδύσει στην οικογένεια Σκαϊγουόκερ, πιστεύοντας πως ο γιος της Στρατηγού Λέια Οργκάνα και του Χαν Σόλο, ο Μπεν Σόλο, ο εγγονός του Νταρθ Βέιντερ και ανιψιός του δασκάλου Τζεντάι Λουκ Σκαϊγουόκερ, είχε τη κατάλληλη ισορροπία στη φωτεινή και σκοτεινή πλευρά της Δύναμης. Η Λέια γνώριζε την επίδραση που θα μπορούσε να έχει ο Σνόουκ στο γιο της, αλλά δεν ενημέρωσε τον Χαν, πιστεύοντας ότι δεν θα καταλάβει και ότι ως διαισθητική της Δύναμης θα έπρεπε εκείνη να κρατήσει το Μπεν μακριά απο τη σκοτεινή πλευρά. Τελικά, ο Σνόουκ παρέσυρε το Μπεν στη σκοτεινή πλευρά, ονομάζοντας τον Κάιλο Ρεν, αφέντη των Ιπποτών του Ρεν, και τον διέταξε να καταστρέψει το αναγεννημένο Τάγμα των Τζεντάι του Σκαϊγουόκερ. Παρόλο που ο Ρεν κατάφερε να εξοντώσει το σύνολο του νεοσύστατου Τάγματος των Τζεντάι, ο Σκαϊγουόκερ κατάφερε να επιβιώσει.

Ψυχρός Πόλεμος

«Ακόμη και εσύ, ο αφέντης των Ιπποτών του Ρεν, δεν έχεις αντιμετωπίσει ποτέ μια τέτοια δοκιμασία.»
«Εξαιτίας της εκπαίδευσης σου δεν θα παρασυρθώ.
»
— Σνόουκ και Κάιλο Ρεν
Kylo Ren and Snoke

Αναμένοντας μια αντιπαράθεση μεταξύ του Κάιλο Ρεν και του Χαν Σόλο, ο Σνόουκ προειδοποίησε το μαθητή του πως σύντομα θα αντιμετώπιζε τη μεγαλύτερη του δοκιμασία.

Μετά την αυτοεξορία του Σκαϊγουόκερ, ο Σνόουκ ανέθεσε στο Ρεν να κυνηγήσει το τελευταίο Τζεντάι. Η έρευνα του Ρεν τον οδήγησε στο πλανήτη Τζακού, όπου έμαθε ότι το τελικό κομμάτι για το χάρτη του Λουκ Σκαϊγουόκερ ήταν στη κατοχή ενός ανδροειδούς άστρομεκ, του BB-8. Ο Σνόουκ διέταξε τη σύλληψη ή τη καταστροφή του ανδοειδούς. Παρά τις προσπάθειες του Πρώτου Τάγματος, το BB-8 κατάφερε να διαφύγει πάνω στο Μιλένιουμ Φάλκον.

Ο Ρεν και ο Στρατηγός Άρμιτεϊτζ Χαξ αργότερα γύρισαν στη Βάση Σταρκίλερ για να επικοινωνήσουν με τον Σνόουκ μέσω ολογράμματος. Ο Χαξ πρότεινε τη χρήση του υπερόπλου της Βάσης Σταρκίλερ για να καταστρέψουν τη κυβέρνηση της Καινούργιας Δημοκρατίας, η οποία υποστήριζε την Αντίσταση. Ο Σνόουκ ενέκρινε τη καταστροφή της κυβέρνησης του γαλαξία. Τότε, μίλησε ιδιωτικά με τον Ρεν και τον ρώτησε εάν είχε νιώσει και αυτός το ξύπνημα στη Δύναμη. Ο Σνόουκ διέταξε το Ρεν να σκοτώσει τον πατέρα του για να ξεπεράσει την επιθυμία του να γυρίσει στη φωτεινή πλευρά.

Σύντομα μετά τη καταστροφή του συστήματος Χόσνιαν, με αποτέλεσμα την εξάλειψη της κυβέρνησης της Καινούργιας Δημοκρατίας και ενός τμήματος του στόλου της, ο Ρεν εισέβαλε στo Τακοντάνα, ψάχνοντας το BB-8. Αργότερα θεώρησε αχρείαστο το ανδροειδές, καθώς έπιασε μια ρακοσυλλέκτρια ονόματι Ρέι, η οποία είχε δει το τελευταίο κομμάτι του χάρτη που οδηγούσε στο Λουκ Σκαϊγουόκερ. Ο Σνόουκ αργότερα οργίστηκε όταν άκουσε πως η Ρέι αντιστάθηκε στην ανάκριση του Ρεν. Για να υπερασπιστεί τον εαυτό του, ο Ρεν είπε πως η κοπέλα ήταν ισχυρή στη Δύναμη, αν και ανεκπαίδευτη. Καθώς η βάση της Αντίστασης είχε ανακαλυφθεί, ο Σνόουκ διέταξε τον Χαξ να καταστρέψουν την Αντίσταση, πριν οι εχθροί τους βρουν το Λουκ Σκαϊγουόκερ και διέταξε το Ρεν να του φέρει τη Ρέι. Παρόλα αυτά, ο Ρεν δεν κατάφερε να τη φέρει, καθώς η Ρέι χρησιμοποίησε τις δυνάμεις της για να δραπετεύσει.

Hux Tells Snoke Starkiller Base is Finished

Η απώλεια της Βάσης Στάρκιλερ ανάγκασε το Σνόουκ να καλέσει πίσω τους Χαξ και Ρεν, αποφασίζοντας πως είχε έρθει η ώρα να ολοκληρώσει την εκπαίδευση του μαθητή του.

Σύντομα, οι Χαν Σόλο, Τσουμπάκα και Φιν διείσδυσαν στη Βάση Στάρκιλερ και κατάφεραν να απενεργοποιήσουν τις ασπίδες, επιτρέποντας έτσι στα αστρομαχητικά σκάφη της Αντίστασης να επιτεθούν στη βάση. Τότε, ο Σόλο προσπάθησε να φέρει τον Ρεν πίσω στη φωτεινή πλευρά, όμως ο γιός του τον σκότωσε. Μέσα σε οργή και θλίψη, ο Τσουμπάκα τραυμάτισε τον Ρεν και ανατίναξε μια τρύπα στο θερμικό ταλαντωτή του υπερόπλου, επιτρέποντας στον πιλότο της Αντίστασης Πο Ντάμερον να πετάξει και να το καταστρέψει. Λίγο πριν καταστραφεί η Βάση Στάρκιλερ, ο Σνόουκ διέταξε τον Χαξ να του φέρει το Ρεν για να ολοκληρώσει την εκπαίδευση του.

Πτώση

«Δεν θα υποκλιθείς στο Σνόουκ. Θα αλλάξεις. Θα σε βοηθήσω.»
— Η Ρέι στο Κάιλο Ρεν
Supreme Leader Snoke-0

Ο Σνόουκ στιγμές πριν απο το θάνατο του στα χέρια του Κάιλο Ρεν.

Κάποια στιγμή μετά απο τη καταστροφή της Βάσης Στάρκιλερ ο Σνόουκ ξεκίνησε να κατευθύνει αρκετούς ελιγμούς ώστε να εξαφανίσει οποιοδήποτε θετικό συναίσθημα απο το γαλαξία. Έδωσε εξουσία στο Στρατηγό Χαξ να κυνηγήσει και να καταστρέψει το στόλο της Αντίστασης και ευχαριστήθηκε όταν ο Χαξ βρήκε ένα τρόπο να εντοπίζει το στόλο τους ενώ βρισκόταν στο υπερδιάστημα, επιτρέποντας έτσι στο Πρώτο Τάγμα να ξέρει ανά πάσα στιγμή το που βρίσκονται.

Επίσης, ισχυρίστηκε ότι ένωσε τα μυαλά του Κάιλο Ρεν και της Ρέι μέσω της διασύνδεσης της Δύναμης. Μέσω της Δύναμης, ο Ρεν και η Ρέι μπορούσαν να ειδωθούν και επικοινωνούν απο διαφορετικές τοποθεσίες του γαλαξία. Πιστεύοντας ότι μπορεί να τον γυρίσει στη φωτεινή πλευρά, η Ρέι έψαξε το Ρεν και μεταφέρθηκε στη ναυαρχίδα του Ανώτατου Ηγέτη, Σουπρέμασι, όπου ο Σνόουκ πήρε το όπλο της, το θρυλικό φωτόσπαθο των Σκαϊγουόκερ και το τοποθέτησε κοντά του, δίπλα απο το θρόνο του. Χρησιμοποιώντας τις δικές του τρομερές δυνάμεις, ο Σνόουκ συγκράτησε τη Ρέι και εξέτασε βασανιστικά το μυαλό της για να ανακαλύψει τη τοποθεσία του Σκαϊγουόκερ.

Αφού πήρε τη πληροφορία που ήθελε ο Σνόουκ πέταξε το κορίτσι περιφρονητικά, μόνο για εκείνη να προσπαθήσει να καλέσει το φωτόσπαθο του Άνακιν και να το αρπάξει, με αποτέλεσμα εκείνος να αβίαστα να τη χτυπήσει πίσω απο το κεφάλι με χλευασμό. Ως μια τελευταία χειρονομία περιφρόνησης, την ανάγκασε να παρακολουθήσει τη καταστροφή των εναπομεινάντων σκαφών της Αντίστασης μέσω της κυκλικής οθόνης του. Αντί αυτό να σπάσει το πνεύμα της Ρέι, το θέαμα την ώθησε να καλέσει το φωτόσπαθο του Ρεν και να προσπαθήσει να επιτεθεί στο Σνόουκ χωρίς αποτέλεσμα, αφού εκείνος την έσπρωξε ξανά. Η Ρέι κέρδισε το σεβασμό του Ανώτατου Ηγέτη και εκείνος την επαίνεσε ειλικρινά για το θάρρος της.

Death of Snoke

Ο Κάιλο Ρεν άναψε το φωτόσπαθο του παππού του με τη Δύναμη, τελειώνοντας τη ζωή του Ανώτατου Ηγέτη Σνόουκ.

Αναγνωρίζοντας τώρα τη Ρέι ως μια πραγματική απειλή για τον εαυτό του και τη σκοτεινή πλευρά, ο Σνόουκ διέταξε το μαθητή του να την εκτελέσει, με βεβαιότητα πως ο Ρεν δε θα γυρνούσε στη φωτεινή πλευρά παρά τη πίστη που είχε η Ρέι για τη παλιά του προσωπικότητα, εκείνη του Μπεν Σόλο, και καυχήθηκε πως μπορούσε να διαβάσει το μυαλό του μαθητή του και να δει κάθε σκέψη και πρόθεση του. Ο Σνόουκ περιέγραψε στη Ρέι αυτό που έβλεπε στο μυαλό του Ρεν, ότι ενεργοποιούσε το φωτόσπαθο του για να χτυπήσει και για να σκοτώσει το πραγματικό του εχθρό. Παρόλα αυτά ο Σνόουκ απέτυχε να συνειδητοποιήσει πως το φωτόσπαθο των Σκαϊγουόκερ που ήταν δίπλα του τον πλησίαζε απειλητικά λόγω του Ρεν. Σύντομα το χαμόγελο θριάμβου του έγινε μια έκφραση πόνου και έκπληξης καθώς η λεπίδα ενεργοποιήθηκε μέσα στο μαραμένο και συνεστραμμένο του σώμα. Ο Σνόουκ παρέμεινε ζωντανός αρκετά για να αγριοκοιτάξει το πρώην μαθητευόμενο για την προδοσία του πριν ο Ρεν προσκαλέσει την ακόμα ενεργό φωτόσπαθο στη Ρέι, κόβοντας το Σνόουκ στη μέση και στέλνοντας το πάνω μισό του σώματός στο πάτωμα. Παρά τις προσπάθειες των σωματοφυλάκων του να εκδικηθούν για το χαμό του αρχηγού τους, ολόκληρη η Ελίτ Πραιτοριανή Φρουρά εξοντώθηκε απο τη συνεργασία του Ρεν και της Ρέι.

Ο θάνατος του Σνόουκ δημιούργησε ένα άμεσο κενό ισχύος που ο Ρεν εκμεταλλεύτηκε λαμβάνοντας το ρόλο του νεκρού δασκάλου του ως νέος Ανώτατος Ηγέτης του Πρώτου Τάγματος, κάτι που προκάλεσε τη δυσαρέσκεια του Χαξ. Παρόλο που ο Ρεν ήθελε να κυβερνήσει το γαλαξία με τη Ρέι ως ίση του, η φιλόδοξη Τζεντάι απέρριψε τη προσφορά του με αποτέλεσμα ο Ρεν να την ενοχοποιήσει ψευδώς για τη δολοφονία του Σνόουκ.