FANDOM

Wiki

UnderConstruction

HUOM!
Tämä artikkeli, käännös tai niiden osa on vasta keskeneräinen, ja sitä ei ole saatettu loppuun. Koska artikkeli on kesken, kaikenlainen apu sen parantamiseksi on tervetullutta.

60px

Tätä artikkelia tai artikkelin osaa on pyydetty parannettavaksi.
Syy: Sekavuus.
Voit auttaa Jedipediaa parantamalla artikkelia. Lisää tietoa saattaa olla artikkelin keskustelusivulla.

250px
Bail Organa
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Alderaan[1]

Kuollut

0 BBY, Alderaan[2]

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen[1]

Sukupuoli

Mies[1]

Pituus

1,91 metriä[1]

Hiusten väri

Tummat[3]

Silmien väri

Ruskeat[3]

Ihon väri

Ruskea[3]

Aikakaudet
Liittoutuma(t)

Bail Prestor Organa oli Galaktisen Tasavallan senaattori imperiumin nousun ajalla. Hän oli myös jedimestari Obi-Wan Kenobin ja Yodan ystävä.

Elämäkerta

Kloonisodat 22 BBY - 19 BBY

Tiedosto:Bail office.jpg

Rauhanomaisen Alderaanin senaattori Bail Organa uskoi, että rauha johon hän oli tottunut kotonaan saattoi selittää, miksi hän oli niin houlissaan Coruscantin kiristyneestä ilmapiiristä. Erityisen huolissaan hän oli ylikanslerin ylimääräisistä valtaoikeuksista, joiden lisäämisellä ei tuntunut olevan loppua ja galaksin pääplaneetan menetetystä vapaudesta Naboon saarrosta asti. Bail oli yksi harvoista järjen äänistä senaatissa, vaikka hänen sotaa kannattavat virkaveljensä hukuttavatkin usein hänen puheensa välihuutoihin. Bail ymmärsi, että jedit olivat joutuneet lähes mahdottomaan asemaan sodan johdosta.

Rehti senaattori

Padmé Amidalan, Mon Mothman, Fang Zarin ja muiden lojalistineuvoston jäsenten tavoin Bail vastusti lakia asevoimien perustamisesta, mutta työnsi tunteensa syrjään Geonosiksen taistelun jälkeen ja antoi tukensa sotaponnistuksille.

19 BBY - 0 BBY

Vielä Imperiumin alkuaikoina Bail oli edustaja senaatissa, kunnes hänen ottolapsensa prinsessa Leia Organa Solo korvasi hänen paikkansa senaatissa. Bail kuoli, kun suurmoffi Wilhuff Tarkin määräsi Kuolemantähden tuhoamaan Alderaanin. Räjähdyksessä kuoli myös Bailin vaimo Breha Organa. Niin kuolivat Alderaanin kuningassuvun viimeiset henkilöt.
Bail Organa and Mon Mothma

Bail Organa ja Mon Mothma olivat merkittävimpiä henkilöitä kapinaliiton perustamisessa.

Yksityinen elämä

Bail oli naimisissa Breha Organan kanssa, joka oli Alderaanin kuningatar. Ja Bail itse oli varamonarkki Alderaanilla. Vuonna 19 BBY hän adoptoi kuolleen senaattori Padmé Amidalan toisen lapsen Leian. Bail kritisoi kaikessa hiljaisuudessa Galaktisen Imperiumin diktatuurista hallintoa. Hänellä oli paljon poliittisesti vaikutusvaltaisia ystäviä kuten Padmé Amidala, Fang Zar ja Mon Mothma.

Sisustus ja tyylit

Bail suosi sisustuksessaan kotiplaneettansa klassista tyyliä, jonka huomasi etenkin hänen toimistostaan senaatin lisärakennuksessa, joka näytetään vain Sithin koston poistetussa kohtauksessa. Vaatetuksessaan hän suosi myös klassisia tyylejä ja kun senaatissa oli tärkeä äänestys Bail nähtiin sielä vain parhaimpiinsa pukeutuneena.

Esiintymiset

Lähteet

Viitteet

Wiki
Jedipedialla on kokoelma kuvia Bail Organasta