FANDOM

Wiki

Chewbacca
Chewbacca
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Kashyyyk[1]

Syntynyt

200 BBY, Kashyyyk[2],

Kuollut

25 ABY, Sempidal[3] (ikä 225)

Ruumiilliset tiedot
Laji

Wookiee[1]

Sukupuoli

Mies[1]

Pituus

2,28 m[1]

Hiusten väri

Ruskeat[1]

Silmien väri

Siniset[1]

Aikakaudet
Liittoutuma(t)

Chewbacca (lempinimeltään Chewie) (s. 200 BBY - k. 25 ABY), oli mahtava wookiee-lajin edustaja Kashyyykilta. Chewie on yli 200 vuotias ja wookieksi lyhyt. Chewbaccalla on monia ansioita planeetallaan, ja juuri hänen ansiotaan Yodan pako Kashyykilta onnistui. Hän oli Millennium Falconin varapilotti ja salakuljettaja, sekä Han Solon parhaita ystäviä. Han Solo aikoinaan pelastikin Chewbaccan vankeudesta ja wookie jäi elämänvelkaan Hanille. Chewien perheeseen kuuluu vaimo Mala, poika Lumpy ja isä Itchy. Chewbacca oli syntynyt Rwookrrorron metsäkaupungissa. Hän käytti aseenaan suurta varsijousta, kuten useat muutkin wookieet ja oli loistava mekaanikko, soturi ja lentäjä.

Chewie oli hyvin kiivasluontoinen ja suuttui helposti, esim. hävitessään holoshakkipelin.

Chewie01234

Legendaarinen Chewbacca.

Elämäkerta

Kloonisota

Chewbacca oli mukana taistelussa kun droidit hyökkäävät Kashyykkiin. Kloonisotilaiden avulla wookiet voittavat taistelun latvakaupungista, mutta Imperiumi valtaa planeetan pian kloonisotien jälkeen ja Chewbacca viedään muiden mukana orjaksi. Han Solo pelastaa wookien kuitenkin orjuudesta.

Wookie-kakkoslentäjä

Kun Han Solo pelastaa Chewbaccan orjuudelta heistä tulee parhaat ystävät ja kumppanit. Yhdessä he kokevat monia seikkailuja ja Chewie tuntuu nauttivan siitä. Suurikokoinen Chewie pitää mekaanikonkykyjensä avulla Han Solon viritetyn aluksen kunnossa. Chewbacca liittyy myös yhdessä uusien ystäviensä kanssa Kapinaliittoon. Hän saa kostonsa Imperiumia vastaan kun Luke Skywalker ja muut tuhoavat Kuolemantähden.

Endorin taistelu

Chewbacca oli yksi Endorin iskuryhmän jäsenistä. Hän auttoi kenraali Han Soloa ja kapinallisia tuhoamaan Imperiumin suojakenttägeneraattorin. Voitto oli osittain planeetan asukkaiden ewokkien ansiota. Chewbacca saa kostonsa Imperiumia vastaan kun Luke Skywalker ja muut tuhoavat Kuolemantähden.

Esiintymiset

Kaanonittomat esiintymiset

Lähteet

Viitteet

Valorum Tämä henkilöön liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id