FANDOM

Chronicles of the Old Republic on LucasArtsin kirjoittama artikkeli, joka esiintyi Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords -videopelin entisillä internetsivuilla. Sen tarkoituksena oli tarjota taustatietoja pelille. Artikkelissa on tietoa Vanhan Tasavallan aikakauden merkittävistä tapahtumista aina Suuresta hyperavaruussodasta Ensimmäisen jedipuhdistuksen alkuun. Artikkeli on huomattava, sillä se sisältää sellaista taustatietoa keskeisistä hahmoista, kuten Revanista, Kreiasta ja Atrisista, mitä ei voi löytää muista lähteistä.

Valitettavasti dokumentissa on useita pieniä virheitä eikä sitä täten pidetä aina täysin luotettavana. Tulee kuitenkin huomata, että Leland Chee on sanonut Chroniclesia virallisena lähteenä useissa tilanteissa.

Jatkuvuudelliset virheet

  • Revan kuvataan jedimestariksi jo 3963 BBY, mutta Star Wars: Knights of the Old Republic väittää hänen olleen jediritari mandalorialaissotien aikaan.
  • Revanin sanotaan rakennuttaneen "linnoituksen" ja "varjoenklaavin" Malachor V:lle ennen Malachor V:n taistelua. Tämä väite voi viitata ainoastaan Trayus akatemiaan, mutta Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords kertoo akatemian olleen mystisten aitojen sithien rakentama jo tuhansia vuosia aikaisemmin.
  • Dantooinen jediakatemian sanotaan olleen mestari Vodo-Siosk Baasin valvoma mandalorialaissotien aikaan, mutta tämä on mahdotonta, koska hän kuoli Exar Kunin käsissä Suuressa sithsodassa.
  • Revanin sanotaan "oppineen Korribanin sijainnin ja todellisen luonteen" löydettyään ensin Malachor V:n vuonna 3963 BBY, vaikka vain kolme vuosikymmentä sitten Suureen metsästykseen osallistuneilla jedeillä ei ollut ongelmia Korribanin löytämisessä.
  • Karkoitettu jedi kuvaillaan padawaniksi tämän liityttyä Mandalorialaissotiin jedineuvoston käskyjen vastaisesti. Sodan jälkeen, häntä kuitenkin kutsutaan jediritariksi ilman selitystä tämän ylentämiselle.
  • Jolee Bindoa sanotaan jedimestariksi, mikä on selvästi ristiriidassa Joleen sanojen kanssa siitä ettei hän koskaan ylennyt padawanin tasolta. Hänelle kerran tarjottiin jediritaruutta, mutta hän kieltäytyi.
  • Dokumentti sanoo, että Revanin kaappauksen aikana "jedit vetivät Revanin valtaistuimelta yritettyään ensin pyyhkiä tämän muistin vain osittaisella menestyksellä". Kaikki muut lähteet kuitenkin sanovat, että jedineuvosto pyyhki Revanin muistin vasta myöhemmin.

Aiheesta muualla

Knights of the Old Republic
KotOR -videopelit
Knights of the Old Republic - The Sith Lords
The Old Republic
KotOR -sarjakuvan tarinat
Crossroads - Commencement - Flashpoint
Homecoming - Reunion - Days of Fear
Nights of Anger - Daze of Hate - Knights of Suffering
Vector - Exalted - Turnabout
Vindication
Muut sarjakuvat
Shadows and Light - Unseen, Unheard
Miniatyyriseikkailut
Opportunities
Oppaat
KotOR Strategy Guide - TSL Strategy Guide
Chronicles - Handbook - Campaign Guide