FANDOM

Darthkruhl
Darth Kruhl
Elämäkerralliset tiedot
Kuollut

137 ABY

Fyysiset tiedot
Laji

Lähes-ihminen (mahdollisesti ihminen)

Sukupuoli

Mies

Hiukset

Ruskeat

Silmät

Punaiset

Aikakaudet

Perinnön aikakausi

Liittoutuma
"Elämä... kuolema... samoja asioita ovat kumpikin."
―Darth Kruhl[lähde]

Darth Kruhl oli uutta sith-säätyä palveleva sithlordi. Hän oli erityisen lojaali Darth Kraytille ja oli valmis kuolemaan tämän puolesta.

Elämäkerta

"Olen valmistautunut kuolemaan."
"Hyvä. Olen valmistautunut tappamaan sinut.
"
―Darth Kruhl ja Roan Fel[lähde]

Darth Kruhl lähetettiin Munto Codrulle saadakseen Codru-Jin tuen kun sithit tavoittelivat mahdollisuutta perustaa planeetalle tukikohta. Hänen vastaansa tuli kuitenkin Rikkar-du, klaaninjohtaja, joka yritti saada kansaansa nousemaan sithien hallitsemaa Darth Kraytin sith-imperiumia vastaan. Lordi Kruhl tappoi Rikkar-dun ja tämän pojan, Jassarin "rangaistuksena".

Varmistettuaan toisen klaaninjohtajan, Kassek-kan tuen Darth Maladi lähetti Kruhlin Bastionille murhaamaan "Pakolaisimperiumi" keisari Roan Felin ja näin lopettamaan toisen keisarillisen sisällissodan. Keisari itse ampui Kruhlin heidän valosapelimiekkailunsa jälkeen, eli hänen tehtävänsä epäonnistui.

Persoonallisuus ja tavat

FelKruhlfight

Fel ja Kruhl ottavat yhteen Bastionilla.

Darth Kruhl oli Uuden sithien säädyn doktriinin pääedustaja, joka opetti hänelle kyseenalaistamatonta lojaalisuutta kaikkien yläpuolella olevaan sithin mustalle valtiaalle. Kruhl ei välittänyt henkilökohtaisesta turvallisuudestaan tai hengestään, mutta vain Darth Kraytin tahdon palvelemisesta.

Kuten suurimmalla osalla muistakin uuden säädyn jäsenistä, Kruhlin vartalo oli sithtatuointien peitossa. Ei ole tiedossa johtuiko hänen ihonsa punainen väri koko vartalon täydestä tatuoinnista vai oliko hän vain punaihoinen lähes-ihminen.

Voimat ja kyvyt

"Sitheillä on monta tapaa tappaa."
―Darth Kruhl Roan Felille[lähde]

Lordi Kruhl oli hyvin koulutettu murhan taiteeseen ja kykeni tunkeutumaan vihollisalueelle havaitsemattomana iskeäkseen kohteensa kuoliaiksi. Hän oli sekä hyvin taitava miekkailija että voimasalamoinnin ja telekineesin taitava käyttäjä. Hän käytti salamointia kun ei kyennyt käyttämään valosapeliaan.

Kulissien takaa

Kruhlin nimeä inspiroi englanninkielinen sana "cruel", joka tarkoittaa julmaa.

Ensimmäinen maininta Darth Kruhlista tuli Leland Cheen blogissa, joka ei ollut yhteydessä mihinkään tuon ajan lähteisiin.

Esiintymiset