FANDOM

Desilijic oli huttklaani. Se oli Besadii-klaanin vihollinen. Desilijic-klaanin jäsenet tunnettiin ihmisnaisten ymmärryksestään. jabba-desilijic tiure, oli vanhin hutt. Joillakin heistä oli myös mutatoituneet hiukset. joillakin jopa, myös viiksiä tai, partoja- Kuuluisina orjuuttajina ja gangstereina Desilijic oli yksi armottomimmista huttklaaneista galaksissa. Desilijic-klaanin hutit johtivat myös tärkeimpiä rakettirekikisoja Vanhan Tasavallan aikana, mukaanlukien Boonta Even ja Ando Overlandin kisoja, jotka antoivat heille Tatooinen ja Ando Primen raha-asioiden todellisen vallan.[1][2] CSA yritti toistuvasti ottaa Desilijic-klaanilta vallan Ando Primellä.[2] Kuitenkin, Zorba Desilijic Tiuren sieppaus 27 BBY oli kovin isku Desilijicien kilpa-ajokiinnostukselle, varsinkin kun se sijoittui samaan aikaan, kun lajiin kojdistui kova vastustus. [1] Jabba Desilijic Tiure oli yksi kuuluisimmista Desilijiceistä vuosiin Imperiumin aikana. Hän auttoi lopettamaan klaanin taloudelliset vaikeudet ja laajensi valta-asemaansa niin, että hän lopulta hallitsi kaikkia muita huttien klaaneja vuosien 2 BBY ja 4 ABY välillä. Klaanin jäsenet liittivät itseensä lukuisia rikollisorganisaatioita. Jiliac Desilijic Tironin Talvipalatsi oli klaanin koti lyhyesti ennen Yavinin taistelua.

Jäsenet

Sukupuu

                 +--------Tuntematon Desilijic-klaanin hutt------+------------------------------+
                 |                  |                            |                              |
Jiliac Desilijic Tiron     Zorba Desilijic Tiure--+     Ziro Desilijic Tiure    Pazda Desilijic Tiure
            |                     |               |               
 Tuntematon huttletti    Jabba Desilijic Tiure    Tuntematon Tiure-------------+         
                                 |                   |                         |      
                               Rotta    Gorga Desilijic Aarrpo   Grubba Desilijic Aarrpo

Esiintymiset

Lähteet

Viitteet