FANDOM

Easyride air taxi
EasyRide matkustajailmakiituri
Tuotantotiedot
Valmistaja

Hyrotii Corporation

Tuotantolinja

Ilmataksi

Malli

EasyRide

Luokka

Repulsioalus

Tekniset tiedot
Pituus

8 metriä[1]

Huippunopeus

191 km/h[1]

Suurin lentokorkeus maanpinnasta

3.4 km[2]

Aseistus

Ei ole[2]

Miehistö

Pilotti (1)[1]

Matkustajat

6 (riippuu lajista)[1]

Käyttö
Rooli(t)
  • Siviilikuljetus
  • Partiointi
Aikakaudet
Liittoutuma

EasyRide matkustajailmataksi oli Coruscantilainen ilmataksi, jota käytettiin kuljetusaluksena suurimmalla osalla galaksin vilkkaimmista planeetoista, joihin kuuluivat muunmuassa Coruscant ja Malastare.

Ominaisuudet

CoruscantTaxi ep1g

EasyRiden tietoja.

Näissä ilmatakseissa oli kompaktit, keskittyneet keskitason repulsorit, jotka nostivat ne korkeimpien pilvenpiirtäjien huipuille. Alempitehoisten antigraviaatiolaitteiden säteittäispatteri antoi alukselle hyvän ohjattavuuden ilmatilassa niin että se voi kaarrella tarkasti rakennusten välistä ja laskeutua pehmeästi määränpäähänsä.

Näille takseille oli Coruscantilla sallittu rajoittamaton "vapaamatkustus", joten ne voivat poiketa automaattiohjatuilta reiteiltä ja mennä suoraa tietä määränpäähänsä. Useimmat alukset joutuvat köröttelemään ahtaita ja pitkiä ilmareittejä pitkin, sillä ilman organisoitua liikennettä planeetan ilmatilassa vallitsisi sanoinkuvaamaton kaaos.

Yleisin malli oli Hyrotii Corporationin EasyRiden matkustajailmakiituri. Se oli kahdeksan metriä pitkä ja niitä ajoivat vaativista kokeista selviytyneet ilmataksipilotit joihin kuuluivat Tasavallan Oikeudelliset kuten Rayno Vaca. Näiltä piloteilta vaadittiin kykyjä läpäistä vaikeita kokeita, jotka todistivat heidän kykynsä navigoida tällaista alusta sokkeloisten kaupunkien läpi taidolla. Lentäessään nämä pilotit turvaavat skannereihinsa, tarkkaan näköönsä ja vaistoihinsa välttääkseen törmäykset, jolloin matkustajat syöksyisivät suoraan alaspäin kilometrejä alapuolella häämöttävään katukanjoniin.

Tässä taksissa oli moniväriset ajovalot, joiden värejä vaihdeltiin ajovalopiireillä. Sen lennonjohtotietojen vastaanottimet oli upotettu runkoon ja sen rungon yksinkertainen rakenne helpotti huoltotöitä. Taksejen penkeit muodostivat heikkotehoisen vetosädekentän, jonka avulla matkustajat pysyvät kyydissä ilman turvavöitä. Matkatavarat voitiin laittaa poikkipalkeissa sijaitseviin lokeroihin. Sen peräosassa oli yhteysantenni ja moottori, joka ei vaatinut paljoa polttoainetta.

Historia

Coruscantin koko tärkeä liikenne oli ilmaliikennettä koska alkuperäiset maakadut ja tasot hylättiin aikoja sitten joten vaihtelevat ilmataksimallit sopivat nopean kuljetuksen tarpeeseen, jotka kykenivät ohittamaan pääkaupunkiplaneetan ilmareitit.

Vuoden 4 ABY tienoilla Galaktinen Imperiumi oli laittanut monet EasyRidet palvelukseen Imperiumin keskuksen heikoiksi partioaluksiksi.

Vuonna 137 ABY EasyRidet olivat yhä Coruscantin liikenteen yleisiä takseja.

Esiintymiset

Lähteet

Viitteet