FANDOM

Tämä artikkeli kertoo HoloNetin uutiskanavasta. Saatat olla etsimässä "HoloNetin" muita merkityksiä.

HoloNet News (HNN) oli HoloNetin kanava, joka näytti holonetin kautta uutisia kaikissa Galaktisen Tasavallan jäsenmaailmoissa. Sen tukikohda sijaitsi Coruscantilla ja vuonna 22 BBY se tunnettiin 531. kanavana, joka tarkoittaa ettei se otaksunut julkisia keskeytyksiä ja tuo numero yhden standardivuoden uutisia. Se alkoi julkisen toimintansa vuonna 553 BBY.

Iskulauseenaan "The Information Sources for the Republic" (eli informaatiolähteitä Tasavallalle) julkaisut jaettiin työelämän, alueellisten sektoreiden, jedien, urheilu -, ja tavallisiin Tasavallan uutisiin. Suuri määrä lähetysten mukaan sijoiteltuja mainoksia sponsoroivat uutisten julkistamista ja täydet vuosittaiset tilaukset olivat saatavilla 45 krediitillä 22 BBY.

5:23 vuonna 22 BBY HoloNetin uutiskanavan valtasi Tasavallan toiminnallinen direktiivi 93021-84121 sotilaalliseen käyttöön. Kloonisotien aikana ja vähän aikaa niiden jälkeenkin HNN tuotti hajanaisia uutisia. Pian sodan lopun jälkeen ja Galaktisen Imperiumin nousun jälkeen HNN poistettiin ja sen tilalle otettiin Keisarillinen holovisio.

Esiintyäkseen kaikille yleisölle HoloNet News julkaisi HoloNet Kids!in: "Informaatiolähde nuorelle Tasavallalle".

Esiintymiset

HoloNet

HoloNew Newsin mainos.

Lähteet