FANDOM

Jetpack
JT-12 rakettireppu
Tuotannolliset tiedot
Valmistaja

Merr-Sonn Munitions, Inc

Malli

JT-12

Tyyppi

Rakettireppu

Fyysiset ja tekniset tiedot
Koko

Henkilökohtainen

Käyttö ja historia
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma

Palkkionmetsästäjät, Galaktinen Tasavalta

JT-12 rakettireppu oli Merr-Sonn Munitions, Incin ennen kloonisotia valmistama henkilökohtainen rakettireppu.

JT-12 oli kompakti rakettireppu, jossa oli taistelukärjenlaukaisin. Tämä malli muistutti raskaammin panssaroitua ja aseistettua Mitrinomon Z-6 rakettireppua. Kumpaakin mallia suosi kuuluisa palkkionmetsästäjä Jango Fett.

Historia

Kun Fett oli metsästämässä Meeko Chinteetä hän menetti JT-12:nsa kun areenan borhek -olento iski häntä. Fett löysi JT-12:nsa Outland Transist Stationilta ja käytti sitä jäljittääkseen kohteensa Meeko Chinteen aseman kaupallisen sektorin katujen ja niillä olevien huijareiden läpi. Fett piti yllä tapaa vaihdella JT-12 ja Z-6 mallejaan kunnes viimeiseksi mainittu tuhoutui taistelussa Obi-Wan Kenobia vastaan Kaminolla. Fett varusti mandalorialaishaarniskaansa Z-6 mallin matkalla Geonosikselle ja käytti sitä myöhemmin taistelussa hyppäessään Petranakin areenalle taisteluun Mace Windua vastaan. Fettin sai kuitenkin kimppuunsa hämääntyneen lemun, joka rynni Fettin ylitse vahingoittaen pahasti rakettireppua. Mace Windu aisti Jangon vahingoittuneen ja hyökkäsi tämän kimppuun. Fett oli epätasapainossa ja heikentynyt ja Mace saavutti näin voiton. Fett yritti kyllä paeta, mutta rakettireppu oli vioittunut. Mace pääsi Fettin lähelle ja leikkasi tältä pikaisesti pään irti valosapelillaan. Samassa prosessissa lähti myös taistelukärjeltä kärki irti.

Tämän viritetty versio oli mahdollisesti rakettikloonisotilaiden useasti käyttämät rakettireput.

Esiintymiset

Lähteet