FANDOM

Imperial training academy

Biggs Darklighter harjoitteli Keisarillisessa akatemiassa.

"...joten älä vain unelmoi Akatemiaan pääsystä, vaan tee siitä totta! Voit löytää urasi avaruudesta: tutkimusta, tähtilaivasto tai kauppiaspalvelu. Jos sinulla on oikeat kyvyt ottaaksesi vastuullesi universumin, liity ylpeiden arvoihin!"
―Keisarillisen avaruusakatemian värväyskasetin mainos[lähde]

Keisarillinen akatemia oli sotilaidenkoulutusohjelma jonka muodosti Galaktinen Imperiumi Oikeudellisen osaston sekä planetaaristen puolustusvoimien käyttämistä vanhemmista instituutioista. Sillä oli kampuksia monilla planeetoilla pitkin galaksia tuottaen upseereita sekä keisarilliselle tähtilaivastolle että Imperiumin armeijalle. Asevoimien kahta osastoa varten tehdyt laitokset tunnettiin Sektorilaivasto akatemioina sekä Imperiumin armeijan upseerinkoulutusakatemioina.

Akatemiajärjestelmässä oli useita erityisiä kouluja: moni piti Raithalin akatemiaa kaikkein maineikkaampana armeijan koulutusinstituutiona, ja Keisarillinen laivastoakatemia taas laivaston keskusakatemia. Corulagin akatemia sijoittui hieman Raithalin taakse kun taas Caridan akatemia oli myös tärkeä iskusotilaidenkoulutuslaitos, jossa planeetan korkeatasoista painovoimaa hyödynnettiin sitkeämpien ja kovempien joukkojen kouluttamiseen.

TIE lentäjien koulutuslaitokset sijaitsivat erillään ja lentokoulut sijaitsivat tavallisesti tähtituhoajilla.

Osastot

Kulissien takaa

The Imperial Sourcebook -tietokirjassa Raithalin akatemia sekä Keisarillinen laivastoakatemia perustettiin Imperiumin armeijan ja Imperiumin laivaston kadettien keisarillisten akatemioiden maineikkaampana osastona. Caridan akatemian Jedi Academy Trilogyssä ei sovi tähän: Caridan kerrotaan olevan koulutuslaitos Imperiumin iskujoukoille, vaikka laivaston ja mahdollisesti armeijan kadettejen väitettiin myös voivan ilmoittautua sinne.

Keisarillisen laivastoakatemian sijaintia ei olla koskaan kerrottu kanoonissa materiaalissa, mutta Coruscant and the Core Worlds vihjaa sen sijaitsevan Anaxesilla.

Esiintymiset

Lähteet