FANDOM

Edellinen:

Koros Majorin taistelu

Seuraava:

Primus Goluudin taistelu

Kirrekin taistelu
Kirrekintaistelu
Sota:

Suuri hyperavaruussota

Päivämäärä:

5000 BBY

Paikka:

Kirrek

Lopputulos:

Koroksen armeijan voitto

Osanottajat

Koroksen armeija

Sithien imperiumi

Komentajat
Joukot
Menetykset
  [Lähde]

Kirrekin taistelu oli Koroksen ja sithien imperiumin välillä käyty taistelu suuren hyperavaruussodan aikaan.

Taistelun kulku

Tausta

Ennen taistelua, keisaritar Teta teki sopimuksen komentaja Llabanin kanssa, jota vastaan hän oli taistellut aikaisemmassa Kirrekin taistelussa. Tämä kapinallisten johtaja suostui liittymään Tetan joukkoihin sithejä vastaan pelastaakseen planeettansa.

Teta myös päätti vapauttaa Ronikan vangit, jotta nämä voisivat puollustaa Kirrekiä. He eivät kuitenkaan ehtineet liittyä taistelun alkuun.

Taistelu

Taistelun alettua, Odan-Urr yritti käyttää taistelumeditaatiota Koroksen hyväksi, mutta massassien raivo ja päättäväisyys olivat järkkymättömiä.

Sithlordi Shar Dakhanin johtamina massassit murtautuivat puollustuksen lävitse ja alkoivat kiivetä linnoituksen muureille. Silloin jedimestari Ooroo komensi liittolaisiaan perääntymään ja rikkoi säiliön, jonka sisällä eli. Tämä säiliö sisälsi Ooroolle elintärkeää ainetta, joka oli kuitenkin myrkyllistä muille lajeille. Aineen päästessä vapaaksi, useat massassit kuolivat, mukaanlukien Shar Dakhan. Tämä teko johti myös Ooroon kuolemaan, sillä happi oli hänelle myrkyllistä.

Lopulta Ronikan vangit saapuivat paikalle ja Tetan joukot voittivat taistelun.

Esiintymiset