FANDOM

250px
Lucien Draay
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Coruscant

Syntynyt

4000 BBY

Ruumiilliset tiedot
Laji

Lähes ihminen (75% ihminen, 25% miraluka)

Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Vaaleat

Silmien väri

Siniset

Aikakaudet

Vanhan Tasavallan aikakausi

Liittoutuma(t)
Mestarit

Haazen

Oppilaat

Zayne Carrick

Lucien Draay oli jedimestari ja jedien korkeimman neuvoston jäsen, joka tietyssä vaiheessa työskenteli Tariksen jeditemppelissä 3964 BBY ollen luultavasti Tariksen jedimestareitten johtaja. Hän oli ainoa jedien taistelumestari Tariksella ja käytti sinistä valosapelia. Lucien opiskeli nuorena Haazenin alaisuudessa, koska hänen äitinsä kieltäytyi hyväksymästä poikaansa muiden oppilaittensa joukkoon. Myöhemmin, Lucienin padawaniksi valittiin Zayne Carrick.

Elämäkerta

Varhaiset vuodet

Barrison ja Krynda Draayn poika, Lucien oli voimakkaan ja merkittävän perheen jäsen. Vaikka hän oli vanhempiensa ainoa lapsi ja eli ilman isäänsä, hän ei ollut läheinen äitinsä kanssa ja usein perheen droidi Ninebeedee piti huolta nuoresta Lucienista.

Isänsä kuoleman jälkeen, Lucien vietti usein aikaa Arkanian Adascan perheen kanssa. Hän tapasi nuorimman Adascan, Arkohih, joka oli todella hemmoteltu nuorukainen. Huolimatta eroavaisuuksistaan, Lucienista ja Arkohista tuli parhaat ystävykset.

Lucienin ja Kryyndan välit kylmenivät edelleen, kun Kryynda ei antanut poikansa opiskella muiden oppilaittensa joukossa. Tämän sijasta Lucien opiskeli Haazenin, epäonnistuneen jedipadawanin, alaisuudessa, joka oli myös taistellut suuressa sithsodassa.

Kun vuodet kuluivat Haazenin alaisuudessa, Lucien todisti olevansa jopa isäänsä suurempi soturi. Hän kykeni päihittämään neljä muuta jedioppilasta yksin, vaikka hänen äitinsä ei hyväksynätkään tätä. Kryynda uskoi neljästä oppilaastaan tulevan jedien suurimpia näkijöitä, mutta he tarvitsivat jonkun suojelijakseen. Tästä johdosta Lucien otettiin ryhmään toimien heidän kätenään.

Esiintymiset

Lähteet

Masterobiwan Tämä jedeihin tai jediin liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id