FANDOM

UnderConstruction

HUOM!
Tämä artikkeli, käännös tai niiden osa on vasta keskeneräinen, ja sitä ei ole saatettu loppuun. Koska artikkeli on kesken, kaikenlainen apu sen parantamiseksi on tervetullutta.

Tämä artikkeli kertoo Konfederaation sota-aluksesta. Saatat olla etsimässä kulttia, jonka nimi myös oli Malevolence.
Malevolence
Malevolence
Tuotannolliset tiedot
Valmistaja
  • Vapaan Dacin vapaaehtoiset insinöörikunta
  • Pammantin telakat
Malli

Subjugator-luokan raskas risteilijä

Luokka
  • Taistelualus
  • Raskas risteilijä
Tekniset tiedot
Pituus

>5 000 metriä

Moottori(t)

Varustettu kuudellatoista moottorilla

Hyperajo

Varustettu

Sensorijärjestelmät

Sensoriantenni

Aseistus
  • Ionipulssitykkejä (2 kpl)
  • Tuplaturbolaserpattereita (500 kpl)
  • Traktorisädepattereita (2 kpl)
Lastinkäsittely

Sisäinen kiskojettijärjestelmä

Käyttötiedot
Rooli(t)
  • Taistelualus
  • Komentoalus (lippulaiva)
Aikakausi

Imperiumin nousukausi

Otettu käyttöön

Niin aikaisin kun 22 BBY

Ensimmäiseksi nähty

22 BBY

Tuhottu

N. 22 BBY

Taistelut ja tapahtumat
Liittoutuma
Omistaja(t)

Kenraali Grievous

Tunnetut komentajat
  • Kenraali Grievous
  • Kreivi Dooku
Umak Leth: "Ionitykki joka kykenisi yllättämään ja tuhoamaan kokonaisen Tasavallan erikoisjoukon vaatisi aluksen kohtuuttomilla mitoilla. Jotakin ainakin pituudeltaan kahdeksan kilometriä."
Nasdra Magrody: "Kaksitoista"
Bunt Dantor: "Seitsemäntoista"
— Joukko Tasavallan eksperttejä keskustelee Malevolencen pituudesta[lähde]

Malevolence oli Subjugator-luokan raskas risteilijä joka oli aktiivinen kloonisotien aikana. Malevolence toimi Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation kenraali Grievouksen lippulaivana. Tämä massiivinen alus oli viisi kertaa isompi kun Venator-luokan tähtituhoojat, ja sen kylkiin oli kiinnitetty kaksi ionipulssiasetta, yksi molemmilla puolilla, jotka kykenivät neutralisoimaan vihollisen aluksen virrat. Galaktinen Tasavalta näki ensimmäisen kerran lippulaivan noin vuoden 22 BBY paikkeilla, jolloin jedikenraali Ares Nune sekä kloonikomentaja Kite johti partiota Phun aurinkokunnassa. Grievous käytti mahdollisuutta kokeilla laivan ionitykkejä, ja tuhosi Nunen laivueen. Ylijedikenraali Plo Koon johti laivuetta etsiäkseen ja tuhotakseen uuden superaseen.

Grievouksen tuhottua myös Koonin laivueen, Malevolence paljastui Tasavallalle, jedikenraali Anakin Skywalkerin pelastaessa Koonin Abregado-järjestelmästä. Grievous johti sota-alusta myös Ryndellian taistelun aikana, jonka jälkeen Konfederaation johtaja, sithlordi Dooku asetti Malevolencelle uuden kohteen: Tasavallan salainen sotasairaala Kaliida-tähtisumun lähellä. Ennen kuin sota-alus pystyi tuhoamaan sairaalan, kenraali Anakin Skywalker johti lentuetta Y-siipisiä, jotka onnistuivat tuhoamaan Malevolencen ioniaseet ja vahingoittamaan sen hyperajogeneraattoria.

Senaattori Padmé Amidalan huoneisto otettiin panttivangiksi, ja kenraali Skywalker ja ylijedikenraali Obi-Wan Kenobi lähtivät pelastamaan häntä. Ennen kun he pakenivat sota-alukselta Skywalker muokkasi navigaatiotietokonetta, ja kun droidit Malevolencellä käynnistävät hyeprajon, jonka he luulivat olevan korjattu, tietokone ohjasi lippulaivaa kohti läheistä kuuta. Grievous joka näki taistelun hävinneenä pakeni Saleucamille ennen Malevolencen tuhoa.