FANDOM

Cleanup

Tämä artikkeli on siivouksen tarpeessa.
Tämä artikkeli tai sen osa kaipaa pikaista korjausta tieto- tai kielioppivirheistä. Artikkelia siivotessasi seuraa Jedipedian tyylioppaan ohjeita. Kun olet mielestäsi hoitanut artikkelin kuntoon, poista tämä malline.

UnderConstruction

HUOM!
Tämä artikkeli, käännös tai niiden osa on vasta keskeneräinen, ja sitä ei ole saatettu loppuun. Koska artikkeli on kesken, kaikenlainen apu sen parantamiseksi on tervetullutta.

R3-S6 oli Imperiumin nousun aikakaudella ollut astromekaanikkodroidi. Se annettiin Anakin Skywalkerille, kun hän oli kadottanut R2-D2:den Bothawuin taistelussa. Anakin ei pidä siitä että hänelle annetaan uusi droidi R2-D2:n tilalle. Obi-Wan muistuttaa häntä, että jedejä on kielletty kiintymästä mihinkään, mutta on itsekin huolissaan: R2-D2:sen muistia ei ollut pyyhitty, ja se sisälsi arvokasta sotilastietoa. R3 yrittää tehdä "työnsä" uuden omistajansa droidina mahdollisimman hyvin, mutta tekee paljon enemmän virheitä, kuin onnistuneita asioita.R3-S6:n lempinimi Goldie ei juontunut vain R3:n kultaisista päällysteistä, vaan myös siitä, että se auttaa Anakinia Kultaisessa lentueessa.

"Mokat"

R3-S6 esimerkiksi sytyttää Vulture´s Claw:ssa kattovalot päälle käyttäessään tietoverkkoa, kun Anakin ja Ahsoka yrittävät etsiä R2-D2:ta rojukasan keskeltä. Virhe ei ollut suuri, mutta seuraavaksi R3 aktivoikin "vahingossa" kaksi IG-86-salamurhaajadroidia. Kun R2-D2 on paennut separatisteja Skytop stationissa, se kohtaa "sijaisensa" kapealla ulkotasanteella. Tässä vaiheessa R3 on jo paljastunut separatistien Anakinille lähettämäksi petturiksi. Droidien välille sulkeutuu kiivas kaksintaistelu, minkä seurauksena R3 tuhoutuu.

Esiintymiset

Lähteet