FANDOM

Eaw spma-t
SPMA
Tuotantotiedot
Valmistaja

Rothana Heavy Engineering

Malli

Self-Propelled Medium Artillery

Luokka
Tekniset tiedot
Pituus

20 metriä

Aseistus
Käyttö
Rooli(t)

Telatykistö

Aikakausi
Liittoutuma

Self-Propelled Medium Artillery (SPMA) (suomeksi Keskiverto telatykistö) talsija oli telatykistökulkuneuvo, jota käytti Galaktinen Imperiumi. Se oli SPHA -linjan (jota käytettiin kloonisodissa) seuraaja.

Ominaisuudet

SPMA-talsijaan oli asetettu pitkän etäisyyden muunneltava turbolaserkanuuna, ja sen modulaarisen muodon ansiosta siihen voitiin, kuten sen raskaampaan edeltäjäään, liittää ja vaihdella erilaisia joukkojenkuljetustasoja kuhunkin tehtävään sopien. Se oli yleisesti nopeampi ja notkeampi kuin hitaampi ja raskaampi SPHA-T.

Suurin osa talsijoista oli myös varustettu useilla kevyillä anti-jalkaväki sädeaseilla, jotka tulivat nopeasti ulos kulkuneuvon alapuolelta kun kulkuneuvo oli käytössä, mikä antoi sille hyvän itsepuolustusedun. Tämä oli jotakin, mihin sen edeltäjä ei kyennyt.

Historia

SPMAscreen

SPMA-T valmiina ampumaan.

Materiaalit ja teknologia parantuivat kloonisotien myötä ja useiden vuosien jälkeen talsijaa voitiin keventää vaihtamalla siihen modernimmat panssarit.

Tämän lisäksi turbolaserteknologian tuotannot johtivat siihen, että pienempi talsija kykeni panemaan hanttiin Tasavallan aikaiselle versiolle tehokkaimmasta tulivoimasta.lähde?

SPMA talsijan etäisyys oli melko pitkä, mutta niiden kohteiden tuli olla sensorille väritettyjä, jotta niihin saataisiin osuma. Hitaan liikkumisen ja kevyen panssaroinnin yhdistelmä tarkoitti, että SPMA talsijoita liikutettiin yleensä saattueen kanssa.

Esiintymiset

Lähteet