FANDOM

Skakoan2
Skakoalaiset
Kotiplaneetta

Skako

Kieli

Skakoverbal ja skakoform

Ihonväri

Vihreä

Erikoisuudet

Herkkyys ilmakehän paineelle

Tunnettuja jäseniä

Skakoalaiset olivat planeetta Skakolta kotoisin oleva älykäs laji.

Biologia

KulTeska-TCWRH

Kul Teska. skakoalainen kyborgi parannellussa painepuvussa.

Skakon ilmakehä oli äärimmäisen tiivis, joten skakoalaisten oli kehityttävä selviytyäkseen äärimmäisissä olosuhteissa. Skakoalaiset siis elivät ja kuolivat matalapaineisilla alueilla. Skakolta poistuneet harvat skakoalaiset käyttivät suojaavia painepukuja. Hyvin harvat ei-skakoalaiset näkivät skakoalaisia ilman painepukuja. Silti heidän oletettiin näyttävät jonkin verran ihmiseltä, pienistä, ympyränmuotoisista silmistä, viivanenistä, huulettomuudesta ja heikkovärisestä ihostaan.

Historia

Skakoalaiset olivat galaksissa suhteellisen tuntematon laji, huolimatta siitä että he hallitsivat Teknounionia. He puhuivat kielenään skakoverbalia ja heillä oli oma uskontonsa. Heidät tunnettiin myös hyvin kehittyneenä teknologiana pidettyjen mikro-elektronien hallitsemisesta.

Kloonisotien jälkeen heidän roolinsa Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation johdossa heikkeni ihmiskulttuuria ylistävän Galaktisen Imperiumin toimesta. Monet perääntyivät kotiplaneetalleen, joka pysyi eristyksissä jopa Endorin taistelun jälkeen. Tämä johti monet uskomaan että skakoalaisista oli tullut ksenofobisia Imperiumiin perustuvien kokemuksiensa perusteella.

Teknounionin johtajana tunnettu Wat Tambor oli skakoalainen.

Esiintymiset

Wat tambor unmasked

Wat Tambor ilman maskia.

Lähteet