FANDOM

StarWarsChronicles2005
Star Wars: Chronicles
Kirjoittaja(t)

Deborah Fine, Aeon Inc.

Sivut

315

Julkaisija

Chronicle Books

Julkaistu

1. helmikuuta 1997

Tyyppi

Kovakantinen

ISBN

081181498X

Star Wars: Chronicles on suuri tietokirja, jonka julkaisi Chronicle Books. Se sisältää mittavan kokoelman Tähtien sota -kuvastoa, mukaanlukien paljon materiaalia kulissien takaa ja ennen tuotantoa kuvattuja kuvia. Kirja on Star Wars Chronicles: The Prequels -tietokirjan edeltäjä.

Kirja on rakenteeltaan Tähtien sota -elokuvien järjestyksen mukainen alkaen Uudesta toivosta ja loppuen Ewoks: The Battle for Endoriin. Kirja sisältää materiaalia myös muista Tähtien sota -teoksista, kuten The Star Wars Holiday Special, Ewoks ja Droids -sarjakuvat, kirjat ja sarjakuvat, sekä Star Toursin.

Suuri osa kirjan sisällöstä julkaistiin ensimmäistä kertaa vasta tämän kirjan mukana. Se sisältää mittavasti kuvausta asuista, kulkuneuvoista, animaatioista ja kulissien takaa otetuista kuvista. Lisäksi kunkin kappaleen loppuun on sijoitettu aikajana tosimaailman tapahtumista elokuvan tuotantoon liittyen.

Koska kirja julkaistiin ennen alkuperäisen trilogian erikoisedition julkaisua, se ei sisällä tuoreimpia lisäyksiä elokuvissa.

Chronicle Books julkaisi "Star Wars Chroniclesin" uudelleen syyskuussa 2005 muutamaa kuukautta ennen kirjan jatko-osan, "Star Wars Chronicles: The Prequelsin" julkaisua.

Sisältö