FANDOM

TPM-CGYoda

Mestari Qui-Gon, vielä muuta sanottavaa onko teillä?

Tämä artikkeli käsittelee tärkeää aihetta, ja se vaatii laajennusta.

Lisätietoa saatat löytää artikkelin keskustelusivulta. Kun olet mielestäsi laajentanut artikkelia tarpeeksi, voit poistaa tämän mallineen.

The Clone Wars film poster
Star Wars: The Clone Wars
Ohjaaja(t)

Dave Filoni

Tuottajat

Catherine Winder

Kirjoittaja(t)
Pääosissa
Musiikki

Kevin Kiner

Ilmestymispäivämäärä
Elokuvan kesto

98 minuuttia

Kaanon

T[1]

Aikakausi

Imperiumin nousun aikakausi

Edeltäjä

Star Wars: Clone Wars

Seuraaja

Star Wars: The Clone Wars -televisiosarja

Star Wars: The Clone Wars on Dave Filonin ohjaama animaatioelokuva, joka sai ensi-iltansa 15. elokuuta 2008. Se samalla esittelee jo alkanutta Star Wars: The Clone Wars televisiosarjaa.

Juoni

Kloonisodat ovat alkaneet ja jedimestari Obi-Wan Kenobi on määrätty yhdessä padawaninsa Anakin Skywalkerin kanssa johtamaan kloonisotilaista koostuvia joukkoja. Ennen taistelua mestari Yoda saapuu paikalle ja esittelee Skywalkerin Ahsoka Tanolle, nuorelle jedille, joka hänen tulisi ottaa koulutukseensa.

Pari määrätään selvittämään Jabba Desilijic Tiuren pojan Rotan katoamista. Jabba on itse pyytänyt kansleri Palpatinea määräämään tehtävän hoitamiseen jedejä, eikä pyynnöstä voida kieltäytyä; hutt hallitsee kulkuväylää, joka on tärkeä sekä kreivi Dookun johtamille separatisteille että tasavallalle. Pojan kuolema saattaisi johtaa vakaviin tappioihin kloonisodissa.

Kulissien takana

Näyttelijät

Vastaanotto

Elokuva sai murskaavan vastaanoton kriitikoilta. Sen hahmojen animointia haukuttiin jäykäksi ja tarinaa kepeäksi. Myös tv-sarjaa esittelevä mainosmainen sävy sai haukkuja.

Viitteet

Aiheesta muualla