FANDOM

Wiki

T-21 negwt
T-21 kevyt sädetykki
Tuotannolliset tiedot
Valmistaja

BlasTech Industries

Malli

T-21

Tyyppi

Kevyt sädetykki

Hinta

2000 krediittiä[1]

Fyysiset ja tekniset tiedot
Kapasiteetti

30 ammusta[1]

Käyttöetäisyys

150 metriä (vähäinen), 300 metriä (maksimi)

Käyttö ja historia
Aikakaudet
Liittoutuma

T-21 kevyt sädetykki oli standardimallinen nopeasti tulittava ase, jonka tuotti ja valmisti BlasTech Industries. Tämä ase oli käytössä kloonisodissa, galaktisessa sisällissodassa ja siitä eteenpäin.

Ominaisuudet

T21kevytsädetykki

T-21 kevyt sädetykki.

T-21 kevyt sädetykki oli raskaimpia standardin mallin aseita, joita yksi sotilas kykeni kantamaan. Tasavallan suurarmeijan kloonisotilaat käyttivät T-21 tykkejä kloonisotien viimeisinä aikoina, sekä tietenkin Galaktisen Imperiumin nousun jälkeen sen armeijan sotilaat, joista osa oli samoja entisen Tasavallan sotilaita. Aseen tehokkuuden vuoksi se oli myös Kapinaliiton sekä Uuden tasavallan suosiossa.

Kun T-21:den standardi voimapakkaus sisälsi energiaa vain kolmeenkymmeneen ammukseen, sitä tehostettiin liitettävillä tai mukana kannettavilla lisägeneraattoreilla. Kahdenkymmenen kilogramman apugeneraattori oli helppo kantaa selkäreppuna.

Kulissien takaa

Ensimmäisen maailmansodan aikainen Lewis konekivääri toimi T-21:nen alkuperänä. Lewis oli standardi kevyt konepistooli oli brittiläisten ja ympärysvaltioiden joukoissa ensimmäisen maailmansodan aikaan. Tähän konepistooliin tehtiin muutoksia, ja näin sitten luotiin T-21:en muotti.

Esiintymiset

Sandtroopers2-hd

Sandtroopers marching through Mos Eisley with T-21 light repeating blasters

Lähteet

Viitteet